Back in Tokyo
tisdag 17 augusti 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

From Nagoya we went to Hiroshima and visited the peace memorial museum and park. There is a big exhibition about the a-bomb and the disaster it created. It really makes you think what mankind is capable of. After Hiroshima we got back to Tokyo and visited electric town and Ginza district. Were

In Nagoya
söndag 15 augusti 2010 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

After two days of watching karatefights and katas I think its enough for this trip. My oldest son Andreas has participated in the games and he did allright. The competition here is huge and to see these japanese fighters is fantastic. The Swedish team didnt go very far in the games, they still have

Långt bort
torsdag 12 augusti 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

1,5 timme till Frankfurt, vänta 4 timmar och sen 11 timmar till Tokyo. Lite segt. Men nu är vi framme och har hämtat ut tågpassen och bokat första resan med shinkansen (japanskt snabbtåg). Vi ,Daniel och jag, åker vidare till Nagoya i morgon. Första natten blir i Asakusa i Tokyo, har bokat

Elda getter
lördag 13 februari 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Chandra (cykelguiden) och jag tog en tur till Bhaktapur i fredags. En av de äldsta städerna i Nepal. Var huvudstad innan Katmandu. Det var helgdag och festival och dags att sätta eld på lite djur. Guiden på stället berättade om staden och seder och bruk bland hinduer och buddister. Man

Problemlösning
onsdag 10 februari 2010 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Regnade som attan igår. Dagvattenbrunnarna hinner inte med. Stora pölar i de ojämna gatorna plus att det är trångt här. Så när bilarna kommer farande genom pölarna så skvätts det rätt ordentligt. Och de varor som affärerna har utanför blir väldigt blöta. Hur löser man då detta? Ut

Ambassador
tisdag 9 februari 2010 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

En mycket vanlig bil i Indien. Ambassador, byggs av Hindustan motor company, modellen har inte ändrats sen 1948. Baserad på Morris Oxford. Finns med bensin, diesel och gasdrift. Kolla bilderna.

Namaste
söndag 7 februari 2010 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Namaste på dej själv du! Ett mycket vanligt hälsningsord här. Används av alla, företrädesvis av såna som vill befria dej från dina rupees i utbyte mot trumma/flöjt/guidad tur/buddastaty/tigerbalsam/rickshaw/taxi osv. Och det här är inte folk som tar ett no please som ett svar. Och när

På cykeltur
tisdag 2 februari 2010 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

En vecka på Mountainbike. En tur från Katmandu och runt till småbyar runt om i dalen. Katmandu ligger på 1300 m. och de högsta punkterna vi cyklade till, och övernattade, ligger på 2200 m. Det blir några rediga uppförsbackar det. Okej, lite nerför blev det också. Mtbcykling är populärt

Nationalpark

Har varit i Chitwa nationalpark. Fint ställe tillhör ett av våra världsarv. 932 kvadratkilometer stort. Mycket vilda djur, vi såg väl inte så många men bilder på några blev det. Av jordens 8500 olika fågelarter finns 850 i Nepal och i Chitwa 550 arter. Mycket fågelsång blir det.

Uppför
fredag 22 januari 2010 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Det är väldigt kuperat här. Har just kommit tillbaka från en trekkingtur i Annapurna district i Himalaya. Startade på 800 m alt. och de högsta punkterna var på 3200 m. Fantastiska utsikter på snöklädda toppar på 7-8000 m. Mycket annorlunda från att vandra i fjällen hemma. Folk bor och

Japan

11 augusti 2010 - 19 augusti 2010

Indien

9 december 2009 - 15 februari 2010

En resa i södra Indien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robin uppdaterar sin resa