Ett äldre par på resa i Asien.
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Klippet i Kuala Lumpur.
söndag 14 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter två dagars samvaro med Lasse och Jeanette lämnade vi dem, våra indiska vänner och Varkala bakom oss och flög till storstaden Kuala Lumpur.Kuala Lumpur är inte vår favoritstad och efter "klippet" har den fallit ännu längre ned på vår lista.Inger ville klippa sig, hon blev väl

Sista veckan i Varkala.
fredag 5 januari 2018 - Varkala, Kerala, Indien

Nyårsaftonens program startade med traditionell indisk dans,  mannekänguppvisning i saris av ryskor,  bollywood dans.Därefter tog dansen vid, vi möttes av beundrande blickar och applåder från publiken med vår hemvävda danstil bland en mängd hoppande unga män.Efter tolvslaget var det ett

Julhälsningar
söndag 24 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Nästan alla tillbehör som hör julen till fanns på frukostbordet förutom dopp i grytan men doppet får vi ta i havet.Vi önskar alla våra läsare GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

Musselfiske.
onsdag 20 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Från första parkett på restaurangen kan vi följa musselfisket från plockning till fiskmarknadsleverans.

Cyklonen Ockhi.
lördag 9 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Vädret har varit ett hett diskussionsämne den senaste tiden. Förra veckan drog Cyklonen Ockhi in över Kerala med en oerhörd kraft.Enligt vår tidning Hindu saknas fortfarande efter en vecka ett hundratal fiskare. Femtio har hittats döda.Många familjer i kustnära områden har fått

Blandad kompott.
onsdag 29 november 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Hotellgästerna kommer och går, de flesta stannar några dagar innan de åker vidare men givetvis finns det några undantag och vi räknar oss till dem.Vi har träffat två engelska par som vi haft några trevliga dagar tillsammans med.Nu när de åkt måste vi anstränga oss för att hitta nya

Vardagsliv.
söndag 19 november 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Två veckor av åtta har vi nu tillbringat i Varkala. En del av er har undrat hur vi fördriver tiden när vi bor på samma plats under en längre tid.Det enklaste svaret är att skillnaden kanske inte är så stor jämfört mot pensionärslivet i Hillared.Samma frågor ställs och beslut som ska

Äntligen "hemma".
fredag 10 november 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Ledorden för en självfixande turist bör vara flexibilitet, tålamod och ett leende på läpparna. Men vid oförutsedda händelser kan man ibland drabbas av en viss irritation och uppgivenhet.Tanken på en all inclusive resa känns då inte främmande.Resan startade kl. 2 på natten mellan

Snart hemma.
onsdag 15 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Sista dagen på vår långa semester är slut, nu fortsätter vår ledighet i Hillared. Kanske inte så glamoröst med myllrande gatuliv, pagoder och tempel, möte med olika nationer och vänliga människor, lyxiga badorter, öde stränder, trafikkaos, tjatiga försäljare med olika varuutbud och

Fler bilder.
söndag 29 januari 2017 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Eftersom bildöverföringen inte fungerade i går får ni nu njuta av dagarna i Mandalay med Gi-Gi och Aye Soe.

24 oktober 2017 - 6 februari 2018

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

24 oktober 2017 - 24 oktober 2017

Efter städning i trädgården och julfirande med familjen är vi redo för vårt "paradis" i Indien.

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

8 november 2016 - 16 februari 2017

Flykt från snö, kyla och stela leder på gamla kroppar.

Volontärarbete i Tanzania

Volontärarbete i Tanzania

31 oktober 2015 - 31 januari 2016

Dags för nygamla äventyr i Asien.

Dags för nygamla äventyr i Asien.

4 november 2014 - 18 februari 2015

Måndag kväll. Allt är klappat och klart. Ni som har väntat på brev från främmande länder behöver inte vara besvikna. För att glädja er sätter vi oss i morgon på planet med destination Bombay. Hoppas att ni följer med oss även denna gång och får uppleva några nya platser på resan. Hjärtligt välkomna önskar Inger o Väinö

Två pensionärer med en röd väska.

Två pensionärer med en röd väska.

31 oktober 2013 - 31 januari 2014

Sista resan (kanske) ?

Sista resan (kanske) ?

24 oktober 2012 - 24 februari 2013

Hej igen, Om ni vill får ni gärna följa med på vår tredje resa till Asien. Väinö och Inger

Den andra resan.

Den andra resan.

26 oktober 2009 - 10 mars 2010

60-pluss på resa i Asien.

Hillared - Asien

Hillared - Asien

28 oktober 2007 - 14 februari 2008

Med ryggsäck genom Asien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Väinö uppdaterar sin resa