Jag heter IdaMärta men kallas bara Märta och när jag inte är ute och reser med familjen kaos så älskar jag att spela handboll och fotboll. På somrarna är jag alltid i Skummeslöv, mitt favoritställe!
hemstad Skummeslöv, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Quepos, Puntarenas, Costa Rica
Surfing, resa.....
fredag 12 januari 2018 - Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Tisdagen den 9/1 Idag var dagen, dagen då vi ska lära oss att surfa. Vi tar en timmes turflektion för att lära oss grunderna. Det går faktiskt bra för mig jag kommer upp och tar flera vågor hela vägen in till stranden. Vi hyrde brädorna resten av dagen men då gick det inte lika bra för

Playan...
måndag 8 januari 2018 -

Fredagen den 5/1 Vi åker till en Masaya marknad lite längre bort där dom säljer massa olika saker så jag och David köper faktiskt var sin hängmatta, riktigt nöjd med den. Sedan åker vi vidare till en krater sjö som heter Lago de Apoyo. Vattnet var varmt det var mysigt att ligga i

Vi har bytt land...
torsdag 4 januari 2018 - Granada, Nicaragua

20181!!!!Måndagen den 1/1Idag var vi trötta så det blev en hemmadag med youtube och efter lunch så tog vi en promenad och åt glass för att sedan gå hem och fortsätta slappa.Tisdagen den 2/1Vi fick gå upp tidigt för att hinna med att ta en taxibåt till grannbyn West Bay för att återigen

West End, nyårsafton
söndag 31 december 2017 - Coxen Hole, Honduras

Torsdagen den 28/12Sista dagen av våran segeltur, och det känns skönt att få komma av båten. mMen det tar cirka en timme att komma tillbaks och innan vi åkte så stannade vi hos John och Debbies kompisar som bygger ett hus av lera i påsar. Huset var coolt och dom hade ingen elektricitet. Nu

Segling, John och Debbie!
torsdag 28 december 2017 -

Söndagen den 24/12   JULAFTONIdag är det resdag och vi byter ställe på ön från väst till öst men åt håll ön ligger åt ifrån där vi är det blir bara väldigt konstigt i jämförelse med kartan….aja vi packar ihop våra grejor och John som äger nästa hus vi ska bo i kommer och

Dykning
lördag 23 december 2017 -

Onsdagen den 20/12Idag mådde vi bra jag och David var laddade på att testa dykning för första gången. Vi var tvungna att ha lite teori för att lära sig ifall något skulle hända och kunna säkerhet. När vi skulle ta på oss västen med slangar, andningsregulatorer, tuben med luft och

Slappar dagar
tisdag 19 december 2017 -

Lördagen den 16/12Det var en lugn dag, vi kikade omkring på stranden, snorklade och tog det allmänt lugnt. Åt god mat!Söndagen den 17/12Jag och pappa tog en taxibåt till byn intill den som vi bodde i först, West End. Vi skulle leta efter ett par simfenor men affären var stängd så vi åt

Uppdatering min dagbok, LA/ start Roatan
fredag 15 december 2017 -

Tisdagen den 12/12Vi tog en lugn förmiddag och åt lunch innan vi åkte ner till stranden och hade kul (utan att bada). Jag hade med handbollen och vi körde lite. Det fanns en liten elak krabat i sanden, en geting. På hela den STORA stranden fanns det säkert bara en geting och den trampade jag

LA och Santa Monica
måndag 11 december 2017 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Fredagen den 8/12. Solen skiner och vi äter picknikcfrukost vid havet, och den stora kullen mitt i vattnet fick vi se först i dag. Det verkar alltid vara soligt här i Kalifornien. Men det blir svalt när solen går ner. Jag har haft min dunjacka nästan varje kväll. Nu åker vi en omväg för

Road Trip påväg mot LA
torsdag 7 december 2017 - Morro Bay, Kalifornien, USA

Måndagen den 4/12Vi tog en sightseeingbuss igår, som vi kunde fortsätta på idag. Vi  fick världens roligaste guide. Han rappade när han berättade om sevärdheterna i SF. Vi hoppade av vid Golden Gate bron. Den var fin och är väldigt känd för SF, men inte mer än så. Vi åkte

Familjen Kaos On Trip

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Idamarta uppdaterar sin resa