Alla dagböcker fram till 2018 är från en svunnen tid. Från 2019 börjar mitt nya reseliv. Jag har dock lagt ner så mycket själ i de gamla dagböckerna att jag inte vill radera dem, även fast jag kanske borde. Håll till godo med såväl de gamla kapitlen som de nya!
hemstad Sundsvall
Senast aktiv - från Sundsvall
JR på Southfork, kackerlackor och tappat pass!
onsdag 2 oktober 2019 - Houston, Texas, USA

Dallas:Vi tyckte vi fått ett bra rum nära poolen på bottenvåningen men det blev inte som vi tänkt oss riktigt.... andra kvällen när vi kom hem från shopping hittade Victoria en snyltgäst i badrummet. Rätt stor var den också, säkert 4 cm. Hon är inte så förtjust i ohyra så något

New Orleans French quarters - Amerikas Bangla Road?
lördag 28 september 2019 - Dallas, Texas, USA

Vi for från Houston på onsdag morgon mot New Orleans. Inte så mkt att se men i Louisiana finns låååånga broar över sumpmarken och där är det lite läcker utsikt ibland. Vid ett tillfälle såg jag två alligatorer simma nedanför oss och vi såg en del riktigt stoooora fåglar. Örn?

Vilken äventyrlig resa! Redan!
onsdag 25 september 2019 - Houston, Texas, USA

Vi är framme i Houston, det tog 21,5 h totalt från att jag klev upp på hotellet på Arlanda. Spännande resa.inga problem på Arlanda och flighten i business class gick utomordentligt bra! Vaktel till förrätt valde jag och tog fisk till huvudrätt (fanns fyra olika val varav en var hjort - på

Från en vit strand till en annan
torsdag 21 september 2017 - Sanibel, Florida, USA

Från Orlando åkte vi till den enda del av den planerade resan som var oförändrad: Clearwater Beach utanför Tampa Bay. Fint hotell och poolområde med mycket bra service på hela anläggningen. Inga problem att få solstolar trots att hotellet var fullbokat och fina handdukar man kunde låna

Händelserik dag fast vi låg vid poolen
måndag 18 september 2017 - Clearwater, Florida, USA

Lagt till lite foton från i helgen på Universal studios och några från Clearwater. :-)Det skulle vara en av de vackraste stränderna i USA här och det kanske det var innan orkanen Irma drog förbi. Nu var det en ok strand med miljoner snäckskal och döda alger över större delen av stranden.

I hälarna på orkanen Irma
torsdag 14 september 2017 - Orlando, Florida, USA

Ja, vi fick väl fly, kan man säga. Först tvångsevakuerade från South Beach Miami och när vi stannade till i Tampa för övernattning blev tampaborna evakuerade de med, så vi följde efter, efter en natts sömn. Mycket trafik...men vi valde en mindre trafikerad väg och klarade oss ganska

Evakuering - som att fastna inuti ett tv-spel
lördag 9 september 2017 - Destin, Florida, USA

Det var som att befinna sig inuti ett tv-spel! Jag var den där animerade figuren som fick uppdrag att lösa. Vi lämnade South Beach Miami på torsdag förmiddag efter en liten tur i en -61 amerikanare (sorry, jag vet inte vilken sort). Vädret där var underbart om än mycket varmare än man är

Kort visit i South Beach Miami
torsdag 7 september 2017 - Tampa, Florida, USA

Resan från Sverige den 6/9 gick mycket bra. Vi uppgraderade oss till Business class (första klass) och mådde rätt kungligt hela vägen med god mat och dryck (jag drack nog fyra glas champagne - bara för att jag kunde!) samt bekvämlighet som heter duga.När vi väl landade fick vi kliva av

Vegas och hemresa
torsdag 9 juni 2016 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Det var varmt i Las Vegas... Upp till 45 grader som mest. Lite för varmt när man inte låg vid poolen men å andra sidan var det lite svalt på morgnarna i LA med ca 17 grader oxå. Kort sagt, man är aldrig nöjd! ;-) Vi shoppade och åkte runt lite i Vegas. Åt gott och var lediga! Tillbaka i

Tv-inspelning, WB, vila, Endeavor, San Diego och hangarfartyg samt Las Vegas!
måndag 6 juni 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Nu har vi anlänt till Vegas och dagarna hittills har varit fyllda av aktivitet så dagboken har blivit lidande... I onsdags besökte vi the Late Late Show med James Corden och var med på inspelningen av programmet som ska sändas den 7/6. Rolig talkshow och råkar man se avsnittet där bl.a. Tim

Texas with a twist

Texas with a twist

24 september 2019 - 5 oktober 2019

Lite sightseeing och äta gott samt mycket shopping! Vi tar oss runt Houston, New Orleans och Dallas i ca 9 dagar.

Florida för fyra

Florida för fyra

6 september 2017 - 23 september 2017

Orkan eller sol? God mat, lite (?) shopping och sightseeing i gott sällskap blir det i alla fall! Sen hoppas vi SAS löst sina konflikter så vi får åka hem efteråt också (eventuell pilotstrejk på gång)!

Los Angeles med extra allt!

Los Angeles med extra allt!

26 maj 2016 - 10 juni 2016

Fyra personer och en lägenhet i Marina del Ray, Los Angeles. En dagstripp till San Diego och en "weekend" i Las Vegas. En resa fylld med roligheter som liveinspelning av the late late show med James Corden, stå-upp show med Jeff Dunham, VIP-besök på både Warner Brothers och Universal Studios. Vi hinner också klämma in något strandbesök och sightseeing på ett äkta hangarfartyg! Och så får vi inte glömma all shopping!

Fira 4th of July i Chicago

Fira 4th of July i Chicago

2 juli 2015 - 9 juli 2015

Fira Independence Day i Chicago, shoppa, följa i Al Capone och John Dillingers fotspår, shoppa, bada i Lake Michigan, shoppa, klappa pingvin, kanske shoppa lite, besöka världens bäst bevarade T-Rex, ytterligare shopping, åka Segway och förmodligen lite till shopping!

Jamaica!

Jamaica!

13 december 2014 - 28 december 2014

Vi drar till varmare breddgrader och firar jul i år. Lite sol, bad och nya upptäckter på Jamaica.

Sol och bad samt drömmar i uppfyllelse

Sol och bad samt drömmar i uppfyllelse

13 december 2013 - 20 december 2013

Värme och sol blandat med shopping och sightseeing i Dubai!

Musikal- och storstadsäventyr i New York

Musikal- och storstadsäventyr i New York

8 augusti 2013 - 12 augusti 2013

Reser med sällskap av Daniel, Jenny och Åsa till NY för att se Peter Jöback i Phantom of the Opera. Lär även hinna med en del shopping och sightseeing!

Sol och bad i Side

Sol och bad i Side

4 maj 2013 - 12 maj 2013

Lite sol, bad och avslappning på hög nivå!

Kalifornien - Nevada 2012

Kalifornien - Nevada 2012

23 september 2012 - 11 oktober 2012

Rundresa i bil med mycket sightseeing och shopping men även avslappning och äventyr!!

Jul med Mickey Mouse - Orlando, Florida!

Jul med Mickey Mouse - Orlando, Florida!

17 december 2011 - 28 december 2011

Vi flyr Sverige över julen! Värme, shopping och Mickey Mouse på Disney World - Here we come!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Janet uppdaterar sin resa