Älskar livet och älskar att resa!!
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna
Road trip i Mexico
lördag 11 februari 2012 - Puerto Escondido, Mexiko

Sist satt jag ute i djungeln å skrev, nu har jag äntligen landat på västkusten, pacific coast! Dagen då jag splittrades från vårt lilla gäng, så drog de andra direkt till San Cristobal, 5 timmar ifrån Palenque, för att sedan ta nattbussen till Puerto Escondido. Jag stannade lite till i

Vilse i djungeln och jagad av bull sharks!
torsdag 2 februari 2012 - Palenque, Chiapas, Mexiko

Sitter just nu ute i djungeln och skriver, inget internet så jag får helt enkelt lägga upp blogginlägget lite senare :) Har förflyttat mig lite sen sist, men innan jag lämnade Valladolid så gjorde jag ett besök till Chichen Itza, ett av världens sju nya underverk. Har nu besökt tre av de

Grottdykning, härliga stranddagar och kul party :)
torsdag 26 januari 2012 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Well, sist jag skrev så var jag ute på ön Cozumel med ett härligt gäng :) Dagen efter splittrades vi upp och jag fick i uppgift att lämna tillbaka den häftiga bubblan vi hyrt. Fick nog köra runt i en halvtimme innan jag hittade till uthyrningsstället, enkelriktade gator överallt å

Scuba diving in Cozumel and Coco Bongo in Playa del Carmen :)
fredag 20 januari 2012 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

Hej hopp! Nu är jag på Cozumel, största ön i Mexico och ett av det bästa dykplatserna i centralamerika :) Varit här i tre dagar nu och det är helt underbart! Åkte hit med två tjejer, Alexandra och Chelsey som bor i Sydney, men Alex kommer från Tyskland. Stannade i Playa del Carmen i fem

Update!
lördag 14 januari 2012 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Dagarna går och jag njuter! Har förflyttat mig till Playa del Carmen och jag stortrivs! Okej, kanske lite (läs väldigt) turistit, men det är god stämning på hostelet, har fått många bra vänner och festerna och clubbarna är helt otroliga!!! Stranden är inte fy skam heller! Det är alltid

Värme!
måndag 9 januari 2012 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Äntligen framme i värmen! Kändes så himla skönt att kliva ut utanför dörrarna till flygplatsen och känna värme! Underbart! Resan hit har gått jättebra! Var lite orolig för att jag skulle bli stoppad på Arlanda som sist, men det flöt på bra hela vägen ända fram till hostelet här i

Skydive, horseback riding and some cliffjumping
tisdag 1 mars 2011 - Córdoba, Villa María, Argentina

Som jag skrev i förra inlägget. Jag ber om ursäkt för min lilla bloggpaus, men det finns allt för lite fritid när man är ute och reser. Kanske svårt att tro för er där hemma, men så är det! Inte många dagar man har under hela resan där man bara slappar. Men jag gör ett litet ryck nu

I'm back! Hoppas vi på iaf!
onsdag 23 februari 2011 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Ojoj, två månads "paus" från skrivandet gör att jag nu har enormt mycket att berätta! Och jag vill berätta, även om skrivandet ibland blir en liten börda eftersom det finns så lite tid till att skriva. Någon som inte varit ute och backpackat kan nog inte förstå hur fullt upp man kan

Buenos Aires the city that never sleeps

Bilder uppladdade :) Och allt för många bilder på vattenfallen, jag vet, men det får ni bara leva med! Kommer bilder till detta inlägg också inom kort! Äntligen fick vi uppleva de bekväma bussarna vi hade hört talas om. Vi bokade Cama sittplatser vilket är näst bäst. Det innebär stora

Ett av världens sju underverk
lördag 18 december 2010 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Ni ska inte tro att jag är här borta och semestrar! De flesta vet ju att jag ofta brukar ha väldigt fullt upp hemma, och jag fortsatter i samma tempo här. Händer saker hela tiden, har inte ens tid med siesta. Men fy tusan vad kul jag har det!! :) Det blir bara bättre och bättre! Får uppleva

I Africa för att uppfylla mina drömmar!

I Africa för att uppfylla mina drömmar!

5 september 2012 - 1 november 2012

Reser till Africa för att göra en massa saker som jag drömt om sedan jag var liten! Safari, gorillatrekking, chimpanstrekking, burdyka med the great white, hoppa världen mest kända och högsta brobungy jump, klappa lejon och geparder, white water rafting i Nilen och Victoria Fallen, klättra Kilimanjaro och mycket mycket mer!!! Började i Uganda och reste vidare utan vetskap om vart jag skulle här näst. Men det slutade med att jag besökte: Uganda-Rwanda-Tanzania-Zambia-South Africa

Central America

Central America

9 januari 2012 - 15 juni 2012

Helt oplanerad resa, landar i Mexico and then only the sky's the limit!! Slutade med att jag reste genom alla länder i centralamerika och åkte hem från Cuba! Underbar resa!

Sammanfattning

2 mars 2008 - 3 april 2008

Latinamerika

Latinamerika

2 november 2010 - 25 maj 2011

Äntligen är det dags før att härja runt i Latinamerika! Børjar i sydamerika och avslutar ca sju månader senare i Karibien :)

London-Kuala Lumpur-Bali

London-Kuala Lumpur-Bali

26 mars 2010 - 30 april 2010

Eftersom det inte blev nan langresa denna vinter sa far jag noja mig med iaf en manad med att leva det liv jag verkligen vill leva... pa resande fot. Sjukt kul att alla timar in Bali samtidigt i ar ocksa!

USA - igen

USA - igen

1 april 2008 - 1 maj 2008

Jag och tre vænner besøker några stæder i USA

Norge 2006-2010

Norge 2006-2010

15 november 2006 - 29 oktober 2010

Två jenter som arbetar på spahotell i Holmsbu, Norge. I augusti 2007 drog vi vidare till Oslo och vännen Sara beslöt sig för att joina oss :) Hur länge vi blir här, vet vi inte...

Stora äventyret

Stora äventyret

16 oktober 2008 - 19 maj 2009

Ida&Isa drar ut på äventyr! Vi börjar resan med att resa igenom Australiens öskust i tre månader. Sedan reser vi i ca en månad genom Nya Zeeland och avslutar med tre och en halv månad i Asien, alltså de vanliga: Thailand, Vietnam, Kambodja, Laos, Malaysia, Singapore och slutligen Bali. Hemma igen lagomt till den europeiska sommaren :) See ya!

Norge 2006-2008

Norge 2006-2008

15 november 2006 - 23 mars 2008

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Isabel uppdaterar sin resa