Markus Hulander, kallas för det mesta Hula. Gillar sport, är tränare i både fotboll och futsal för herrar på ganska hög nivå. Älskar att god mat och dryck, uppleva nya äventyr och platser. Pluggat 4 år idrottspsykologi i Halmstad där jag även bor kvar. Born & raised i Ulricehamn.
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Koh Jum, Krabi, Thailand
Full Moon Party och flax med rum
söndag 15 december 2019 - Koh Jum

Hej!Dags för ny uppdatering.Full Moon Party - ett av ca 5 delmål av resan! Och det var en häftig upplevelse! Mängder med folk från världens alla hörn, tjôta med folk från Sverige, Danmark, Norge, Finland, Wales, Tyskland, Frankrike, Ryssland, Nya Zeeland, Venezuela, Chile, Argentina

Dykning
onsdag 11 december 2019 - Thailand

Hej hopp!Ny uppdatering;Resan från Krabi till Koh Phangan kostade 650 bath, typ 200 kr, skulle ta mellan 5-6 timmar. Att flyga till Koh Samui och sen ta färjan till Koh Phangan kollade jag hemifrån, där skulle bara flyget kosta 2000 kr, samt att flyga är inte så snabbt ändå, då man måste

Snorkling och vidare resa
måndag 9 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Kort uppdatering.Jag och Jenny stack iväg till Krabis nattmarknad där på kvällen efter Kayak-turen. 800 bath tur och retur var i överkant, och marknaden va inte så mycket att se. Men ändock en upplevelse, och Jenny uppskattade att få komma ut lite å se sig omkring. Reine och Colin fick

Resan - Ankomst - Kayak
lördag 7 december 2019 - Krabi, Thailand

Tjena!03:45 i torsdags skulle vi åka från Halmstad efter att Jenny, Reine och Colin anlänt strax efter 20 på onsdagkvällen. Blev inte mer än ca 5 timmar sömn, ännu mindre för sällskapet då Colin inte mådde så bra och sov dåligt. Och så lägger Colin en rejäl pizza på golvet och

3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

Slutshopping i Ayala Mall
tisdag 18 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej.Vi bytte hotell från Holiday Spa efter ett dygn där vid poolen och bara chillande. God mat i IT-park där vi även började vår resa. Hotellet låg på knappt 10 minuters promensdavstånd till IT-park och grsnne med en grym golfbana som dock bars var för medlemmar....Flyttade några kvarter

Moalboal, Mactan, Cebu City
lördag 15 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Sista dagarna i Moalboal var stillsamma. Inga aktiviteter efter dykningen och jag tror att bekymmerna är över. Inte känt nåt på ett tag, men har heller inte badat så mycket under ytan så att säga...Vår lokale tricykle-snubbe Nello fixade en bil med chaufför till Mactan, ön där

Canyoneering, fiske, dykning Pangsama Beach

Hej igen.Canyoneering alltså, vad är det? Vår lokale bekant i Cebu, Kurt, hade som sagt tipsat oss. Han har själv varit där flera gånger. Canyon är ju engelska för dalgång eller ravin, och Kawasan Falls vid Badian är några läckra vattenfall som denna dalgång/ravin med en forsande flod

Cabilao och resan till Moalboal
söndag 9 december 2018 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

Cabilao Island bjöd efter dykning och snorkling på ytterligare några jäkligt långsamma och avkopplande dagar. Det som började med bokning först bara för en natt blev 3 nätter och sedan ytterligare 2 då det gick en billig färja från ön på lördagen. 140 pisos var istället för 2500

Balicasag Island och Cabilao Island (Dykning)
tisdag 4 december 2018 - Loon, Centrala Visayas, Filippinerna

De två dyken på Balicasan Island, som utgick från Alona Beach och vårt hotell Baywatch Dive Resort gick på 3250 pisos (565 kr) tror jag. Det var det väl värt. Direkt på första dyker när vi kom ner till botten på 5-6 meters djup var där säkert tre stycken sköldpaddor. Fick några fina

Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Vinberg-Bergamo-Milano

Vinberg-Bergamo-Milano

9 mars 2019 - 11 mars 2019

Teambuilding med Vinbergs IF

Filippinerna - Tredje gången gilt

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.

Hembesök hos Captain Morgan & Bob Marley

Hembesök hos Captain Morgan & Bob Marley

26 november 2014 - 14 december 2014

Jag och Jhonna skall äntligen ut och resa igen! Denna gång går inte resan till Asien, utan vi drar väster ut! Men på resan har vi också lyckats dra med min vapendragare, granne, vän och kollektivets vice ordförande, Mange Bula. Vårt primära mål är att besöka Captain Morgans Visitor Center på US. Virgin Island. Sedan hoppas vi kunna besöka några fler rom-destellerier, snorkla, sola och bada! Resan avslutas med 9 nätter på Jamaica. SEMESTER!

Benets travel, Prag & Berlin

Benets travel, Prag & Berlin

10 april 2014 - 14 april 2014

Hänger med boysen till Prag och Berlin, buss 16 timmar, jiiihooo!

5 efterlängtade veckor i Sydostasien

5 efterlängtade veckor i Sydostasien

30 november 2013 - 6 januari 2014

Jag och älsklingen drar till Singapore och jobbar oss upp till Bangkok!

Indonesiskt äventyr

Indonesiskt äventyr

1 december 2012 - 17 december 2012

Nu ska vi snart iväg igen! Vi duckar Thailand igen och satsar på att upptäcka Indonesien i 2 veckor denna gång!

Bröllop i Fort Louderdale

Bröllop i Fort Louderdale

8 mars 2012 - 18 mars 2012

Bröllop i Fort Lauderdaler 10/3. Kolla in Ft Louderdale, Miami och The Keys igen.

Filippinerna 2011

Filippinerna 2011

25 november 2011 - 17 december 2011

SEMESTER

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Markus uppdaterar sin resa