Packlista och vikt
söndag 20 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Ryggsäck Snigeldesign med lite extra grejor till.Specialistryggsäck 40l: 1900grKardborrepanel, ett måste: 120grInsatsvägg (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 200grInsatsficka (kanske onödig men mycket mycket praktisk): 90grKomfortbälte, ett måste: 480grMolleficka, ett måste:

Packning
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag tror jag blir galen, på forum och i Facebook grupper jag är med i läser jag om hur mycket andra människors packning väger och den som har haft lättast ryggsäck inklusive packning är på 4 kg och jag ligger på 10 kg och jag har köpt mycket lätta saker men det drar iväg, bara mina

Förberedelser
fredag 18 augusti 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag startade gå promenader i våras men det gick segt och blev alldeles för få, så jag hörde av mig till min sjukgymnast som jag gått hos till och från ca 12-15 år och började gå till han 2 gånger i veckan, det blev också lite till och från. Jag lyssnade inte på honom och det fick jag

Camino de Santiago

Camino de Santiago

1 augusti 2017 - 30 november 2017

Camino de Santiago är en pilgrimsfärd till Santiago de Compostela i Spanien, jag har valt att gå den Franska vägen som är den historiskt mest traditionella och populäraste vägen, den är 800 km lång med start från en liten stad som heter St.-Jean-Pied-de-Port i Frankrike sedan bär det vidare till Spanien, många väljer att går den i etapper uppdelat på flera resor men jag tänker försöka att gå hela vägen om kroppen klarar det. På 1300 talet gick heliga Birgitta denna pilgrimsfärd från Vadstena till Santiago de Compostela det är ca 3000 km, ja det finns mycket att skriva om detta men det får använda google till,

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Patrik uppdaterar sin resa