Sista inlägget!
måndag 12 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då var det dags för sista inlägget på vår resa i Sri Lanka. Avslutnings middag i Negombo. Var ju bara ett måste att äta hummer, gissa om det var gott? Även en bild på vår chaufför Fernando och hans fru med min älskade familj. Fantastisk människa som ställt upp otroligt mycket och

Sista veckan!
torsdag 8 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi tog revansch på vårt museum misslyckande. Nu blev det riktigt lyckat. Synd bara att vi missade att museerna låg vägg i vägg och biljetten gällde för båda. Men det är ju inte så lätt att veta och det är inget dom upplyser om heller, money money dumma turister tänker dom nog 😊.

En dag med kultur?
tisdag 6 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Tog med barnen på museum idag. Måste vara lite kulturella tänkte vi. Hade berättat att vi skulle se dinusarie skelett och en massa annat intressant. Kruxet var bara att vi blandade ihop det här med naturhistoriska och nationella. Med andra ord så fanns där varken några dinusarier eller dom

Varmt i city!
lördag 3 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi håller oss kvar i Colombo och utforskar city. Idag blev det en av dom varmaste dagarna vi haft här nere. Drog till viharamahadevi park och tänkte inte riktigt på hur varmt det var, det fick vi sotan för. Vi blev helt slut på eftermiddagen tack vare värmen, ja förutom mamma då som drog

Fest!
torsdag 1 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då har vi kommit till Colombo. Då våra vänner snart åker hem till Sverige hakade vi på till Colombo. Trevligt att åka i samma buss och gissa om det blev jubel när vi såg mcdonalds för första gången på resan. I Colombo är vi även närmare specialist vård eftersom Tiljas öron spökar

Bada med sköldpaddor
tisdag 27 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Åter igen fick vi en härlig förmiddag på Wijaya beach. Denna gång fick vi även besök av sköldpaddor. Dessa fantastiska djur som surfade på vågorna, såg riktigt lekfulla ut. På eftermiddagen fick vi uppleva regn och åska. Snacka om oväder. På kvällen åt vi på en restaurang som

Trodde vi åkte ifrån vabruari!
söndag 25 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då har vi fått den första riktiga motgången här i Sri Lanka. Tilja har fått öroninflammation. Undra vad det beror på? 🏄🏽‍♀️🌊🏊🏽‍♀️ Därför blev det ett besök till ett av sjukhusen i Galle. Kan säga att dom har ett väldigt konstigt kösystem här nere, fattade

Hej då & välkomna!
torsdag 22 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då var det sista dagen som vårt stora sällskap var tillsammans i Sri Lanka 😢Var lite vemodigt att vinka adjö till bussen som skulle fortsätta norrut mot Colombos flygplats. Vi säger tack för några fantastiska veckor tillsammans och hej då mormor, morfar, Anna, Tobbe och Johanna!

Surfing 🏄🏽‍♂️
onsdag 21 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag testade vi på lite surfing eftersom vågorna visade upp en lite lugnare sida. Detta älskade ungarna. Kan inte räkna alla kallsupar Theodor fick eftersom han bara skrattade. Tilja var sten tuff och tog sig an några rejäla vågor, ibland lite för stora. Men det gick ju bra, förutom att vi

Åter till sydkusten
tisdag 20 februari 2018 - Jaga Bay Resort, Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då är vi tillbaka på sydkusten. Bor numera på Weligama, inte långt ifrån Mirissa. Här ska vi slappa och kanske surfa lite, för det verkar vara just surfing man gör här 😊. Kanske lite svåra att se, men vi stötte ihop med dessa roliga apor här med jättelånga svansar.

Vi drog till Sri Lanka

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martin uppdaterar sin resa