Ingen presentation passade så bra till mitt användarnamn, men nu ville jag tala om att jag också finns på couchsurfing. Hitta mig den som kan. :P
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Börja om från början.
onsdag 8 april 2009 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Jag åker tillbaka till Bryssel. Det var där jag började mitt resande och det blir ju en fin avrundning på de tre åren jag har levt med JP i mitt liv, han som varit en ängel och ett rövhål. Nu är det slut och det 17:e april är han död för mig. Jag åker tillbaka till Bryssel och hans

Ständigt detta jobbsökande.
torsdag 26 mars 2009 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Ska det bli Bryssel eller Cypern? Svaret kommer nog imorgon. Fan vad det är stressigt med sånt här när man inte får svar från alla håll...

Libanon på fredag
tisdag 13 januari 2009 - London, England, Storbritannien

Jag ska till Libanon. På fredag kommer jag befinna mig i Baalbek. Och i Gaza bombar Israel Palestinier. 2006 dödade Israel en jäkla massa Libaneser. Södra Libanon var en stor massaker. Krig. 2006, för två och ett halvt år sedan. Libanon sympatiserar med Palestina. Jag håller på att kissa

Coffee and friends
tisdag 9 december 2008 - London, England, Storbritannien

Back in the big smoke. Selling Nespresso coffee with more joy than ever. Living with Markus, meeting up with friends. Love them all! I saw Zahraa today and I have a warm fuzzy feeling afterwards. Like as if now everything is alright again. But the Lebanese embassy was closed today, when I wanted

Fan, jag fick jobb.
torsdag 13 november 2008 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Ska hem till Sverige nästa vecka. Hade tänkt att det passar sig bra nu när jag inte gör någonting att åka hem [i]före[/i] jul och fixa allt med vaccineringar, försäkringar, gynekolog, lämna bagage... Saker som jag helst vill göra hemma i Sverige. Tillbaka till Paris igen den 26:e och

Ring ring
lördag 27 september 2008 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Och man svarar och blir besviken, för hon som vågar störa mitt i allt det stressiga ringer bara angående en marknadsundersökning. Det är tur att man åtminstone inte jobbar med försäljning. Marnadsundersökare rankar bara näst längst ned på listan över telefonernas avskum. Säg absolut

Kanske äntligen en sinnesförändring.
lördag 20 september 2008 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Jag har fått en bekräftelse på att jag börjar jobba i övermorgon klockan 10. Spännande, eftersom jag inte ens har varit på intervju för företaget och vet ungefär ingenting om vad jag ska göra. Gubben i telefonen berättade på franskbruten engelska att det gäller att kontakta IT-chefer

Uppdatering från Paris
tisdag 16 september 2008 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Har bott i Bobigny i tre veckor nu. Har fortfarande inget jobb, men har inte riktigt slitit ihjäl mig för att hitta ett heller. Väntar på att få bokat några intervjuer genom ett bemanningsföretag. Imorgon ska jag gå och leta turist/hotelleri/restaurang-jobb på en jobbmässa någonstans i

Bobigny
lördag 16 augusti 2008 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Jag antar att det mesta har löst sig till slut. Jobbarkompisens rum blev taget men jobbarkompisen har en kompis som sökte rumskompis. Söka behöver hon inte längre och jag flyttar till Bobigny nästa måndag. Jag åker redan på torsdag, eftersom jag tar en tur över London. Woh. Värsta bra

Oh, London...
måndag 28 juli 2008 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Jag saknar. Hoppas på Paris. Goda hopp just nu.

Så var man här.

Så var man här.

11 juni 2006 - 17 april 2009

Jag åkte hemifrån Sverige den 11 juni för att jobba som au pair i Bryssel. Bryssel gillade jag men inte au pairandet. Jag bytte jobb efter ett halvår och stannade lika länge till. Sedan England för konstigt plugg. Hamnade i en förort till Paris och pysslade med lite småjobb samtidigt som jag tränat franskan. Tillbaks till London och vimsa, en tur till Libnén, arbetslös i Sverige i två månader, men nu är jag på väg till ruta ett - Bryssel.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lynn uppdaterar sin resa