Hej! Roligt att du tittade in här. Jag är en 50+are som ska ut på vift. Denna gång bär det av till Aruba. Där jag även ska träffa min nyfunna vän som kommer härifrån. Det ska bli väldigt spännande. Kanske inte så äventyrligt som tidigare resor men jag ser fram emot att få umgås och se mig om på ön, koppla av och njuta av sol och bad och invänta min själ så att säga. Hoppas det lyckas. Har du sjäv varit där är jag tacksam för tips om vad man kan göra där som ligger utanför spectrat lyx och all inclusive. Skulle gärna vilja träna Yoga upptäcka mysiga ställen där man kan äta, lyssna på musik och titta på solnedgången ;-) Titta gärna in på min andra blogg. www.ingelasperuresa.blogg.se också. Där kan du även hitta mycket information om Peru.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Täby, Stockholms län, Sverige
En dag i Chiclayo
torsdag 22 mars 2007 - Chiclayo, Lambayeque, Peru

Sa var jag här igen i Chiclayo. Jag kom fram tidigt pa morgonen for att resa vidare till Lima, men alla morgonbussar hade gatt redan sa det var bara att vanta till kvallen. Da passade jag pa att aka och besok Sipans gravplats som var en stor pyramid.

Mellanlandning i Lima
fredag 23 mars 2007 - Breña, Lima Region, Peru

Nu ar jag tillbaka till Lima efter en massa resande norrut. Tiden gar sa fort nar man har roligt men Efter att ha checkat in pa mitt stamstalle i Miraflores och tagit en dusch efter tolv timmars resande pa en trang och supervarm buss (fick ta av mig nastan alla kladerna pga. varmen och fatt

Fortsättning följer
måndag 24 mars 2014 - Teheran, Iran

Nu har jag varit här i så många dagar så det snart är dags att planera hemresan. Jag har haft det väldigt bra. Alla är så snälla och vänliga. Jag har träffat så många människor så det går runt i huvudet på mig och jag kämpar med periskan. Jag lär mig lite varje dag. Maten är

Teheran, Iran
tisdag 18 mars 2014 - Semnan, Iran

Nu ar jag framme och jag kanner mig mycket glad over att vara har. Davod kom och motte mig pa Teherans flygplats. Det ar sa roligt att fa traffa honom igen och se hur han har det. Dar blev jag valdigt val omhandertagen. Alla passade upp pa mig och bjod pa Te och mat I massor. Har sitter man pa

Istanbul
måndag 17 mars 2014 - Istanbul, Turkiet

Så var man på flygplatsen i Istanbul då. Här är väldigt stort och förvirrande vilket inte underlättar när man är supertrött. Fick inte en blund på planet i natt. Sitter just nu nersjunken i en skön soffa på ett lugnt och trevligt fik och dricker caffe latte och fördriver tiden. Vi

Äntligen ombord
måndag 17 mars 2014 - Täby, Stockholms län, Sverige

Nu äntligen på planet något försenat pga blåst. Fast det var alldeles vindstilla när jag lämnade Täby...

På väg
söndag 16 mars 2014 - Täby, Stockholms län, Sverige

Sitter på Arlanda. Klockan är 23:24 på söndag kväll och väntar på att få gå ombord på planet till Istanbul. Här är ganska öde och ganska stängt inte ens ett växlingskontor i sikte. Bäst att ta ut lite pengar kanske kan jag växla i Istanbul. Tur att Davod har lovat att ta hand om

Sherpa Peru, min guide och följeslagare på resan
lördag 9 april 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Victor Henostroza eller Sherpa Peru som han kallas, träffade jag redan år 2007 på en buss station i La Paz. Han kom fram till mig och berättade om sina tjänster som guide i bl.a Cordillera Blanca och Huascaran. Huascaran är med sina 6 768 m Perus högsta bergstopp. Huascaran tillhör

Iquitos
torsdag 10 mars 2011 - Iquitos, Loreto, Peru

Äntligen framme i Iquitos efter mycket om och men. Här är bilder från city.

Aruba nästa

17 mars 2014 - 28 mars 2014

Tillbaka till Peru

Tillbaka till Peru

1 februari 2011 - 30 juli 2011

Nu har jag äntligen fattat beslutet att köpa flygbiljett tillbaka till Peru och besöka mina vänner som jag lärde känna på min förra resa och upptäcka nya plater som jag inte hann med då. Bl.a planerar jag att vandra i Huaraz och Cordilera Blanca´s snötäckta berg några dagar samt att resa med båt från ev. Pucalpa till Iquitos genom Amazonas. Sen får vi se vad ödet har i beredskap för mig ;-)

Peru

Peru

18 januari 2007 - 2 april 2007

Spanskstudier i Cuzco. Rundresa i Peru och Musikfestival i Bolivia (Oruro) och Puno i Peru.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingela uppdaterar sin resa