I am a travel freak who loves to have fun, get to know new people and discover new places both over and under the sea!
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
It's time to go... NOOOOOO 😢
onsdag 4 april 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Nu sitter vi här på flygplatsen. Väskorna är packade och incheckade, vi kom smärtfritt genom tullen och jag vill VERKLIGEN INTE åka hem. Det är smärtsamt och plågsamt.De senaste dagarna har vi spenderat i Auckland, och efter 3 dagar måste jag säga att staden blir mer och mer attraktiv,

Mount Taranaki.... Jag klarade det! :)
söndag 1 april 2018 - New Plymouth, Taranaki, Nya Zeeland

Hello, Nu går vi in i sista veckan på Nya Zealand och det börjar kännas riktigt jobbigt. Jag har just nu total separationsångest och skulle egentligen behöva ett par månader till. Nu är vi i New Plymouth igen eftersom vädret såg ut att vända mot det bättre. Att jaga det fina vädret

The final hooray in Tutukaka...
torsdag 29 mars 2018 - Tutukaka, Northland, Nya Zeeland

Nu har vi spenderat 5 fantastiska dagar i Tutukaka igen och idag beger vi hos härifrån, permanent den här gången. 😢​​​​Vi har än en gång njutit av 4 fantastiska dykdagar med Dive tutukaka, och igår (som egentligen inte var en planerad dykdag) gick vi ut med dunder och brak. Vi

Chasing sunshine ☀
lördag 24 mars 2018 - Warkworth, Nya Zeeland

Hej, Nu är klockan kvart över 6 på morgonen och jag ligger och väntar på att väckarklockan ska ringa så att jag kan gå upp. Det känns lite som julafton när man var liten, och det är inte konstigt. Idag ska vi nämligen åka till Tiritiri Matangi, en pestfri ö i Hauraki Gulf utanför

Great walk... and we finsihed it!
onsdag 21 mars 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hello,Ja, vi överlevde vandringen alla tre. Det som var mest fascinerande var kanske att hela vandringen faktiskt blev av. Vi har kollat in väderleksrapporten en hel del den sista tiden och konstaterade att de tre dagarna vi skulle vara ute var regnfria, trots detta inledde vi vandringen med en

Long time no see...
måndag 12 mars 2018 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

God kväll kära folk,Det var ett bra tag sedan vår senaste uppdatering, trots att vi haft tillgång till internet ett tag. Vi mår bra, men vår långhike runt Stewart island blev hastigt avslutad. Grabbarna tog första etappen och jag fick tre dagars hike. För att vara helt ärlig så bestod

Back on the North island
lördag 17 mars 2018 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

G´day lovely people! Nu är vi uppe på nordön igen, närmare bestämt Taupo. Med mindre än tre veckor kvar så börjar jag få lite smärre panik. Jag vill verkligen inte lämna Nya Zeeland. Istället för att känna mig klar så hittar jag fler och fler saker jag skulle vilja göra, platser

Mot Stewart Island (Rakiura)
måndag 26 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Hello, Nu har vi hamnat i Invercargill efter en halv veckas flängande fram och tillbaka med långa bilturer. Det ska bli ganska skönt att snart ställa av bilen för en 11 dagar på Stewart Island utan civilisation, moderna bekvämligheter och främst av allt ingen mobiltäckning. Vi har nu två

Last day with civilisation for 10 days
tisdag 27 februari 2018 - Oban, Southland, Nya Zeeland

Hello gang,Nu har vi vistats en dag vid Edward Island där vi gjort vårt sedvanliga dyk med vithajar. Lika mysigt som vanligt. Företaget Shark Experience har dock expanderat lite och hade numera ett huvudkontor i Bluff. Underbart kul att det går bra för dem, och tro det eller ej, med de kom

aktiviteter, orkaner och akuten
tisdag 20 februari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Jag vet inte riktigt hur jag ska fånga den senaste veckans aktiviteter i ett inlägg, men jag ska i alla fall göra ett försök. På tisdagen tog vi en lugn kajaktur och lyssnade på den utrotningshotade fågeln saddlebacks sång (jag kunde nu skriva dit den på mitt ”big year” lista för

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

On the road again...

On the road again...

2 mars 2013 - 19 april 2013

Nu är det dags igen... 2011 räckte verkligen inte så nu ska vi tillbaka till Australien, Nya Zeeland och Hong Kong och återuppleva "the magic".

Around the world in 73 days

Around the world in 73 days

17 september 2011 - 28 november 2011

Jag och min kära man Tobias ska ge oss ut på vårt livs största äventyr!!! SO FAR!!! Vi ska slänga oss i gapet på hajar (nästan och hoppas vi), simma med delfiner, utmana Taiwans vägar igen, åka de värsta berg-och-dalbanorna och bara i allmänhet ha en riktigt fantastisk tid tillsammans!! :)

visiting Aussieland

visiting Aussieland

28 januari 2010 - 17 februari 2010

de två syskonen och tobias ska ner och hälsa på det tredje syskonet och Daniel i Mellis, AUS. :) Med lite dykning, bad och sushi ska vi utforska the land down under! :) Efter det tar ena syskonet och tobias en 5 dagars semester i HK och vilar upp sig! :)

DAS AMERICAS

DAS AMERICAS

2 februari 2009 - 23 februari 2009

Nu bär det iväg igen... tillbax till New York och Orlando men även en sväng ner mot sydligare bräddgrader... SAO PAULO

O la la... NEW YORK et Orlando

O la la... NEW YORK et Orlando

25 februari 2008 - 4 mars 2008

En underbar veckoresa till New York och Orlando USA!!

TAIWAN---HONG KONG

TAIWAN---HONG KONG

15 februari 2007 - 2 mars 2007

Den 15 februari åker jag och Tobias till Taiwan (och hälsar på ett par gamla kompisar) och Hong Kong (på ren upplevelsesemester).

BACK TO BOURNEMOUTH :)

BACK TO BOURNEMOUTH :)

23 september 2005 - 3 oktober 2005

Åker tillbaka till mitt älskade andra hem Bournemouth för en kort visit för att hälsa på nära och kära vänner och "a trip down memory lane"

IRELAND- HERE I COME AGAIN!

IRELAND- HERE I COME AGAIN!

5 november 2003 - 11 november 2003

and once again I'm going back to Ireland and Dublin! I'm so much looking forward to spend one week with my two friends Pernilla and Johanna who currently are living there!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ida uppdaterar sin resa