New York sista dagen
lördag 3 december 2011 - New York, USA

Tog tunnelbanan en bit ner på Manhattan för att sedan gå längs Brodway tillbaka. Gick genom Greenwich Village innan vi kom ut på Brodway. Vädret har varit fantastikt idag med, synd att dom inte har några uteserveringar här. Blev en sväng på Macys igen för mig medan Janne gick till Times

New York 4-5
fredag 2 december 2011 - New York, USA

Igår började vi dagen med att åka upp i Empire State Building, hade tur med vädret igen. Fortsatte med Grand Central Station, FN-skrapan mm. På em shoppade Susanne och Jan letade efter Edison´s bar på 42nd street. Fanns inte kvar men hittade i alla fall Chelsea hotell. Idag blev det Parken

New York dag 2-3
onsdag 30 november 2011 - New York, USA

Igår var vi på stan, kollade in Time Square, Rockefeller Center, Radio City Music Hall, Fifth Ave och lite annat. Vädret var lite dåligt, regnade på förmiddagen men det var varmt, 17-18 grader. På kvällen var vi på ännu en NHL-match. Det gången såg vi New York Rangers-Pittsburgh, Henke

New York
måndag 28 november 2011 - New York, USA

Körde in i NY på förmiddagen, tog ett tag att ta sig till flygplatsen (JFK).Men väl där var det lätt att hitta var vi skulle lämna bilen. Tog en taxi till hotellet (mitt på Manhattan). Har varit ute och gått en stund, sett Madison Square Garden, Empire State och Flat Iron Buildings bla.

Woodbury
söndag 27 november 2011 - Woodbury, Minnesota, USA

Körde från Providence ner till Newport. Det var ett väldigt vackert ställe, dom finaste husen i hela USA ska finnas här och det gjorde dom nog också!! Eller hus och hus det var mer som slott och palats. Fortsatte söderut längs kusten, svängde nordväst till ett ställe som heter Woodbury

Providence
lördag 26 november 2011 - Providence, Rhode Island, USA

Idag har vi kört runt Cape Cod. En halvö av nästan bara sand, har sett en massa fina "fritidshus". Det har varit jättefint väder hela dagen ca 15-18 grader och sol. Har stannat några gånger på vägen och kollat in dom fina stränderna,fyrarna,golfbanoarna och vet ni vad vi fick se mer?!

Cape Cod
fredag 25 november 2011 - Harwich, Massachusetts, USA

Igår lämnade vi Niagara Falls på morgonen och körde mot Boston. Vi stannade och övernattade i en stad som heter Albany (som filtarna och virorna). Hittade EN restaurang som var öppen men fullbokad sen fyra veckor tillbaka. Men vi lyckades få sitta i baren och äta och det gick ju bra det

Fallen
onsdag 23 november 2011 - Niagara Falls, USA

Dåligt väder på förmiddagen, så det blev till att tvätta lite. Efter lunch bestämmde vi oss för en tripp in i Kanada. Fallen var helt otroliga, sagolikt vackert och så mäktigt!!! Vädret var också på vår sida. Strålande sol +5, men kallt i vinden. Imorgon ska vi nog börja köra mot

Niagara Falls
tisdag 22 november 2011 - Niagara Falls, USA

Sista dagen i Washington blev det lite mer sightseeing. Arlington National Cemetery med alla vita gravstenar, den okände soldatens grav och Pentagon bla. Sen eftermiddag gav vi oss iväg till Chinatown för att äta, på vägen dit förstod vi att det var hockey. Frågade oss fram till arenan (som

Washington
söndag 20 november 2011 - Washington, USA

Kom fram till Washington på eftermiddagen efter en naturskön resa genom delar av Virgina. När vi checkat in bar det iväg ut på stan. Bor väldigt bra, gångavstånd till det mesta. Hann med att se Vita Huset och omgivningen runt i kring. Även Chinatown hann vi med. En god middag på en

700 mil

700 mil