I am a travel freak who loves to have fun, get to know new people and discover new places both over and under the sea!
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
We're underway... ✈
lördag 13 januari 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är vi på väg!  ÄNTLIGEN ​​​​​! Efter över ett års väntan sitter vi nu här, på Arlanda. Snart ska vi gå på planet som tar oss till Melbourne som är vårt första stopp.Något trötta men också glada och uppspelta säger vi hej då Sverige och hej äventyr!Kramar från

Bara 2 dagar kvar!! sniff sniff*
tisdag 3 mars 2015 - Motuoapa, Waikato, Nya Zeeland

Tiden går fort när man har roligt... det stämmer verkligen. Det känns helt konstigt att säga att vi snart har varit här i två månader och att det snart är dags att åka hem, men så är fallet. Vi är nere på sista lagret mat... ingen fara... vi klarar oss. Om det är npgot vi har varit

Ascending from the down south...
måndag 23 februari 2015 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

HEEEJ!! Tiden går så otroligt fort här. Det känns som att jag bara behöver blinka så har det gått tre dagar. Vi har hunnit gjort sååå mycket sedan vårat senaste inlägg. Stewart Island var fantastiskt!! På färjan ut satt jag bredvid en tjej från Devon, England som var väldigt

loooong time ago...
söndag 15 februari 2015 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Ja, idag är det Tobias födelsedag och det firar vi genom att ta det riktigt lugnt och det kan behövas! Vi har haft det riktigt bra den senaste tiden men i förra veckan förbyttes vår sommarvärme mot vad som vid jämförelsen enbart kan kallas för arktisk kyla. Vi gick från runt 30 grader

Bondbränna och vandringsleder
måndag 2 februari 2015 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Hej ho!!! Vi har haft lite problem med resdagboken igen men nu verkar det som den fungerar ett tag till. Nu har vi kommit ner till Greymouth på sydön på våran enmånaders resa på denna ö. Långsamt men säkert börjar vi inse att vår första av två tredagarsvandringar börjar närma sig.

EUREEEKA!!!!
onsdag 28 januari 2015 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

ÄNTLIGEN!!! Efter att ha försökt skicka det "irriterande" sista inlägget sedan 2 dagar efter det näst sista inlogget har vi nu ÄNTLIGEN lyckats få iväg det och jag kan därför uppdatera er på vad som händer nu. For your information: resdagboken har inte riktigt fungerat under de

Mindre uppdatering, från Coromandel till Palmerstone North
söndag 25 januari 2015 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hej, Med dålig internetuppkoppling och resdagboken inte vill ladda upp varken bilder och uppdateringar så kommer den här lite sent. Vi har det bra. Vi har försökt att köra lite på halvfart för att spara lite energi... det går mer eller mindre bra. :) "Ikväll ska vi ta det lugnt" slutar

pling, the four swedes are done! :)
tisdag 20 januari 2015 - Whitianga, Waikato, Nya Zeeland

Underbara solsken, underbara värme, underbara semester! Däremot känns det ibland som vi är fyra helkokta svenskar i en väldigt stor ugn. Nu har vi äntligen kommit upp till Coromandel Penninsula. Det här är praktiskt taget Nya Zeeländarnas öland eller västkusten. Alla åker hit.

paihia bombs are the bombs!!!
måndag 19 januari 2015 - Tutukaka, Northland, Nya Zeeland

God morgon! Vi har haft lite problem med vår internetuppkoppling här i Tutukaka och därför har detta medelande dröjt en aning. Nu är det sista morgonen här i Tutukaka, om någon timma åker vi härifrån. Det har varit helt fantastiskt, förutom att min yrsel och huvudvärk fick mig att

ÄNTLIGEN, Nya Zeeland!!!
onsdag 14 januari 2015 - Tutukaka, Northland, Nya Zeeland

God morgon! Nu har vi äntligen anlänt till NYA ZEELAND! UNDERBART! Resan gick bra och vi kom igenom airport security utan problem. Även om det alltid är lite vemodigt att ka ifrån Sydney så känns det helt fantastiskt att vara här. Just nu sitter jag på vår egna privata uteplats som

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

On the road again...

On the road again...

2 mars 2013 - 19 april 2013

Nu är det dags igen... 2011 räckte verkligen inte så nu ska vi tillbaka till Australien, Nya Zeeland och Hong Kong och återuppleva "the magic".

Around the world in 73 days

Around the world in 73 days

17 september 2011 - 28 november 2011

Jag och min kära man Tobias ska ge oss ut på vårt livs största äventyr!!! SO FAR!!! Vi ska slänga oss i gapet på hajar (nästan och hoppas vi), simma med delfiner, utmana Taiwans vägar igen, åka de värsta berg-och-dalbanorna och bara i allmänhet ha en riktigt fantastisk tid tillsammans!! :)

visiting Aussieland

visiting Aussieland

28 januari 2010 - 17 februari 2010

de två syskonen och tobias ska ner och hälsa på det tredje syskonet och Daniel i Mellis, AUS. :) Med lite dykning, bad och sushi ska vi utforska the land down under! :) Efter det tar ena syskonet och tobias en 5 dagars semester i HK och vilar upp sig! :)

DAS AMERICAS

DAS AMERICAS

2 februari 2009 - 23 februari 2009

Nu bär det iväg igen... tillbax till New York och Orlando men även en sväng ner mot sydligare bräddgrader... SAO PAULO

O la la... NEW YORK et Orlando

O la la... NEW YORK et Orlando

25 februari 2008 - 4 mars 2008

En underbar veckoresa till New York och Orlando USA!!

TAIWAN---HONG KONG

TAIWAN---HONG KONG

15 februari 2007 - 2 mars 2007

Den 15 februari åker jag och Tobias till Taiwan (och hälsar på ett par gamla kompisar) och Hong Kong (på ren upplevelsesemester).

BACK TO BOURNEMOUTH :)

BACK TO BOURNEMOUTH :)

23 september 2005 - 3 oktober 2005

Åker tillbaka till mitt älskade andra hem Bournemouth för en kort visit för att hälsa på nära och kära vänner och "a trip down memory lane"

IRELAND- HERE I COME AGAIN!

IRELAND- HERE I COME AGAIN!

5 november 2003 - 11 november 2003

and once again I'm going back to Ireland and Dublin! I'm so much looking forward to spend one week with my two friends Pernilla and Johanna who currently are living there!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ida uppdaterar sin resa