Extreme Flyfishing & Adventure
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Forsbacka, Gävleborgs län, Sverige
Stop over i Singapore
söndag 25 februari 2018 - Singapore, Singapore

HejVi lämnade till slut NZ efter att ha åkte igenom resterna av cykolonen Gita. Vi fick ta en liten omväg till Christchurch p.g.a. vägavbrott från stora vattenmassor. Hade vi haft avresedag endast 1 dag tidigare så hade vi inte kunnat flyga iväg. Där hade vi lite tur faktiskt.Vi har nu

Käftsmäll i Turnbull!
fredag 9 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Vi har nu varit borta från både mobiltäckning och wifi ett antal dagar.Efter Omarama gick resan vidare mot Haast och de områden som cyklonen härjade som mest.Vägarna var nu öppna och man började få en bild på hur landskreden skadat flera områden.Bergen är nära och höga vilket kan

Cyklonen Fehi drar fram över Sydön!
torsdag 1 februari 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Aj, aj, aj! Vi är strandade i Te Anau p.g.a. en stor Cyklon från Tasmanska havet som har gett upp till 400 mm regn på 36 timmar. Den har skapat stor förödelse på stora delar av Västkusten dit vi skulle ta oss igår. Vägen är för tillfället avstängd mellan Makarora - Haast - Westport

Heta dagar i Oreti!
tisdag 30 januari 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Tja!Från Wanaka gick resan vidare till Te Anau och fiske i framförallt Oreti River. Vi hade inget bokat utan snokade omkring ett tag och frågade runt på bra boende. Vi lyckades till slut hitta ett mycket prisvärt boende där vi nu har varit i 3 dagar. Första kvällen besökte vi Waiau för

Wanaka och Clutha
lördag 27 januari 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Hej!Sista dagen i Omarama så besökte vi nedre delen av Ahuriri igen för ett nytt försök.Vi hittade en betydligt bättre vandingsrutt dit den här gången. Vi började vid Flatsen (sjön)för att sedan fiska oss uppströms. Det dröjde inte länge förrän vi såg STOR fisk i rörelse.Det var

Ahuriri Golden day!
söndag 21 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Idag startad vi redan 05:30 i hopp om att komma först till de övre delarna av Ahuriri.Det blev så också och vi var vädgit glad för det. Vinden var inte alls lika hård idag och det dröjde inte länge innan vi såg 4 kilos fiskar kryssande i det turkosa vattnet. Dagen blev till en

Första dagen!

Tja!Efter första natten med 12 timmars sömn så känner man sig rätt normaliserad igen.Har precis käkat en riktigt god frukost och ska snart checka ut för att sedan hämta vår hyrbil.Vädret är solig med en bra temp på 25 grader, Ser fram emot att åka mot Omarama och Waitaki-dalen nu. Har

Nära nu!
söndag 14 januari 2018 - Forsbacka, Gävleborgs län, Sverige

Nu jävlar är det inte lång tid kvar. Dan före dan...Allt packat och klart samt invägt. Slapp köpa en ny200 liters väska;)

Zhenjiang efter 6 dagar
söndag 8 december 2013 - Zhenjiang, Jiangsu, Kina

Tjaba! Har varit rätt upptagen och har därmed inte hunnit skriva så mycket. Flyget med China Air direkt till Beijing gick bra. Fick dock vänta i nästan 4 timmar på flyget till Nanjing. Var jävligt trött när man kom fram till hotellet. Som tur var stod en Sandvikbil och väntade för att

Galtaji - Delhi
onsdag 26 september 2012 - Delhi, Delhi, Indien

Hej! I dag så bar det av tillbaka till Delhi. Innan vi lämnade Jaipur så besökte jag Hindutemplet Galtaji. Ett område dit pilgrimmer brukar vandra för att bad i de bassänger som är byggda i berget ovanför templet. Sägs vara heligt vatten. Det häftiga var att det var alldeles fullt med

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Zhenjiang, Kina

Zhenjiang, Kina

2 december 2013 - 11 december 2013

Jobb, Jobb, Jobb!

Pune-Delhi 2012

Pune-Delhi 2012

14 september 2012 - 26 september 2012

Tjänsteresa till Pune + ett stopp i Delhi:=)

Kul på Island!

Kul på Island!

14 juni 2012 - 20 juni 2012

Jerry, Lisa och Emma har kul på Island! Lennart och Erik följer med.

Island

Island

5 juni 2009 - 12 juni 2009

SCANDEM 2009 Annual Meeting of the Nordic Microscopy Society University of Iceland + lite annat!

Kina - OS i Beijing m.m.

Kina - OS i Beijing m.m.

31 juli 2008 - 24 augusti 2008

Ett äventyr till Kina där vi bl.a. besöker Guangzhou-Guilin-Hongkong-Beijing-Xian. Vi har även fått friidrottsbiljetter till 4 final-dagar under OS i Beijing! Det som gör denna resa mycket speciell är att få förmånen att följa med min arbetskollega och gode vän Ping Liu och hans familj till detta land. Vi började att planlägga denna resa redan för 7 år sedan och nu är det dags! Vi som åker är Jerry, Roger och familjen Liu.

Punta Cana, Dominikanska republiken

Punta Cana, Dominikanska republiken

21 april 2007 - 6 maj 2007

En härlig "all inclusive"-resa till den karibiska ö-världen med bl.a. sol, bad, dykning och kajak. Ridning och flugfiske efter bonefish står också på programmet. Jerry, Helen, Emma & Lisa

Nya Zeeland - Flugfiske

Nya Zeeland - Flugfiske

26 januari 2007 - 4 mars 2007

5 veckor på Sydön med Flugfiske, vandring, kajak och MTB m.m.!! 4:e gången vi besöker detta paradis: Jerry L, Lars O, Larsa S och danne G

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jerry uppdaterar sin resa