Många djur i sikte!
måndag 19 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Äntligen var det dax för en spännande eftermiddag i Yala Nationalpark. Vi packade i kidsen både frukost och lunch och sen var vi taggade till tänderna. Vår pålitliga chaufför hade fixat en riktigt bra guide som var erfaren som kom och hämtade upp oss alla nio i en jätte jeep och sen bar

Resdag till Yala
söndag 18 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då har vi hamnat i Yala. Äntligen har vi åter träffat vår super chaufför Fernando, Tilja är väldigt förtjust i honom 😊. Resorna tar väldigt hårt på oss här nere, speciellt på kidsen. Detta hade vi väl en liten förvarning om hemma men är såklart svårt att veta. Det tar väldigt

Besök vid poolen
lördag 17 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Sista dagen i Unawatuna. Vi fick besök vid poolen av denna varan. Tilja har fått en sari, lankesisk dräkt som hon är så nöjd över. Theodor har fått ett par lankesiska byxor, men han är svårare att fota. Fick även en inblick i hur en del srilankeser spenderar sina lördagkvällar ibland.

Unawatuna beach
fredag 16 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Morgonen kickade igång med lite träning på stranden i soluppgången. Känns som att vi äter konstant på denna resa så det var skönt att få LITE motvikt iallafall 😁💪Dagen fortsatte med ett besök på Unawatuna beach och barnen fick varsina ”surfbrädor” som de har gått och trånat

En dag med mycket känslor
torsdag 15 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Dagen började med ett frieri... dock inte för oss utan för Malins bror och hans tjej 😁. Efter detta så blev Martin utskälld av en fiskare som inte fick några pengar av honom efter att han fotograferat honom 🤑.Sedan fick vi hjälp av tuk-tuk förarna att hitta till Angulugaha, den by

Fortet i Galle
onsdag 14 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

I dag besökte vi fortet i Galle. Eftersom det var så varmt orkade vi inte vara kvar så länge. Jag och kidsen åkte tillbaka till hotellet och poolen. Malin fortsatte med shopping, hur man nu orkar med det i denna värme. På kvällen åt jag och Malin alla hjärtans dags middag utan barn och

Strand häng!
tisdag 13 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ytterligare en soft dag i Unawatuna. En trädgårdsskötare började dagen med att ta ner kokosnötter och bjuda oss på. Skapligt skickliga när de klättrar bara med hjälp av ett rep hela vägen upp! Dagen fortsatte med ett besök på Wijaya beach. Eftersom stranden ligger i en lagun passar det

Pool time
måndag 12 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Äntligen lite slappar-time efter allt resande. Nu ska vi stanna 7 dagar i Unawatuna. Blir endast kortare utflykter härifrån. Tyvärr var oceanen inte lika lycklig att se oss som vi var att se den. Väldigt stora vågor! Endast pappa har fått stångats med vågorna idag, och det var skit kul

Vacker by i bergen
lördag 10 februari 2018 - Nuwara Eliya, Centralprovinsen, Sri Lanka

En välbehövlig vilodag i Nuwara Eliya efter den galna bussresan. Mamma Malin fixade nytt hotell eftersom hotellet inte höll tillräcklig klass. Jag, barnen, mormor & morfar besökte en sjö med parkområde. Kidsen fick springa av sig lite och rida häst. Senare på eftermiddagen tog jag och

Bedårande utsikter och vattenfall.
söndag 11 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Resdag 4. Åkte från Nuwara Eliya till Unawatuna. Idag hade vi en ny chaufför och det gick undan 😊 Åkte förbi Ella och bergspassen där. Helt otrolig väg att åka, gröna berg och dalgångar överallt! Det var så fint att åka där. Gjorde ett snabbstopp vid Rawana falls. Mäktigt att se

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martin uppdaterar sin resa