Nu mina vänner
tisdag 17 mars 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Nu är dagen D är, idag åker jag tillbaka till Sverige. Jag är less på att resa helt enkelt. Behöver lite stabilitet och så. Jag är inte klar med Australien än men finns ju inget som säger att jag inte kan komma tillbaka på ett turistvisum sen :). Kommer kännas helt sjukt konstigt att

Titel?
fredag 20 februari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Haha om ni bara visste, det svåraste med att skriva inlägg här är rubriken på inläggen. Haha, jag fattar inte hur bloggare gör det alltså. Hur som helst så är det fredag idag och jag har spenderat hela min dag vid en dator, hos en resebyrå, med att kolla på gamla youtube videor och

Plaaaner!
tisdag 10 februari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Heja mina fina! Jag är förkyld, igen. Suck.. Eller i alla fall början till att bli förkyld; halsont, krasslig, snuvig.. Så jag ska försöka ta det galet lugnt nu i veckan så att jag kan få ha kul i helgen. Ska såklart vara apfint väder hela denm här veckan dock, haha bra där

Melbourne baby!
onsdag 4 februari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Melbourne baby! Inte för att min tid här började så himla fint. Det är svinkallt här och det regnade när jag skulle gå utanför dörren idag.. Kul! går från ett varmt och soligt Sydney till ett kallt och regnit Melbourne.. Men efter att jag gått in och hämtat min tjockare tröja så

Regn, berg och natur.
onsdag 28 januari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej mina kära! I morse när jag vaknade bestämde jag mig för att tvätta, och det var ju toppen och allt. Dock så har det ösregnat hela dagen idag och det enda jag har kvar att ha på mig är shorts, t-shirt och min fleecetröja, vilket såklart ser lite knäppt ut när det öööser ner

Förkylning och annat
lördag 24 januari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej mina vänner, Idag vill jag ha fil och flingor, det är precis vad jag känner för den här morgonen. Jag vill ha fil och flingor och möjligheten att göra en riktigt bra frukost, tyvärr är köket i fet här hostelet så nedrans skitig och nergånget att jag knappt har lust att laga någon

Sydney, baby
tisdag 20 januari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Hejsan mina finingar! Jag har dragit på mig en förkylning, onödigt va? Inte sådär täppt som tusan i näsa men ont i halsen ont tung i huvudet. Suck. Jaja, tur att det är kallare idag i alla fall så att jag slipper svettas ihjäl dessutom. Har bestämt mig för att fokusera på Australien

Åh vad härligt väder!
tisdag 6 januari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag är det ca 30 grader varmt och sol, himla härligt egentligen men är man mitt i stan är det liiite för varmt alltså. Inte för att jag klagar egentligen ;) Jag vet att det var på took för länge sedan jag skrev men resedagboken är så galet segt på telefonen så jag ids som aldrig

När det lider mot jul
måndag 22 december 2014 - Sydney, New South Wales, Australien

Ja hörni, nu är det 2 dagar till julafton och jag måste erkänna att jag känner mig riktigt illa till mods för tillfället. Jag saknar er alla så himla mycket och vill helt ärligt att jul bara ska vara över för det känns inge kul alls att vara så långt ifrån er när det är jul. Ser

Sydney baby
tisdag 16 december 2014 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu mina nära och kära var det på tok för länge sedan jag skrev och lät er veta att jag lever! Kanske inte borde säga sådär när det faktiskt är hemskheter som har hänt här i Sydney dock.. Det var kidnappning (frihetsberövande?) på ett café här igår där 3 pers dog och 4 fick föras

Oz - Down under

Oz - Down under

10 oktober 2014 - 1 maj 2015

Adventures of Germany

Adventures of Germany

17 augusti 2009 - 14 februari 2010

Följ mina äventyr som AuPair i Tyskland.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ida uppdaterar sin resa