Home sweet home
måndag 10 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Hej på erDax att knyta ihop (jul)säcken och runda av resan.Stort tack till Er alla som orkat hänga med oss här på resdagboken. Många inlägg blev det. Ett inlägg för vsrje dag. Något som inte alls va tänkt från början men som snabbt blev en kul avrundning på dagen och ett härligt

Borta bäst men hemma bättre.....
lördag 8 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Tidig uppgång i Hongkong och frukost utan att stå i kö........ Rafsade ihop det sista och packade ihop ryggsäckarna innan vi checkade ut och hoppade in i en taxi för transport till flygplatsen. Flyger hemåt med Aeroflot som visar sig vara riktigt fint flyg. Ny Boeing 777-300. Flyget till

Högt och lågt i Hongkong igen....
fredag 7 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dagen börjar bra.......njaeeee.......inte riktigt........ Behöva stå i kö i 15 minuter för att komma in och käka frukost. Inte OK när man e duktigt kaffesugen.Nära vi ringde in några andra vikingar och tog över hotellet........ Inte värdigt ett 4-stjärnigt hotel i

Högt och lågt i Hongkong
torsdag 6 december 2018 - Hongkong

Efter fruk........ääääschhNååååå.......i alla fall.....Kort promenad till tunnelbanan som tar oss till Hongkong Island och stationen Admiralty. Kort promenad därifrån och vips så är vi framme vid the Peak Tram. En oooootroligt gammal......nåja, från 30 maj 1888 i alla fall. Känns

Hejdå Hanoi.....Hello Hongkong
onsdag 5 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dax att ta farväl av Hanoi. Efter frukost tar vi en sista promenad runt de gamla kvarteren. Stannar till vid ett café nere vid den lilla sjön för en sista fika med egg coffee.Fiket ligger vid en helt galen korsning som knyter ihop 6 vägar och där det i ena änden av korsningen ligger en

Hop on hop off......
tisdag 4 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Liten sovmorgon igen.......Vi börjar bli slappa..... Frukosten missas givetvis inte.....Nåååååå i alla fall.....På dagens agenda som Controllern plitat ihop står det sightseeing med Hop on hop off buss.Startar nere vid sjön och åker med 6 stopp innan vi hoppar av för en koll på Tran

En annorlunda dag......
måndag 3 december 2018 - Hanoi, Vietnam

Tar en liten sovmorgon men missar inte frukos......Britten har rekat en marknad så vi styr stegen för att spana in om den skiljer sig från alla andra vi varit på. Utbudet är ungefär det samma men det som gör den lite annorlunda är att det i alla stånd vi går till utom ett så är man helt

Kryzza lugnt del 3...... och 2-1 till Vietnam
söndag 2 december 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Försovit oss och missar Tai Chin........men vaknar lagom till frukosten......Lugn förmiddag där vi njuter på däck, läser och beundrar utsikten. Ett gäng drar iväg på en ny lite kortare tur med kajaker men vi tar en kopp kaffe på övre däck och snackar lite med en lirare från

Kryzza lugnt del 2......
lördag 1 december 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Reveljen går tidigt som attan på detta fartyg för 06:30 är det Tai Chi på översta däck...... Tyvärr för oss som missade alla Yoga så fastnar vi i ett korsord och glömmer tiden och missar även Tai Chin......Frukosten missar vi inte........Därefter kryssar vi lugnt fram mellan alla

Kryzza lugnt del 1......
fredag 30 november 2018 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Vi har varit i passningsskugga i tre dagar så nu kommer det tre dagar på raken......Vaknar upp tidigt och tidigt fr......08:00 hämtar vår guide oss på hotellet för den 4 timmar långa bussturen till Halong Bay och den 3-dagarskryssningen som vi bokat in oss på. En kul kille som heter Jimmy

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Route 66 and much moooooore........

Route 66 and much moooooore........

21 maj 2012 - 20 juni 2012

2 gubbar, en röd Ford Mustang cab och var sin minimalt packad ryggsäck samt ca 800 mil i bil Grundplanen är att åka Route 66 från Los Angeles till Chicago men göra en kraftig avstickare i New Mexico och styra rakt norrut ända till Montana för att vända ner igen och fortsätta på Route 66 igen. När vi ändå är "på väg" kan vi givetvis inte låta bli och göra ytterligare 2 mindre avstickare till Las Vegas och vidare till Furnace Creek och sedan en tripp till Grand Canyon också. Följande stater passerar vi på resan: Califonia-Nevada-Arizona-Utah-Idaho-Montana-South Dakota-Nebraska-Wyoming-Colorado-New Mexico-Texas-Oklahoma-Kansas-Missouri-Illinois. Städer som vi passerar: Los Angeleles-San Bernardino-Barstow-Needles-Kingsman-Las Vegas-Furnace Creek-Las Vegas-Kingsman-Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff-Gallup-Albuquerque-Santa Fe-Salt Lake City-Jackson-Yellowstone-Billings-Rapid City-Denver-Santa Fe-Amarillo-Oklahoma City-Tulsa-Saint Louis-Springfield-Chicago.

Till andra sidan klotet

Till andra sidan klotet

11 december 2004 - 5 januari 2005

Sol, bad, upplevelser, äventyr och lata dagar. Klanen Jansson på turne i Malaysia och Borneo. 11/12 startar vi vår resa mot Asien och första stoppet är Langkawi i Malaysia där vi skall stanna i 9 dagar för att bara sola, bada och lata oss. Niclas lär väl inte kunna ligga still så värst länge men han får hitta på lite aktiviteter på plats. Efter totalladdade batterier sätter vi kurs mot Sandakan på Borneo för en djungeltur på 4 dagar. Julafton i djungeln blir en ny erfarenhet. Därefefter vilar vi upp oss 5 dagar i Kota Kinabalu med lite snorkling och mera bad. Resans sista stopp är Kuala Lumpur som vi utforskar i 5 dagar och bland annat firar nyår.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Niclas uppdaterar sin resa