Punkt för 2019
tisdag 10 september 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Vi har varit en tur i Harlingen igen, med bil, för att ordna med övervintring för Ladyn. Alltså bestämde vi oss för att låta båten stanna kvar i Nederländerna. Under den gångna veckan har vi sorterat allt som skulle med hem kontra de som kunde stanna kvar. En avvägningsfråga i mångt

Harlingen
lördag 17 augusti 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Hej på er allaNu är vi i Harlingen igen.... En trevlig stad i Holland.Efter Den Helder kom vi hit en god seglats inomskärs med tidvattnet och vinden vilket var tur för i Den Helder fick vi propellerproblem den drev liksom inte så att det gick att segla var bra. Väl framme i Harlingen puttrade

Uppvaktad av passpolisen
onsdag 7 augusti 2019 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

När vi kom till den Ost Friesiska ön Den Helder möttes vi av en hel hamn full av gråmålade marinfartyg. Ja hela flottan verkade vara samlad här. På bryggan stod en energisk hamnfogde och ville absolut att vi skulle upp och anmäla oss så fort vi fått båten på plats. Lars tog hand om

En grön plätt
lördag 3 augusti 2019 -

Blankenberge är en gammal stad i norra Belgien, lätt att uttala! Sandstrand givetvis med hotell och hus utmed stranden, många var till salu. Strax utanför staden skulle det finnas en nationalpark, Uitkerke Polder, så vi cyklade dit (4 km). Och faktiskt blev vi inte besvikna. Det fanns ju öl

Norra Frankrike

Några ord från Dunerque i norra Frankrike. Staden präglas, som de flesta orter utmed kusten, av en långgrund sandstrand och bostäder med utsikt över havet. De flesta husen är gamla, vackert utsmyckade, inget är det andra likt (är lite fascinerad av husfasader). Annars är ju

Jagad av kustbevakningen

Frankrike, ja de blev det faktiskt. Fast det blev en natt i Dover innan dess eftersom vinden drev oss dit från Brighton. Segelturen till Boulogne-Sur-Mer blev en blöt historia, det regnade i stort sett hela dagen. Vi korsade alltså åter engelska kanalen d v s fick ha extra kolla på alla stora

Kursändring
onsdag 24 juli 2019 - Brighton och Hove, England, Storbritannien

Vi kom till Brighton igår, det var lugnt på sjön och det blev en vacker tur längs engelska sydkusten. Det vita klipporna avlöste varandra i solskenet. Nästa dag plockade vi i vanlig ordning upp cyklarna och tog oss längs kusten på en gjuten väg där klipporna bildade en hög vall mot land

Brexit
måndag 22 juli 2019 - Dover, England, Storbritannien

Vi är fortfarande kvar i Dover!!I går kom Dave och hälsade på, en trevlig engelsman med spanskt! utseende. En bekantskap från förra segelresan 2006/07. Han och fd sambon, Pam färdades samma väg som vi under några månader. Vi sågs i olika hamnar och gjorde saker ihop när det bar sig.

De vita klipporna i Dover
onsdag 17 juli 2019 - Dover, England, Storbritannien

Hej på er allaDe vita klipporna i Dover är numera mer grå vilket vi möttes av när White Lady ankom i måndags.England är vi i ett underligt land vad jag slogs av var att numera finns det baugetter och franskt nybakat bröd, mums. förra gången vi var i England så lyste avsaknaden av gott

Lite av varje i Belgien
lördag 13 juli 2019 - Zeebrygge, Brygge, Flanders, Belgien

I Zeebrugge möttes vi av en riktigt trevlig hamnkapten som informerade om dasskoden och annat, samt att han önskade oss god nattsömn innan vi behövde betala någon hamnavgift. Han står gärna till tjänst om allt möjligt och vill att det ska fungera. Men, medaljen har en baksida...Det

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Iréne uppdaterar sin resa