Kuna village
torsdag 11 februari 2010 - Bocas del Toro, Panama

Fler bilder! Panamakanalen var cool, men vi stannade till med taxin vid en sluss, den sista at ena hallet.. sa vi sag nastan bara slussen och lite av kanalen. Batarna hissas ju upp till en sjo sa de kan passera, och slussas sen ner igen.. massa stora batar. jag stod ett bra tag och forsokte lista

Nu ar vi i Panama!
lördag 6 februari 2010 - Panama City, Panama

Efter vulkanene akte vi till Quepos dar vi fastnade pa ett hostel med en pool! I en vecka lag vi bara och slappade vid poolen och hade det jatteharligt. Man kunde laga mat sjalv i ett gulligt kok och Disa lagade ihop lite goda middagar och luncher till oss. Jag stod for rom&colan :) Under veckan

vulkan och salsa
måndag 25 januari 2010 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Idag har vi varit uppe pa en vulkan som heter Poas och ligger i narheten av Alajuela. En buss korde hela vagen upp, mkt slingrig vag. Dar uppe hikade vi runt i skogen och sag den aktiva kratern som puttrade svavel, mkt haftigt! Vi sag ocksa en gammal kratern som det samlats regnvatten i. Men dar

Granada och San juan del sur
onsdag 20 januari 2010 - Granada, Nicaragua

Pa flyget ner till usa hamnade vi brevid en tysk tjej som bodde i nicuragua och berattade for att att Managua (huvudstaden) inte var ett stalle vi ville besoka. Sa vi fick aka med hennes skjuts ner till granada pa en gang och det var skont det, for huvudtaden verkade anda inge vidare enlige

Då har man plurrat
onsdag 28 januari 2009 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Vi inledde dagen med att skriva tenta i företagsekonomi. En lugn start. Sen började förberedelserna, det gällde ju att ha packningen rätt strukturerad. Vad ville jag komma åt först? Termos och ett sitteunderlag först. Man skulle börja byta om från toppen (huvudet) och neråt hade

Mia-token
torsdag 22 januari 2009 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Nu kommer det lite bilder! På Wången har vi kört igång med ponny-körning och lite Mia-körning :) Mia är kallblodstravare på 4 år som helt enkelt stannar mitt på trav-banan för hon kände att det där inte var hennes grej. Smart häst! Så nu tillämpar jag ridning så ofta jag bara kan

Det snöar
lördag 15 november 2008 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Nu har första snön gjort entre på allvar. fin vit snö. Lite för varmt så det knarrar under fötterna. Jag skulle vilja säga att det snöar lovikavantar. Men härligt. Jag ska nog hinna med en lång promenix i det här, nu när man inte har en häst.. åh, tudor hade älskat det här!! Nu

Laddar för vintern!
onsdag 12 november 2008 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Hej hallå! Här händer det massor som vanligt, men idag har jag impulshandlat mig en hjälm att ha i skidbacken. En snygg, men nu måste jag ju ha mig en ny skidjacka och eventuellt nya skidbyxor... (julklapp?!) Ja.. o så måste ju skidglajerna passa med hjälmen så det inte blir en glipa i

Första halkan och lite annat
onsdag 15 oktober 2008 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Jag kärde ovetandes om halkan rätt in i kurvan och fick sladd, sen fortsatte bilen att kastas över heeela vägen och jag försökte styra åt rätt håll, näsan framåt.. ja.. så ville jag inte träffa vägkanten heller, kändes liksom som en onödig procedur. Två till var i bilen som

En hård helg!
måndag 8 september 2008 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Nu har det blivit min tredje vecka i Åre och vi på Englagård klev upp kl kvart i fem imorse för att ta oss ut till Wången och stalljour. Vi fick mata hästarna i stall A och ta tempen. Ingen är så duktig som Tuudor, men jag ska inte tjata. Sen fick vi frukost på Värdshuset vilket var

centralamerika

centralamerika

11 januari 2010 - 4 mars 2010

Disa och jag åker till centralamerika, värmen och äventyren.

Åre-hästguide!!

Åre-hästguide!!

25 augusti 2008 - 5 juni 2009

Jag ska försöka lägga upp bilder och skriva lite om hur det går för mig här i Åre!

Asien

Asien

30 oktober 2006 - 13 maj 2007

Vi åker till indien i 2½ månad först och passar även på att se nepal och bergen. Sen åker vi vidare i 2½månad ytterligare, till bankok och thailand för att utforska länderna däromkring. Sen avslutas det självklart i thailand igen med massage och uppvilning, och kanske dykarcertifikat:)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny uppdaterar sin resa