Jag älskar att resa och gör det gärna långt bort. Tokig i Asien men undviker helst de vanligaste turistfällorna. Skriver och tipsar mest i bloggen: http://asienresor.blogspot.com/ Alexander Ospino Munter that's my name, finns även på Facebook :D
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Kuba - en road trip - the movie!
söndag 10 maj 2015 - Havanna, Havanna, Kuba

Denna superhäftiga Road Trip genom delar av Kuba upplevs bäst genom video. Om ett foto säger mer än tusen ord så säger en video mer än tusen foton. Jag blev precis klar med denna film, kika gärna! Foton från resans stopp finns även att tillgå här i

Video: Koh Chang, Koh Kham & Koh Mak
söndag 14 december 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Nu är videon här - från vår underbara vistelse på Koh Chang samt de närliggande öarna Koh Kham och Koh Mak! http://www.youtube.com/watch?v=dMH0bHeiRNg

Bangkokfilm: Gatumat, roliga barer och sightseeing
söndag 8 juni 2014 - Bangkok, Thailand

Här kommer min senaste film: Bangkok. Då vi varit i Bangkok tidigare valde jag att denna gång inte ha med alla turistställen som vi var på första gången vi besökte Bangkok. Denna gång (och denna film) har alltså ett större fokus på gatumat och nattliv. Givetvis slinker en massa

Film: Minnen från Tioman Island, Malaysia
tisdag 26 november 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Här kommer en liten snutt som jag satt ihop på materialet från den gudomliga ön Tioman i Malaysia. På den tiden filmade jag inte lika mycket som jag gör idag, men tänkte att, varfö rinte klippa ihop de få snuttar jag har därifrån? Hett tips om ni letar schyssta bad-öar i

Video: 24 h i Kuala Lumpur

Här kommer liten filmsnutt från vår senaste vistelse i Kuala Lumpur. Blev en blixtvisit denna gång, mycket för att återbesöka några kära favoriter, galen i berg-och-dalbanor som jag är :D http://www.youtube.com/watch?v=O6GSIGebR2w

Boracay: the movie!
torsdag 11 juli 2013 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Nu har jag äntligen publicerat min lilla kortfilm om från Boracay. Kika in vettja om ni är sugna på att se vad ön har att erbjuda: http://asienresor.blogspot.se/2013/07/boracay-movie.html

Boracay - Kom bort från turiststråket och stranden för en stund
söndag 19 maj 2013 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Vad gör man när man befinner sig på en liten ö och känner att man badat och solat sig till leda? När man fått nog av alla andra turister och souvenirer? På en ö som Boracay går det faktiskt att komma iväg på äventyr, bort från de största turiststråken. Följ med mig när jag provade

Ljuvligt Vackra White Beach - Boracay, Filiippinerna
torsdag 16 maj 2013 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Jag förstår faktiskt varför en sådan stor mängd vallfärdar till Boracay varje år. Även om man som jag, är lite emot helt överexploaterade ställen så går det inte att förneka, Boracay är fantastiskt vackert, och då White Beach som lockar. För mer bilder och text, gå in

Boracay! Hur vi tog oss dit och var vi bodde
söndag 12 maj 2013 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Fantastiskt vackra Boracay är en ö som många turister strömmar till. Är det överskattat eller så där ljuvligt som det sägs vara? Ett rykande färskt inlägg finns nu ute från vår vistelse på Boracay och många fler kommer med bilder, text och en

Filmer från vår vistelse i Vietnam! Del 1 Hanoi, Del 2 Hoi An 6 Cua Dai Beach
onsdag 8 maj 2013 - Hanoi, Vietnam

Nu är äntligen filmerna uppe från vår fantastiska resa till Vietnam! Kika gärna på filmerna om ni vill ha inspiration eller bara se hur vi hade det: Del 1 - Hanoi http://asienresor.blogspot.se/2013/04/hanoi-movie.html Del 2- Hoi An & Cua Dai

Kuba - en road trip!

Kuba - en road trip!

17 december 2014 - 6 januari 2015

En sån häftig resa genom vissa delar av Kuba: Habana, Viñales, Cayo Jutías, Cienfuegos, El Nicho, Trinidad, Bahía de Cochinos - Playa Girón och Varadero. Glöm inte att kika på min film från detta häftiga resmål som man sent glömmer!

Bangkok & Koh Chang

Bangkok & Koh Chang

24 december 2012 - 13 januari 2014

HK, KL, Tioman Island och Sinpgapore

HK, KL, Tioman Island och Sinpgapore

1 juli 2010 - 31 juli 2010

Denna resa må vara ett tag sedan den gick av stapeln, men har lite nypublicerat material, exempelvis min lilla video från Tioman. Så här kommer en sen, men ack så trevlig resa vi gjorde i Asien 2010

Doha, HK, Mactan och Boracay - 2012

Doha, HK, Mactan och Boracay - 2012

12 december 2012 - 31 december 2012

Vietnam - Hanoi och Hoi An med avslut i Kuala Lumpur

Vietnam - Hanoi och Hoi An med avslut i Kuala Lumpur

29 juli 2012 - 10 augusti 2012

Hong Kong och Filippinerna, vintern 2011!

Hong Kong och Filippinerna, vintern 2011!

1 december 2011 - 18 december 2011

Följ min asienblogg sålänge! Mycket foto, video och textmaterial! [link url=http://asienresor.blogspot.com/]http://asienresor.blogspot.com/[/link]

Bangkok, Bali & Tokyo: sommaren 2011

Bangkok, Bali & Tokyo: sommaren 2011

21 juni 2011 - 14 juli 2011

Nu bär det av till Asien igen! Denna gång till Bangkok, Bali och Tokyo! Följ dessa resor och tidigare fantastiska äventyr från t.ex. Hong Kong, Kuala Lumpur, Tioman Island, Singapore, Shenzhen och Macao här: http://asienresor.blogspot.com/

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alexander uppdaterar sin resa