HEMMA
fredag 1 oktober 2010 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är vi hemma igen...... Fylligare resebrev kommer snart

Dover
måndag 13 september 2010 - Dover, England, Storbritannien

På väg mot Tyborön i Jylland ,fick vi efter 3 dygn till sjöss dåligt väder och gick in i Dover där vi nu avvaktar bättre väder.Kulingvarnig ev stormvarning är utfärdad för Nordsjön de närmaste dagarna. Denna hemsida(resdagboken) funkar inte riktigt som den ska Jag har lagt ut flera

Azorerna-England
fredag 20 augusti 2010 - Falmouth, England, Storbritannien

Vi ligger nu i Falmouth,kom hit den 11/8 efter ca 1400 D från Horta på Azorerna.Det har varit en fin segling hit. Den längsta vi någonsin gjort på bara två personer,Kapten o Styrman.Det tog drygt 14 dagar hit.Tidigare har vi varit 3 pers på överseglingarna,det är väldigt bekvämt-man

Falmouth
torsdag 12 augusti 2010 - Falmouth, England, Storbritannien

Vi har nu fullbordat cirkeln över Atlanten ,och är tillbaka i Falmouth som vi utgick från för ca ett år sedan.Seglingen hit från Azorerna tog 14 dagar och 6 timmar och gick rätt så bra..Återkommer med ett resebrev inom kort. Kapten o Styrman S/Y INGA

Fortfarande på Azorerna
onsdag 28 juli 2010 - Horta, Azorerna, Portugal

Efter "lite strul" kan vi äntligen avgå mot England.Vi avgår om 10 minuter. Kapten o styrman

Mot Europa
tisdag 6 juli 2010 - Horta, Azorerna, Portugal

Vi är nu färdiga med våra förberedelser för överseglingen till England.Mot Falmouth,och sedan Engelska kanalen hem,samma väg vi kom för ett år sedan.Vi får ta Skottland någon annan gång...Båten är duktigt bunkrad,vi har nog mer mat,vin ,sprit och tobak ombord än någonsin tidigare

Atlantsegling
onsdag 23 juni 2010 - Horta, Azorerna, Portugal

Ja nu har vi så anlänt till Azorerna,den etapp av resan vi har bedömt vara den tuffaste.(Det vet vi ju egentligen inte förrän vi kommit hem,givetvis.)På denna segling har vi haft med oss en extra gast,Matros Jan.Han lämnar oss här i Horta och far hem till Göteborg i morgon 24/6,endast 3

Azorerna
lördag 19 juni 2010 - Horta, Azorerna, Portugal

Efter 32 dygn på Atlanten har vi äntligen anlänt till Azorerna.Det har varit en ganska jobbig resa med mycket vind och komplicerat väderläge.Stora lågtryck har legat och snurrat runt oss.Vi har lyckats undvika dessa, men det har medfört att vi fått segla åt alla möjliga riktningar-utom

Mot Europa
onsdag 12 maj 2010 - Swetes, Saint Paul, Antigua och Barbuda

Efter 4 underbara månader här i Karibien är det dax att fara vidare.Vi tänker nu gå över Atlanten igen,till Azorerna.Vår plan är att gå rakt norrut upp mot Bermuda och sedan vika av österut mot Azorerna.Detta för att försöka undvika stiltjebältet som brukar ligga söder om

Martinique
måndag 5 april 2010 - Le Marin, Martinique

Ligger i Le Marin på Martinique.Detta är en del av Frankrike d.v.s Europa.Allt som finnes där finnes här när det gäller matvaror mm,vi är här mest för att proviantera inför överseglingen till Azorerna.Vi skall hämta Modde på Antiqua den 19 April så vi är 3 ombord vid

Långsegling till värmen

Långsegling till värmen

15 maj 2009 - 31 augusti 2010

???

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars uppdaterar sin resa