Ida heter jag, bor i Kungsbacka utanför Göteborg. Antingen jobbar jag, hänger i en bar eller är ute och äventyrar i världen.
hemstad Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Tokyo del 2
söndag 19 oktober 2014 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu var det otroligt längesen man skrev, har haft så otroligt fullt upp hela tiden så har egetligen inte haft ro eller tid att skriva något... Förrän nu, två veckor efter. Ska försöka göra mitt bästa för att dra minnet tillbaka och berätta fortsättningen på där jag skrev

Tokyo del 1
onsdag 8 oktober 2014 - Tokyo, Hachioji, Japan

Konichiwa! Nu har man slagit sig till ro här i Tokyo. Ja, jag älskar det! Helt fantastiskt land och stad. Svårt att inte vilja ha mer och mer! Först, lite snabb info om den snabba visiten i Takayama. Vi stannade bara ett dygn så vi hann egentligen inte göra så mycket. Den stora grejjen

Äntligen Japan! Hiroshima och Kyoto
tisdag 30 september 2014 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Ja men hallå igen! Då ligger jag som vanligt ensam igen på mitt singelhotellrum... Ett väldigt japanskt sådant, med andra ord en madrass på golvet. Har haft några dagar här nu i Japan och jag måste såklart få säga det...- Jag älskar't! :) Färjeturen hit gick bra, förutom att det

Full fart i Seoul
fredag 26 september 2014 - Seoul, Sydkorea

Hello hello! Nu sitter jag på ett snabbtåg i Sydkorea, från Seoul till hamnstaden Busan. Klockan åtta ikväll går övernattningsfärjan till Japan. Ska bli så sjukt spännande! Har inte hunnit skriva på flera dagar nu, så det är kommer bli lite svårt att komma ihåg allt, det har varit

Dagbok från Nordkorea
måndag 22 september 2014 - Pyongyang, Nordkorea

God kväll alla! Första dagen i den stängda diktaturen Nordkorea (eller som dom vill att vi kallar det; DPRK =Democratic peoples republic of Korea)... Upp tidigt i Beijing för att åka mot flygplatsen. Med en klump av oro att åka nordkoreansk flyg, dvs gamla begagnade sletna aeroflot plan som

Kulturkrockar i Beijing
måndag 15 september 2014 - Peking, Kina

Ni hao!! Just nu ligger jag på mitt hotellrum i Beijing, med en konstig känsla i bröstet. Helt ensam för första gången på mycket länge. Killgänget som jag lärt känna under resans gång och som jag kommit väldigt nära sitter på ett tåg vidare i Kina medans jag ska upp tidigt imorgon

På stäppen i Mongoliet
onsdag 10 september 2014 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Hej igen! I skrivande stund har vi haft ett par underbara dagar i Mongoliet. Vi klev av tåget i huvudstaden Ulaanbator. Det va tidigt på morgonen och kallt som en sibirisk vinterdag. Vi tog en liten guidad tur med buss i staden, för att sedan åka till ett slags "spa" och tog en lång

Transsibiriska Järnvägen! Min dröm som blev sann
onsdag 10 september 2014 - Moskva, Ryssland

Hej hej kära vänner! Nu har jag otroligt mycket att berätta! Sist jag skrev var vi i moskva, så jag har 5 dagar på den klassiska transsibiriska att återberätta... Vi klev på sent på kvällen den 2/9. Det första man slås av är hur sunkigt och nedgånget allt är, men det va bara för

Moskva!
tisdag 2 september 2014 - Moskva, Ryssland

Hej igen allihopa! Kan inte skriva jättemkt nu heller, ska strax checka ut från hotellet, men jag ska uppdatera er med det viktigaste :) åkte från helsingfors i söndagskväll med nattåg till Moskva. Delade hytt med tre killar i 30 årsåldern, är jättenöjd med det, dom är jätteroliga,

Helsingfors... En trött stad...
söndag 31 augusti 2014 - Helsingfors, Nyland, Finland

Hej alla. Skriver på mobilen så de får bli en kort uppdatering. Lämnade sverige igårkväll och la precis till i Helsingfors med siljafärjan. Tog några öl igår, men de va ganska lugnt, kom tillbaka till hytten vid 12tiden på natten. De äldre männen jag dela hytt med va på nattklubb hela

Kilimanjaro + Safari + Zanzbar

Kilimanjaro + Safari + Zanzbar

19 december 2015 - 5 januari 2016

Tanzania på 2,5 vecka. Världen bästa safari i Ngorongorokratern, Bestiga världens högsta fristående berg Kilimanjaro 5892 m.ö.h. Samt en vecka på världens vackraste ö, Zanzibar.

Transsibiriska Järnvägen+Nordkorea och Japan

Transsibiriska Järnvägen+Nordkorea och Japan

30 augusti 2014 - 28 oktober 2014

Resan börjar i Stockholm, bat över till Helsingfors, därefter tag till Moskva, där den transsibiriska järnvägen startar. Tag över hela Ryssland med nagra dagars stopp i Mongoliet. Tågresan slutar i Peking i Kina. Efter det blir det turer till Sydkorea, Nordkorea och Japan. I Tokyo möter min kille upp mig och vi fortsätter till Filippinerna och Thailand. Hem flyger vi fran Bangkok.

USA

USA

25 december 2012 - 20 januari 2013

Jul och nyår i New York. Disneyworld i Orlando. Nassau/Bahamas Miami. Everglades. Key West.

Australien + lite Asien

Australien + lite Asien

19 december 2011 - 27 januari 2012

Jag och Lars påbörjar resan i i Australien. Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide, Kangaroo Island, Canberra, Sydney, Surfers Paradise, Gold Coast, Brisbane. + 6 nätter i Singapore. 6 nätter i Phuket.

Sydamerika

Sydamerika

20 november 2010 - 19 januari 2011

Äventyrs-/roadtripresa i Equador, Peru, Bolivia, Paraguay, Argentina och Brasilien två månader

Västafrika

Västafrika

23 oktober 2009 - 20 december 2009

Roadtrip genom 8 nya spännande afrikanska länder, den här gången på västsidan. Ghana, Togo, Benin, Mauritanien, Mali, Burkina Faso, Senegal och Marocko... Jag är utan tvekan smittad av "the african bug"=)

London

London

15 mars 2009 - 12 april 2009

Europeiska bartenderskolan i London, Storbritannien

Mitt Afrika

Mitt Afrika

14 november 2008 - 2 februari 2009

Min Afrikaresa med rosa bussarna. 10 länder på 11 veckor. Sydafrika, Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenya, Rwanda, Uganda.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ida uppdaterar sin resa