Extreme Flyfishing & Adventure
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Första dagen!
onsdag 17 januari 2018 - Argyle on the park, Christchurch

Tja!Efter första natten med 12 timmars sömn så känner man sig rätt normaliserad igen.Har precis käkat en riktigt god frukost och ska snart checka ut för att sedan hämta vår hyrbil.Vädret är solig med en bra temp på 25 grader, Ser fram emot att åka mot Omarama och Waitaki-dalen nu. Har

Nära nu!
söndag 14 januari 2018 - Forsbacka, Gävleborgs län, Sverige

Nu jävlar är det inte lång tid kvar. Dan före dan...Allt packat och klart samt invägt. Slapp köpa en ny200 liters väska;)

Zhenjiang efter 6 dagar
söndag 8 december 2013 - Zhenjiang, Jiangsu, Kina

Tjaba! Har varit rätt upptagen och har därmed inte hunnit skriva så mycket. Flyget med China Air direkt till Beijing gick bra. Fick dock vänta i nästan 4 timmar på flyget till Nanjing. Var jävligt trött när man kom fram till hotellet. Som tur var stod en Sandvikbil och väntade för att

Galtaji - Delhi
onsdag 26 september 2012 - Delhi, Delhi, Indien

Hej! I dag så bar det av tillbaka till Delhi. Innan vi lämnade Jaipur så besökte jag Hindutemplet Galtaji. Ett område dit pilgrimmer brukar vandra för att bad i de bassänger som är byggda i berget ovanför templet. Sägs vara heligt vatten. Det häftiga var att det var alldeles fullt med

Jaipur!
tisdag 25 september 2012 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Oj,oj,oj..mycket på en dag ska man vara med om. Jag startade morgonen klockan 9 och kom tillbaka vid 17-tiden.En heldag i Jaipur med guide.Jag besökte bl.a. Amber Palace, Hawa Mahal - vindarnas palats, Albert Hall(museum), samt Jantar Mantar - ett stort rymdobservatorie som byggdes av Marahaja

Agra - Taj Mahal!
söndag 23 september 2012 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Hej! Nu har jag tillbringat några timmar vid Taj Mahal. Jodå, det är ett imponerande bygge, verkligen. Men det är när man kommer nära och in i byggnaden som man verkligen häpnar över hantverket. Det är helt enkelt ett mästerverk av artistiskt hantverk, utan förebild eller motstycke. En

Delhi - Agra!
söndag 23 september 2012 - Delhi, Delhi, Indien

Hej! Jag stack från Pune i går och landade i Delhi på kvällen. Det skulle ha varit någon från hotellet och hämtat mig vid flygplatsen, men icke. Efter flera telefonsamtal så kom det till slut en snubbe. Det visade sig att de inte fått info om min ankomsttid... Ja, ja vi kom till slut till

Mission Accomplished!
fredag 21 september 2012 - Pune, Maharashtra, Indien

Hej! Japp, då var jobbveckan i Pune slut. Det har gått fantastiskt bra. Min uppdragsgivare är helnöjd då vi fick oerhört mycket avklarat.Kul! Har precis hunnit tränat och ätit. Imorgon flyger jag till Delhi där jag stannar några dagar för en minisemester som kommer att innefatta bl.a.

Ganesh festival!
torsdag 20 september 2012 - Pune, Maharashtra, Indien

Hej igen! Jag har nu kört några dagars SEM-träning på Sandviks modelleringscenter här i Pune och det har gått mycket bra. Igår började Ganesh festivalen här som pågår i 10 dagar. Alla utom Rohit och jag var lediga från jobbet. Ganesha var sonen till Shiva(en av de högsta gudarna inom

Dgas att jobba!
måndag 17 september 2012 - Pune, Maharashtra, Indien

Hej! Det har nu gått ett par dagar och idag var den första dagen på jobbet. Det tog väl en 20 minuter att nå SMT:s modelleringscenter från mitt hotell, men det är fascinerande att studera allt som händer här. Aldrig i helvete att jag skulle åka med egen bil här. Konstigt nog så verkar

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Zhenjiang, Kina

Zhenjiang, Kina

2 december 2013 - 11 december 2013

Jobb, Jobb, Jobb!

Pune-Delhi 2012

Pune-Delhi 2012

14 september 2012 - 26 september 2012

Tjänsteresa till Pune + ett stopp i Delhi:=)

Kul på Island!

Kul på Island!

14 juni 2012 - 20 juni 2012

Jerry, Lisa och Emma har kul på Island! Lennart och Erik följer med.

Island

Island

5 juni 2009 - 12 juni 2009

SCANDEM 2009 Annual Meeting of the Nordic Microscopy Society University of Iceland + lite annat!

Kina - OS i Beijing m.m.

Kina - OS i Beijing m.m.

31 juli 2008 - 24 augusti 2008

Ett äventyr till Kina där vi bl.a. besöker Guangzhou-Guilin-Hongkong-Beijing-Xian. Vi har även fått friidrottsbiljetter till 4 final-dagar under OS i Beijing! Det som gör denna resa mycket speciell är att få förmånen att följa med min arbetskollega och gode vän Ping Liu och hans familj till detta land. Vi började att planlägga denna resa redan för 7 år sedan och nu är det dags! Vi som åker är Jerry, Roger och familjen Liu.

Punta Cana, Dominikanska republiken

Punta Cana, Dominikanska republiken

21 april 2007 - 6 maj 2007

En härlig "all inclusive"-resa till den karibiska ö-världen med bl.a. sol, bad, dykning och kajak. Ridning och flugfiske efter bonefish står också på programmet. Jerry, Helen, Emma & Lisa

Nya Zeeland - Flugfiske

Nya Zeeland - Flugfiske

26 januari 2007 - 4 mars 2007

5 veckor på Sydön med Flugfiske, vandring, kajak och MTB m.m.!! 4:e gången vi besöker detta paradis: Jerry L, Lars O, Larsa S och danne G

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jerry uppdaterar sin resa