^.^
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Resedagboken fylls ut
torsdag 1 december 2005 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Ja vänner, släktingar med flera. Som en del av er vet om så skrev jag utförligare resedagbok än här på resedagboken.se under vår vistelse i Asien. För tillfället är jag i full färd med att publicera den på http://smakfull.blogspot.com. Det finns en del att läsa i arkivet för oktober

Annas del 13 - Tokyo
söndag 6 november 2005 - Tokyo, Hachioji, Japan

Sista etappen: Tokyo! Vi avslutade Kyoto med karaeoke, drog vidare till Takayama och hade tråkigt, och fortsatte hit. Vi har gått runt och försökt att få en känsla för staden idag, med Starbucks och McDonalds. Ska bara snabbt tala om att jag lever, och läna

Annas del 12 - Himaji
torsdag 3 november 2005 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Idag har jag varit några av de drömmar jag har haft om Japan, men inte har vågat hoppas på att få uppleva. Den första var att få se Himajipalatset, den andra var att fä se körsbärsblom, vilket inte ska vara möjligt i oktober i de trakterna

Annas del 11 - Hiroshima
söndag 30 oktober 2005 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Det här internethaket är helt galet, det går att bo här. Det är öppet 24 timmar om dygnet, och på toaletten som jag nyss besökte fanns dusch, hårfön och tops!! Idag har vi besökt minnesmonumentet över de som dog av atombomben här i Hiroshima. Vi gick genom museumet och jag försökte

Annas del 10 - Busan
lördag 29 oktober 2005 - Pusan, Sydkorea

Det ska tydligen vara helt omöjligt att få en anständig kopp kaffe i det här landet. Här, på färjeterminalen från vilken vi ska resa till Japan, lyckades jag för första gången på flera dagar få en svart kaffe, utan lika delar mjölk och socker. Trodde jag i vilket fall, koreanskan i

Annas del 9 - Värdet av liv
torsdag 27 oktober 2005 - Seoul, Sydkorea

Vi har traskat omkring i Söul idag, Dennis och jag. Det har faktiskt funnits i mina tankar, tidigare under den här resan, att jag knappt har sett något djurplågeri, men idag blev det »premiär,» då vi passerade en affär som sålde hundar. Burarna var lika stora som varje hund, och alla

Annas del 8 - dMz
onsdag 26 oktober 2005 - Seoul, Sydkorea

Vänner, en av den här resans höjdpunkter var idag: vi åkte till gränsen mellan Nordkorea och Sydkorea, the demilitarized zone. Gränsen är fyra kilometer bred, inom vilket område ingen militär får vistas och ingen ekonomisk utveckling får ske. Eftersom gränsområdet har varit nästintill

Annas del 7 - Seoul
tisdag 25 oktober 2005 - Seoul, Sydkorea

Söul är helt underbart! Den första känsla som jag kände när vi klev ur taxin var välkommen. Det ligger en känsla av småstad över platsen där vi bor, och då är vi ändå relativt nära centrum, och Söul har i runda slängar 40 miljoner invånare. Jag känner mig som hemma här, och

Annas del 6 - Quindao
måndag 24 oktober 2005 - Qingdao, Shandong, Kina

Nu har ett par dagar spenderats i Quindao, med bad i Gula havet och lyxmassage på spa. Den här staden har varit underbar, och har gett mig den positiva bild av Kina jag hade hoppats på att få. Idag åker vi vidare till Sydkorea. Mys på er i höstmörkret! Kram Anna

Annas del 5 - Beijing
fredag 21 oktober 2005 - Peking, Kina

Nu sitter jag tillsammans med Dennis och Lars på ett helt underbart internetcafe i källaren på Far East Hotel. 10 sKr i timmen betalar vi, och kaffet är outstanding; de mal och brygger det framför näsan på oss. Hotellet verkar vara ett vandrarhem med riktigt sunkig standard, och det ligger i

Diverse resor

Asien

Asien

8 oktober 2005 - 9 november 2005

Rosa bussarnas japanresa.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa