Kulturchock!
fredag 14 november 2008 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vilken kulturchock att komma till Borneo!! Folk pratar engelska! Om ja säger att ja inte vill ha en taxi så tror folk på mej och springer inte efter mej och försöker övertyga mej om det motsatta! Ingen skriker efter mej! Underbart! Tillbringade dagen på Sapi Island utanför Kota Kinabalu

Bye bye Bintang

Igårkväll blev det avsked till Indonesien och dess goda Bintang-öl! Så många avsked att vi drack upp hela deras lager :) Jag drack tillsammans med en holländare och en schweizare och dagens huvudvärk e garanterat deras fel eftersom ja bara drack fanta innan de kom till mitt bord :) Det

Anak Krakatau

Jag och en tysk åkte tillsammans till Krakatau. Båtresan tog ca två timmar och vädret var underbart. Tysken menade att han såg en delfin som flera gånger hoppade i luften. Jag såg något som hoppade en av gångerna men har ingen aning om ifall det var en delfin. Vid foten av vulkanen låg

En lååååång dag

Hade inte räknat med att ingen skulle förstå ett ord engelska på busstationen i Jakarta när jag kom fram...Så verkade dock situationen vara och det enda jag kunde säga var "Carita" vilket var namnet på staden därifrån man lättast kunde ta sig till Krakatau. En man rev tag i min arm o

Missöde med Merapi
söndag 9 november 2008 - Yogyakarta, Indonesien

Söndagen började med ett desperat försök att besöka vulkanen Merapi...Efter tre timmar i ett antal minibussar kom jag fram bara för att erfara att vulkanen e täckt i dimma. Så man har ingen chans att se den från utkikstornet och eftersom den under de senaste dagarna hade visat på mer

Bambi överglänste alla tempel
fredag 7 november 2008 - Yogyakarta, Indonesien

Dagen började med ett besök till Parabanan. Det hinduistiska tempelområdet var en besvikese eftersom flera tempel var avstängda på grund av restaureringsarbete efter jordbävningen för två år sedan. Dessutom hamnade jag i klorna på en obehaglig indonesisk familj som alla skulle ta kort

Ett regnigt Yogyakarta
torsdag 6 november 2008 - Yogyakarta, Indonesien

Ha idag fått lite kultur i Yogyakarta i form av batikkonst och ett "vattenslott" som förut användes som badpark av kungen, alla hans fruar och älskarinnor.

Mt Bromo
onsdag 5 november 2008 - Yogyakarta, Indonesien

Lonely planet beskrev utsikten över Mt Bromos vulkaniska landskap som en känsla av att man kommit till världens ände. Själv skulle ja mer beskriva det som himmelriket på jorden. Vulkanerna kantades av en massa moln och rök som i soluppgången färgades rosa och ljusblå. Fast kanske

Drunkning i guldfiskskål
måndag 3 november 2008 - Bali, Indonesien

Blev fest på söndan istället och har ingen aning om hur många guldfiskskålar fulla med olika färgers häxbrygder baserade på arak (indonesiens stolthet i alkoholväg) vi fick i oss. Och den nio timmars bussresan dagen efter var inte rätt medicin mot post-drunkning-i-guldfiskskål-syndrom!

Elaka försenade bussen berövade mej mitt partysällskap :(
söndag 2 november 2008 - Bali, Indonesien

90 % av människorna här i Kuta går o bär på en surfbräda...Undrar hur många som egentligen kan surfa :) Var meningen att ja skulle gå på maskeradparty med en holländsk tjej igår men hennes buss var så försenad att hon kom fram hit först mitt i natten...O asociala människor vågar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa