Inte många dagar kvar...
måndag 14 oktober 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att åka hem. Både jag och David har blandade känslor inför detta. Det ska bli skönt att komma hem och inte flänga runt och gå cirka 20000-25000 steg om dagarna men vi vill samtidigt inte åka hem ifrån Japan. Igår så var det

Japans vackraste trädgård
torsdag 10 oktober 2019 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Hej! Tidigt imorse så gav vi oss iväg ifrån Takayama för att åka till Kanazawa. Takayama var helt fantastiskt då vi fick uppleva deras skördefest. På morgonen så började vi med att få till Takayama utomhus museum där de hade byggt upp en japansk by i historisk anda. Väldigt

Trötta...
måndag 7 oktober 2019 - Tsumago, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Nu har vi äntligen gått färdigt en bit av Nakasendo-leden. Det var så mycket mer kuperat än vad vi hade tänkt oss. Även om leden bara var på 8.6 km så tog det ändå 3 1/2 timme för oss att gå. David traskade på med raska ben medans jag släpade efter som en utmärglad disktrasa. Här

Tiden går fort
lördag 5 oktober 2019 -

Hej!​​​​​​Tiden går fort när man har roligt. Det var ett par dagar sedan vi gjorde ett inlägg så nu är det dags igen. Vi har lämnat Tokyo och befinner oss i en liten "Onsen" stad i dem japanska bergen. Just nu sitter vi i våra japanska morgonrockar som kallas för Yukatas och

Museum och Izakaya
tisdag 1 oktober 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Hej! En liten uppdatering från oss på andra sidan av jorden. ​​​​ Vi började dagen med att köpa lite frukost på Ueno station för att sedan sätta oss i Ueno park och titta på folk och äta i lugn och ro innan vi gick till Tokyos National museum. Tiden gick snabbt idag och vips så

Kimonoprovning + Meiji Shrine
måndag 30 september 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Vi började dagen med att hoppa av i Omotesando och gå stritan ner till Meiji Shrine och Yoyogi Park. Där spenderade vi ett flertal timmar för att utforska templet samt parken. Idag var det väldigt varmt och kvavt och vi båda svettades floder. På eftermiddagen gick vi till Harajuku, där

Dag 2 22000 steg
lördag 28 september 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Idag började dagen med en snabb frukost på 7eleven för att sedan fortsätta mot Sensoji templet som är det största i Asakusa.Där fick vi en tempelstämpel som är handmålad av munkar och varje temple har sin unika stämpel så nu blir det stämpeljakt för fullt.Efter det styrde vi mot en

Nu är vi äntligen här!!!
fredag 27 september 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Resan till Japan har gått bra även om den var lång. Nu ligger vi i sängen och ska strax sova, vi har nu dygnat och är dels trötta på grund av det men även alla intryck. Just nu är det svårt att förstå och förklara alla intryck. Det går nog inte att förklara för den som inte varit

Imorgon bär det av!
onsdag 25 september 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Imorgon är det äntligen dags att resa till "The land of the rising sun". Både jag och David har haft fullt upp under de senaste dagarna/veckorna, mycket som ska fixas både på jobbet och hemma innan vi sticker iväg. Tiden har gått så fruktansvärt fort på både gott och ont. Sista

Nedräkning!
torsdag 15 augusti 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Idag är det 41 dagar kvar tills det bär av! Även om större delen av resan redan är betald och bokad så finns det fortfarande mycket som måste fixas innan det är dags för avresa.To-do lista innan avgång:1. Vaccineras mot japansk encefalit (bokat)2. Köpa JR-pass (Japanskt tågpass som

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jessica uppdaterar sin resa