Lördag
söndag 22 november 2015 - Laguna Beach, Florida, USA

Då har vi återkommit till Hollywood men denna gången med Pia, Simon och Tore. Innan vi lämnade Marco Island hann vi med en tur till Everglades, där vi fick se alligatorer, sköldpaddor, olika fåglar och MYGGOR. Myggorna jagade in Pia i bilen. Sista dagen blev det en hel del shopping i Napels

Marco Island
lördag 14 november 2015 - Marco Island, Florida, USA

I måndags var det så ätligen dax att köra till Orlando för att möta Pia, Simon och Tore som var 2timmar försenade, efter ytterligare 2timmar av inresekontroller fick vi till slut krama om alla, härligt! 4 timmar senare, kl23:30 parkerade vi utanför vårt lyxhus på Marco Island, som ligger

Onsdag
torsdag 5 november 2015 - Hollywood, Florida, USA

I dag har vi varit på utflyckt, till Sawgrass Mills, som är världens största outlet med mer än 350 affärer! Man blev trött redan efter första gatan, men ett par timmar höll vi ut. Vi lyckades komma där ifrån utan att ha köpt någonting, det blev liksom bara för mycket. Resten av dagen

Viva Las Wegas
fredag 30 oktober 2015 - Hollywood, Florida, USA

Efter våra fantastiska upplevelser av naturen i Grand Canyon, styrde vi kosan mot Nevada och Las Wegas! Här snackar vi glitter och glamour,något så påkostat, stort och varierat som hotellen på The Strip,får man nog leta efter. Vad sägs om t.ex. kanaler med gondoler, eifeltornet, jättelika

Söndag
måndag 26 oktober 2015 - Ash Fork, Arizona, USA

Efter alla fina intryck ut efter Hwy 1, slappade vi i den mysiga staden Morro Bay. Här åt vi en utmärkt Fisch and chips i hamnen, tillsammans med sjölejon, pelikaner och kungsfiskare. Tidigt i fredags morse började vi den långa bilfärden mot Arizona och Grand Canyon. Med en övernattnig på

Onsdag
torsdag 22 oktober 2015 - San Simeon, Kalifornien, USA

I Monterey trivdes vi jättebra och stannade 4 dagar. Första dagen kollade vi de miliontals Monarchfjärillarna som kommer hit från Klippiga bergen för att övervintra, dagen efter tillbringades i stadens fina akvarie, under promenaden dit fick vi se bl.a. sälar, havsuttrar, pelikaner. Vägen,

Salinas
lördag 17 oktober 2015 - Salinas, Kalifornien, USA

Då har vi lämnat sorstaden i vår hyrbil och är på väg söderut längs Hwy1. Chauffören har sansat sig något efter lite förvirring i början. Nu kör vi i rätt väderstreck utmed den vackra kusten. Hamnade i Santa Cruz efter en del hotelletandeletande, fullbokat, kanske för att det var

Kalifornien
fredag 16 oktober 2015 - San Francisco, Kalifornien, USA

Då var vi på plats i San Francisco efter den långa flygningen. Rejält trötta efter att stigit upp i svinottan, stax efter kl:02 hos Pia i Malmö. Väl här blev det en runda i omgivningarna innan vi kröp ner i sängarna redan kl:19 ( lokal tid). Pigga och utvilade började vi dagen med

12/10-20/10
tisdag 21 oktober 2014 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Hej. 8 dagar blev det i Omis, här fick vi också trevligt sällskap av Karin o Jan. Därifrån körde vi inlandet till Unescos världsarv, Plitvicesjöarnas nationalpark. Hela natten var det åska och ett ihållande ösregn. På morgonen hade ovädret dragit bort och vi fick en oförglömlig dag

4/10-11/10
lördag 11 oktober 2014 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej I loviste har vi gått på upptäcktsfärder runt by och ut på landet. På kvällarna ylas det hej vilt i skogen, som ligger bakom campingen. Nu har vi fått reda på att ljuden kommer från schakaler. Måndag morgon packade vi och drog vidare från Peljesac, som är berömt för landets

USA

USA

14 oktober 2015 - 27 november 2015

Det här blir vår första tur till USA. Spännande och lite läskigt ( tycker Henka). Kalefornien blir det dom första 15dagarna sedan fortsätter vi till Florida. Kul om ni vill göra oss sällskap.

Kroatien 2014

Kroatien 2014

5 september 2014 - 17 oktober 2014

Denna gång hade vi tänkt oss hela vägen till södra Kroatien. Vilken väg som ska ta oss dit har vi inte bestämt ännu. Hoppas ni vill göra oss sällskap, det uppskattar vi mycket, så häng med!

Malaysia , Australien, Thailand 2013

Malaysia , Australien, Thailand 2013

16 september 2013 - 12 november 2013

Nu börjar det närma sig! Förberedelserna går in på slutspurten. Pass, biljetter ,visum och körkort är fixade. Försäkrade är vi till tänderna. För oss blir det en hel del nytt och spännande, både länder och aktiviteter. Lite pirrigt med bilkörandet på vänstersidan. Även denna gång kommer vi att uppskatta den minsta lilla kommentar på vår dagbok, så glömm oss inte är ni snälla!

Thailand 2012

Thailand 2012

5 november 2012 - 5 december 2012

Kroatien

Kroatien

22 september 2012 - 13 oktober 2012

Nu har vi för oss att förlänga sommaren med att åka till Kroatien, Där har vi aldrig varit så det ska bli spännande. En praktförkylning har jag dragit på mig, men hoppas den ska ge med sig innan lördag. Henka är så snäll och hjälper mig med kureringen, han dricker whisky. Nu vill vi ha mycket kommentarer, tack.

Europa 2011

Europa 2011

25 oktober 2011 - 5 december 2011

Vi börjar så smått med Danmark,får sedan se var vi hamnar.Hoppas ni vill följa med oss på denna resa. Vi kommer att behöva allt stöd i form av små kommentarer från er här hemma.

Thailand 2010

Thailand 2010

25 oktober 2010 - 24 november 2010

Thailand 2009

Thailand 2009

25 oktober 2009 - 24 november 2009

Höst i Thailand 2009

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gull-Britt uppdaterar sin resa