snart hemma
söndag 8 juli 2007 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

ja då var det inte långt kvar av min australien vistelse.. detta får väl bli mitt sista inlägg. sitter i min kompis lucas rum i international house och skriver eftersom det var nån vecka sen man var tvungen att flytta ut från sitt rum.. har fått låna hans rum över lovet då han inte är

slut på skolan
torsdag 28 juni 2007 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

Hallå jag vet att jag är lat men men.. då var det dags att skriva igen.. vad har hänt sen sist då? Ganska mycket. Det har varit väldigt mycket färväl partyn och väldigt många människor har åkt hem så det är inte så många kvar. Vi har haft något som heter graffitti party vilket

påsklov
måndag 14 maj 2007 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

Hej ja då var det dags att skriva något igen då. jag vet att jag inte skrivit på länge men har varit väldigt lat och upptagen med saker.. på påsklovet åkte jag tillsammans med en kanadensare och två amerikaner först till nya zeeland i en vecka för att sedan flyga till thailand. Om

Commencement och recovery day
lördag 24 mars 2007 - Brisbane, Queensland, Australien

Tjena. Då var det väl dags att skriva igen tycker jag. Klockan är 10 i sju på morgonen och jag kan inte sova.. har varit vaken i två timmar.. Är helt fel i rytm efter en väldigt ball helg. la mig väl 9 igår så vaknade såklart upp tidigt idag.. brukar lägga mig vid 2 annars.. Helgen

tja
söndag 4 mars 2007 - Brisbane, Queensland, Australien

tjena.. ja jag lever fortfarande.. har inte kunnat skriva på länge för min dator har varit lite paj plus att jag inte pallat. men men jag mår bra och har det jätte roligt fortfarande. har börjat skolan igen vilket är som vanligt men det är skönt att vara tillbaka på campus och att ha

nyår
fredag 12 januari 2007 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

Tja. Sitter på ett internetcafé och tänkte skriva lite i min dagbok. Har inte hänt så mycket sen sist jag skrev förutom att jag har firat nyår i Sydney vilket var jätte häftigt. Jag, Sebbe och Brittiska Sarah stack dit med de 4 svenskarna vi träffat och hitta en jätte bra plats att

På hostelet
tisdag 26 december 2006 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

Hejsan! Får väl börja med att säga God Jul och Gott Nytt år. Har nu börjat jobba på vandrarhemmet där jag jobbar 2 timmar om dagen 6 dagar i veckan. Det är ett helt okej jobb som inte är så värst roligt men det går ändra bra eftersom man jobbar i grupp. När jag har jobbat går jag

cairns
torsdag 30 november 2006 - Brisbane, Queensland, Australien

Tja. Sitter här på ett hotell rum i Cairns i nordöstra australien. I lördags så kom mina föräldrar och min brossa och hälsa på mig och vi lämnade på måndagen med bil för att komma hit. Här ska vi besöka barriär revet och snorkla och ta oss en rundtur i regnskogen. Annars är väl

4 månader
onsdag 8 november 2006 - Newcastle, Newcastle, New South Wales, Australien

Hej! Då var det på tiden att jag skrev i min dagbok igen då. Har varit i australien i fyra månader och det känns som hemma nu. Sverige känns mer och mer avlägset. Jag trivs fortfarande jätte bra även om man saknar vissa saker som tillexempel La empanada i malmö.. Haha saknar givetvis

Spring Break
fredag 13 oktober 2006 - Darwin, Northern Territory, Australien

Hej hej! Det var över en månad sen jag skrev i den här dagboken men det har sina förklaringar. Jag har både varit sjuk och varit bortrest i två veckor så jag har helt enkelt inte haft tid. Har även pluggat en del. Var ska jag börja? Har varit i Australien nu i tre månader lite drygt och

Newcastle

Newcastle

9 juli 2006 - 3 juli 2007

Ett års studerande i Newcastle

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Henrik uppdaterar sin resa