Klocktornet lutar...
torsdag 17 maj 2018 - PISA

Jag ar i Pisa och glor pa tornet o pa alla vi som fotar det och sjalva ska vara med pa fotot. 1000-tals av alla folkslag ...men det ar verkligen manga manniskor fran asien pa alla turstplatser.De ar smidiga o lugna,de har manga kameror och nastan alla har hattar eller nat pa huvudet.Nasskydden

vattenstaden......
måndag 14 maj 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Denna markliga stad som har kanaler isf gator.Batar isf bussar.Jag har svart att forsta hur detta fungerar men lar mig  lite lite hela tiden.Inte manga pratar engelska och det blir inte enklare men jag koper biljett o borjar. Jag ska till jarnvagstationen med bat alltsa.Inte bara jag utan

foljer Mozart i sparen...
måndag 14 maj 2018 - Salzburg, Österrike

Hej!Salzburg o alperna,sound of musik o Mozart.Vilken vacker stad. 150 000 bor o lever har.Jag bor bredvid dreifaldigheitskirche o den dingdongar rejalt.Det ar mysigt och en inrutning av dagen som kanns bra.Klockorna finns overallt i stan och jag kommer att sakna de.Varit pa hop on hop off tur och

jonas o jag
torsdag 10 maj 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Sitte på hauptbahnhof i Köpenhamn och ser Jonas düka upp innan han ser mig. Blir sa glad och tacksam....han rullar lite pa hatten och sa ser han mig.Stora famnen.....Sen har vi en jättefin dag i KPH med prat o pizza o vandrande i fredriksdalsparken.Inte Cafe norden att förglömma (stamstället

hos min svägerska
lördag 12 maj 2018 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Hej!!!Jag har kommit till detta europeiska ekonomiska centrum.Jag ska vara hos min svägerska som bor en bit utanför stan...bad vilbel.Taget hit 4 timmar försenat  sa klockan är 2 pa natten men jag blir bjuden pa taxi till min adress som kompensasion och det känns bra när jag krüper in i

Fiske i skymningen!!!!
torsdag 8 november 2012 - Guilin, Guangxi, Kina

FISKE: Nu har vi flugit till Guilin (vårt tredje resmål) så långt söderut som vi ska under vår rundresa . Jag har aldrig varit så nära Vietnam som jag nu är och det känns att det är lite varmare i luften. Det är mörkt ute och klockan är 18-19 och vi ska ut på fiskning mha de

Det jobbas i många hantverk i detta land!
tisdag 6 november 2012 - Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

Vi har fått se så många "hantverk". Tillverkning av sötvattenpärlor, vävning av silkesmattor, sidentillverkning,målning o bränning av cloisennevaser och tetillverkning. SIDENVÄVERIET:Den lilla kokongen som silkeslarven har vävt runtomkring sig är c:a 1600 m. Den kokas med larven i ett

Vår duktiga guide
lördag 3 november 2012 - Peking, Kina

VI möttes av LEI även kallad Leif utanför alla kontroller. En svensktalande guide som talar utmärkt och dessutom har fantasi och erfarenhet att berätta och ge oss en väldigt bred och intressant bild av sitt gigantiska hemland. VI ÅKTE DIREKT TILL HIMMELSKA FRIDENS TORG DÄR VI PASSERADE

Landat i Peking
fredag 2 november 2012 - Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

Varit i denna enorma stad i 12 timmar. Här bor 20 miljoner på en yta som Skåne och jag är förvånad att vi inte ser mer människor ute på gatorna och att trafiken oxå är helt okej. Vi kom till en fräsch flygplats där vi passerade tullen och det gick smidigt o tyst. Det ovanliga var att

Resan har startat!
torsdag 1 november 2012 - Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

.....igår var det en typisk "stressen före en resa " kväll, men nu är det y-buss till Sundsvall och en fullpackad väska som gäller. Lite svårpackat var det. Vi ska landa i Peking där det är ganska svalt just nu men även så förflyttar vi oss så småningom ner till varmare områden i

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Till Kina-mittens rike!!!!!

Till Kina-mittens rike!!!!!

1 november 2012 - 23 november 2012

.......efter några års längtan att uppleva en del av detta gigantiska land åker jag o Sara o Nora o Josef iväg dit. Följ gärna med!!!!

NEW YORK...NEW YORK

NEW YORK...NEW YORK

18 juni 2011 - 26 juli 2011

Till Rumänien - Tawhid o jag

Till Rumänien - Tawhid o jag

18 november 2009 - 25 november 2009

Vi är här för att hälsa på Jonas!!!

ISTANBUL- där nere vid Bosporen!!!

ISTANBUL- där nere vid Bosporen!!!

25 maj 2009 - 2 juni 2009

Mina systrar, Christina o Carin, och jag ska uppleva Istanbul tillsammans. Imorgon som är min första semesterdag ska vi träffas på Arlanda. Följ gärna med!

Barcelona igen!!!!

Barcelona igen!!!!

1 augusti 2008 - 10 augusti 2008

Jag åker till det fina urtrevliga BARCELONA... måste ju dit och se hur det går för de med kyrkan Sagra De Familia. Följ gärna med....

Jul i faraonernas land

Jul i faraonernas land

15 december 2007 - 31 december 2007

Vi alla, Tawhid Sara Eric Nora Josef Jonas och jag ska tillbringa vår första jul bland kameler sand och arabisk mat. Välkommen med!

Resa till Ecuador

Resa till Ecuador

31 mars 2007 - 13 april 2007

Jag är på väg till Quito i Ecuador för att hälsa på Nora men också för att jag genom det ska få uppleva en del av världen som känns väldigt långt borta - Sydamerika.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa