Relalalalaxa.....del 15
torsdag 15 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bra och grundläggande frukost på hotellet för att klara en dag på stranden i framstupa sidoläge varvat med svalkande bad.Nåååå i alla fall .....Hittar ett par solstolar där vi i sann charteresa-anda lägger våra handdukar för att markera plats och beslutar att ta en morgonpromenad

Snurrig transportsdag......
onsdag 14 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

F....Nååååå i alla fall......Idag är det dax att ge sig av igen till nytt ställe och nytt land. Phu Quoc i Vietnam. Vi köpte kombibiljett minivan+färja genom hotellet med ett lokalt transportbolag. Kändes bra.....I väntan på att de skall hämta upp oss på hotellet tar vi en kopp kaffe

Relalalalaxa.....del 14
tisdag 13 november 2018 - Kep Province, Kambodja

Hittar en ny restaurang för frukost som......,ä va f-n, vi blev mätta......Kör brutalt poolhäng på förmiddagen med läsning varvat med svalkande dopp i poolen som förmodligen håller ca 30 grader. Några apor håller på i trädet bredvid och med jämna mellanrum ramlar det ner någon frukt

Relalalalaxa.....del 13
måndag 12 november 2018 - Kep Province, Kambodja

Börjar dagen med fruk....Nåååå i alla fall.....Armbandet på stegräknaren börjar ge sig och vi har sökt reservdelar utan framgång. I morse reparerades det med kirurgtejp då vi inte har någon silvertejp med oss......Idag är vi bokade på en båt till Kaoh Tonsay eller Rabbit Island som

Relalalalaxa.....del 12
söndag 11 november 2018 - Kep Province, Kambodja

Inte missat frukosten idag heller. Va iofs ingen höjdare och ingick inte i rumspriset så vi kör nog frukost någon annan stans resten av dagarna.  Nååååå i alla fall.....Dagen ägnas åt poolhäng i kvadrat. Vi har bara 20 meter ner till havet men håller oss på hotellet.Kep beach har en

Från storstad till småstad
lördag 10 november 2018 - Krong Kaeb, Kep Province, Kambodja

Uppe innan skam har fått tofflorna på sig för utcheckningen och frukost 06:30. Upphämtning till bussen är 07:00........men de kommer först 07:45.....Nååååååå i alla fallVi lämnar sakta Phnom Penh som var en mycket trevlig överraskning. En trevligare stad än vi förväntat oss

Killing Field och Independence Day
fredag 9 november 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Tidig uppgång och frukost då vi bokat en halvdagstur i spåren av folkmordet de Röda Khmererna begick under 1975-1979 då Pol Pot regerade.I väntan på bussen dyker våra vänner kineserna upp i receptionen och dundrar och skriker i vanlig ordning. Det slutar med att en i personalen är tvungen

Shopping och Mekongkryssning
torsdag 8 november 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Frukost idag igen......sicken röta. Vi har inte missat detta dagens viktigaste mål en enda gång. 👏👏👏För övrigt ännu en prövande dag för våra nerver med hotellpersonalen. Hittar i alla fall en lite ansvarstagande person i lobbyn och väljer att lägga våra "liv" i hans

Kunglig historisk kulturdag.
onsdag 7 november 2018 - Phnom Penh, Kambodja

Asså.....Vi och kambodjanska hotell. Går inte bra ihop. Det mesta strular på detta hotellet också. Ett riktigt fint hotell men med 90% bedrövlig personal. Bättre på förra. Då va i alla fall personalen serviceinriktad.Synd för det hade kunna varit ett kanonhotell.Nååååå i alla

Transport och reflektionsdag....
tisdag 6 november 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

06:45 ringde klockan idag. Packat har vi gjort igår så bara frukost och utcheckningen står på schemat innan upphämtningen till vår buss.Och nu slår Murphys lag till igen för vårt kämpande hotell.......pappret tar slut i kortläsaren vid utcheckningen......och det finns ingen i

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Route 66 and much moooooore........

Route 66 and much moooooore........

21 maj 2012 - 20 juni 2012

2 gubbar, en röd Ford Mustang cab och var sin minimalt packad ryggsäck samt ca 800 mil i bil Grundplanen är att åka Route 66 från Los Angeles till Chicago men göra en kraftig avstickare i New Mexico och styra rakt norrut ända till Montana för att vända ner igen och fortsätta på Route 66 igen. När vi ändå är "på väg" kan vi givetvis inte låta bli och göra ytterligare 2 mindre avstickare till Las Vegas och vidare till Furnace Creek och sedan en tripp till Grand Canyon också. Följande stater passerar vi på resan: Califonia-Nevada-Arizona-Utah-Idaho-Montana-South Dakota-Nebraska-Wyoming-Colorado-New Mexico-Texas-Oklahoma-Kansas-Missouri-Illinois. Städer som vi passerar: Los Angeleles-San Bernardino-Barstow-Needles-Kingsman-Las Vegas-Furnace Creek-Las Vegas-Kingsman-Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff-Gallup-Albuquerque-Santa Fe-Salt Lake City-Jackson-Yellowstone-Billings-Rapid City-Denver-Santa Fe-Amarillo-Oklahoma City-Tulsa-Saint Louis-Springfield-Chicago.

Till andra sidan klotet

Till andra sidan klotet

11 december 2004 - 5 januari 2005

Sol, bad, upplevelser, äventyr och lata dagar. Klanen Jansson på turne i Malaysia och Borneo. 11/12 startar vi vår resa mot Asien och första stoppet är Langkawi i Malaysia där vi skall stanna i 9 dagar för att bara sola, bada och lata oss. Niclas lär väl inte kunna ligga still så värst länge men han får hitta på lite aktiviteter på plats. Efter totalladdade batterier sätter vi kurs mot Sandakan på Borneo för en djungeltur på 4 dagar. Julafton i djungeln blir en ny erfarenhet. Därefefter vilar vi upp oss 5 dagar i Kota Kinabalu med lite snorkling och mera bad. Resans sista stopp är Kuala Lumpur som vi utforskar i 5 dagar och bland annat firar nyår.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Niclas uppdaterar sin resa