Nu är vi på väg hemåt!

Tre härliga och avslappnade dagar i Christchurch med Malin och Russell, tusen tack för att ni har stått ut med oss alla 4 gånger vi varit hos er!!!! Vi kommer verkligen att sakna Nya Zeeland, sååå trevliga människor, härlig natur och gott vin!!!Mycket bilåkande har det blivit under våra

Dags att ta farväl av Australien :-(
torsdag 14 juni 2018 - Sydney Airport, Sydney, New South Wales, Australien

Vädret var inte riktigt med oss i början av vår vistelse i Sydney.I söndags trotsade vi det och tog på oss regnkläder och åkte buss och färja till Manly. Det slutade regna när vi satt på färjan och en regnbåge uppenbarade sig som vi trodde var fejkad!Väl framme i Manly tog vi bussen

Nu har vi åkt av oss!!!
torsdag 7 juni 2018 - Upper Coomera, Queensland, Australien

Nu har vi avverkat två heldagar på två olika nöjesfält, tyvärr har lågsäsongen börjat. Det positiva med det är att det är i stort sett inga köer, men däremot är flera attraktioner stängda för underhåll!Igår var vi på Dreamworld där den ”värsta” berg-och-dalbanan var

Great Ocean Road och Melbourne
torsdag 31 maj 2018 - Southbank, Victoria, Australien

Sista morgonen i Tasmanien var det 2 grader när vi vaknade, några timmar senare landade vi i Melbourne där det var drygt 20 grader, skönt med litet värme igen. Nu skulle vi bo i St Kilda två nätter på Summer House Melbourne Backpackers och det var en riktig höjdare!! Flygbussen stannade

Sammanfattning av vår resa till "Tassie"
torsdag 24 maj 2018 - Hobart, Tasmanien, Australien

Nu har vi packat ihop oss inför flygningen tillbaka till Melbourne imorgon.Efter vår free-camping i Bay of Fire och Cosy Corner fortsatte vi nedåt östkusten, besökte bland annat Wineglass Bay som anses vara världens vackraste strand; en vandring på 40 minuter hela tiden stigande, men

Halvvägs genom vår resa i Tasmanien (”Tassie”)
onsdag 16 maj 2018 - Bay of Fires, Tasmanien, Australien

Landade på Hobarts flygplats efter drygt en timmes flygning.Tog en taxi till Cruisin´Tasmania där vi skulle hämta upp vårt ”hem”, nu är det ju värsta lyxhusbilen med både värme, dusch och toalett, det här börjar bra. Fick tips om en bra caravanpark i närheten så vi åkte dit och

Tasmanien nästa
onsdag 9 maj 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Nu har vi lagt upp bilder för detta inlägg.Efter två intensiva heldagar i Adelaide var det dags att åka vidare mot Melbourne. Snacka om att ha tur, vi lyckades få tag på en ny relocation-car (transfer).Vi hämtade den nya klockan 09.00 och skulle lämna den vi har haft klockan 10.00….på

Tillbaka till civilisationen
fredag 4 maj 2018 - Adelaide, South Australia, Australien

Nu har vi lagt till de sista bilderna från våra äventyr i det här inlägget.Efter Albany vände vi tillbaka till Fremantle där vi stannade i två nätter innan vi hämtade vår ”nya” bil. Vi hittade ett backpackerställe verkligen centralt, granne med polisstationen. OK, det var centralt

Snart dags för nästa stora utmaning
onsdag 25 april 2018 - Albany City, Western Australia, Australien

Tiden går som sagt ruskigt fort, det är redan 10 dagar sen vi sist skrev; men vi har haft fullt upp, som vanligt. I Fremantle började vi med att besöka Eva-Helens fysioterapeut Adam som hon gick till 3 gånger i Dunedin, NZ, han har nu flyttat till Fremantle! En hård men skön behandling av

Nu vänder vi näsan söderut igen
söndag 15 april 2018 - Exmouth, Western Australia, Australien

Nu är bilderna från våra äventyr förra veckan uppladdade.Efter fem dagars dykning (andra dagen blev inställd pga för hård blåst) har vi nu en dykfri dag kvar här i Exmouth, dags att packa ihop oss och vända söderut igen till Perth. Dykningen har varit bra; mellan 25 och 28 grader i

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Liveaboard Bali - Komodo - Bali  INSTÄLLD

Liveaboard Bali - Komodo - Bali INSTÄLLD

20 juni 2017 - 2 juli 2017

Tyvärr har vi tvingats att ställa in den här resan :-( Vi laddar istället för vårt nästa äventyr nu i höst, mer info kommer. Dykresa till Indonesien. Vi kommer att bo på en båt under 10 dagar och kommer att dyka på olika platser under resan mellan Bali till Komodo och tillbaka till Bali. Vi kommer även att lämna båten för gå i land på några öar, bl.a. på Komodo där vi ska leta efter Komodo varaner. De är inte bara stora (ca 2,5 meter långa) och väga 70 kg, deras bett är dessutom giftigt, både pga gift och bakterier i deras saliv. Länk till båtens hemsida: http://www.mermaid-liveaboards.com/about-us/mv-mermaid-i/

Långhelg på Island

Långhelg på Island

16 mars 2017 - 19 mars 2017

Champagne provning

Champagne provning

27 juni 2016 - 29 juni 2016

Champagne provning i Halmstad av alla ställen.

Midsommar i Cannes

Midsommar i Cannes

23 juni 2016 - 26 juni 2016

I år ska vi fira midsommar i Cannes, Frankrike. Äntligen kan vi få lite värme under midsommar.

Indonesien hösten 2016

Indonesien hösten 2016

21 oktober 2016 - 10 november 2016

Även för årets andra resa är resmålet Indonesien. Återigen en ny plats, Alor som är en ö och som ligger mellan Bali och Papua. Det är en stor ö, nästan 90 km x 27 km. Här väntar 11 dagars dykning innan vi åker till Bali där vi stannar i 2 dagar innan hemresan startar. På vägen hem stannar vi i Abu Dhabi för att gå på Ferrari World, ett nytt nöjesfält för oss, så att vi kan åka lite berg och dalbanor igen :-)

Indonesien våren 2016

Indonesien våren 2016

13 april 2016 - 4 maj 2016

Även den här gången ska vi vara på 2 olika ställen i Indonesien. Vi börjar med en vecka på Lombok, Cocotinos. Därefter åker vi färja till Bali för vidare transport med flyg till Wakatobi som ligger nordost om Lombok. Där ska vi vara i 10 dagar, varav 8 dykdagar. Deras husrev ska tydligen vara i världsklass. Även maten i deras restaurang ska hålla en mycket hög klass :-)

Filippinerna och Palau

Filippinerna och Palau

11 april 2015 - 29 april 2015

Vi börjar med 2 nätter i Hongkong. Därefter blir det dykning i Filippinerna och Palau, ett nytt land för oss.

Maldiverna

Maldiverna

22 november 2014 - 1 december 2014

Dags för en ny dykresa till Maldiverna. Denna gång en 7-dagars liveaboard.

Weekend resa till Prag

Weekend resa till Prag

14 maj 2014 - 18 maj 2014

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jari Och Eva-Helen uppdaterar sin resa