Slappardagen
fredag 4 maj 2018 - Kemer, Turkiet

I morse vaknade jag av böneutrop igen. Inte kul när man har semester och kan sova lite längre. Jaja jag lyckades i alla fall somna om efter detta. Alla var trötta i morse och efter frukosten och morgonbadet satte vi oss på solstolarna och spelade lite kort. Vi har mest slappat idag. Efter

Miniklubb
torsdag 3 maj 2018 - Kemer, Turkiet

Idag när vi vaknade gick vi ner till vår nya restaurang och åt frukost där. Efter frukosten intog vi några platser vid poolen och tog oss ett härligt morgonbad. Emilia bestämt att hon ville vara med i miniklubben idag så Christopher följde med henne dit och lämnade henne. Hon blev inte

Christopher blir tagen av läskiga spöken
onsdag 2 maj 2018 - Kemer, Turkiet

Gottfried är fortfarande lite förkyld och fick lite sovmorgon idag. Efter det åt vi frukost. Barnen åt som vanligt pannkakor 😀Efter frukosten tog vi oss ett dopp i poolen. Vi lyckades att övertala Gottfried att åka vattenrutchkanan och han tyckte att det var jättekul. Det blev många åk

På väg mot Turkiet
måndag 30 april 2018 - Bankeryd, Jönköpings län, Sverige

Idag hade vi ställt klockan på 05.30 för att hinna att göra oss i ordning innan avfärden. Både Christopher och jag måste ha haft resfeber, vi vaknade nämligen redan 04.30. Det var inga problem att få liv i barnen denna morgon som det ibland kan vara annars. Både Emilia och Gottfried

Karneval i La Romana!
torsdag 27 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag är det Dominikanska Republikens nationaldag. Vi hade bestämt oss för att åka in till La Romana som är Dominikanska Republikens tredje största stad, ungefär lika stor som Jönköping. På hotellet sa de att det skulle vara karneval där idag och att den skulle börja runt lunchtid.

Japansk restaurang testad
onsdag 26 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag vaknade Emilia vid kl 06.30. För att inte väcka Christopher och Gottfried gick vi ut för att lägga våra handdukar i en cabana på stranden. Sedan gick vi upp till restaurangen och bokade in oss på den japanska restaurangen i kväll. Kul att testa lite nya :) efter det gick vi tillbaka

Valsafari i Samanabukten
tisdag 25 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag är det dags för lite valsafari. Vi blev upphämtade kl 07.00 vid vårt hotell i en liten minibuss som lät väldigt konstigt. Christophers mmentar var "tror du denna kommer hålla hela resan". Vi åkte sedan vidare till några andra hotell för att hämta upp mera folk. Vid det tredje och

Studiebesök i restaurangköket
måndag 24 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag gick christopher upp tidigt och bokade en cabana på stranden. Han var även uppe och bokade in oss på brasilianska restaurangen. Vid frukosten idag behövde Gottfried gå på toaletten och jag skulle följa med honom dit. Han visade mig vart herrtoan var på restaurangen och jag tänkte att

Smuggla sprite till försäljare
söndag 23 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag vaknade Emilia tidigt. Eftersom vi hade planerat att åka in till La Romana idag gick jag inte ut och tog några solstolar. När vi hade ätit frukost gick vi upp till receptionen och frågade. Då sa de att karnevalen är den 4 mars. Vi bestämde oss då för att inte åka in dit idag utan

Minigolf med min lilla kille
lördag 22 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag gick Christopher upp kl 07.00 för att boka in oss på den mexikanska restaurangen. Alla är så morgonpigga på det här hotellet så det är helt sjukt. Han gick även till poolen och tog en cabana åt oss. Det är en stor säng med skön madrass som har ett stort halmtak över så man kan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny uppdaterar sin resa