New York -> Arlanda
tisdag 24 maj 2011 - Trosa N, Södermanlands län, Sverige

Fredagen spenderade jag på MOMA, Museum of Modern Art. Tycker det är så häftigt att se orginalmålningar av kända konstnärer, en målning som är 100 år gammal och som är signerad av Vincent van Gogh eller Henri Matisse. Blev en kort sväng på stan innan jag begav mig mot Brooklyn,

Jag gillar New York
torsdag 19 maj 2011 -

Jag har traffat kusiner, shoppat, akt i gula taxibilar, varit pa Malins skolavslutningar, lyssnat pa Bill Clinton, tittat pa vackra byggnader, gatt at fel hall langs Broadway, kopt lunch pa Dean & Deluca, sett en man med en katt pa huvudet, kopt mina forsta Converse-skor (eventuellt de sista men de

Direkt fran Alajuela
lördag 14 maj 2011 - Alajuela, Alajuela, Costa Rica

Sitter i Alajuela pa Maleku hostel dar jag ska sova i natt. Akte tidigt imorse fran Santa Teresa och Gina. Usch det var inge kul, en svenska som sitter och grater pa bussen ser de inte varje dag skulle jag tro. Efter buss, farja och ater buss var jag i Alajuela vid halv ett. Gick ner pa stan och

Santa Teresa och vidare till... Santa Teresa
fredag 13 maj 2011 - Malpais, Puntarenas, Costa Rica

Tiden springer ivag och trots det sa skriver jag inga uppdateringar, det ar markligt. Men nu ska vi se.. Fodelsedagsfesten for Dean var klockren! Hur roligt som helst. Vi at god mat, ett reggeaband spelade livemusik, malade tatueringar med vattenfarg (jag hade en blomma pa ena armen och en massa

Sa var det bara Lill-Bettan kvar..
torsdag 28 april 2011 - Uvita, Puntarenas, Costa Rica

Nu har det paskats fardigt! Vi spenderade nagra dagar i Dominical med Lisa och Marie innan vi akte vidare till Uvita som ligger 15 km soderut. Har hade vi fatt tips som ett bra vandrarhem, The Flutterby House. Har har vi traffat manga trevliga manniskor, vissa jobbar har som volontarer och vissa

Turrialba, San Antonio, Dominical
tisdag 19 april 2011 - Dominical, Savegre, Puntarenas, Costa Rica

Tiden flyger forbi och sag just att det ar dag 50 pa min resa. Dags for en uppdatering, ska forsoka skriva snabbare an vanligt for killen som sitter tre datorer bort luktar valdigt illa.. Vi akte fran Jaco till San Jose, Elin tog flyget tidigt fredag morgon och jag och Gina skulle halsa pa Lotta

Panama, Tortuguero, Jaco
tisdag 12 april 2011 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

Nu har vi allt haft nagra effektiva dagar! Hall i hatten! Kande mig battre i onsdags sa vi akte till en strand lite utanfor staden bocas del Toro i Panama. Det skulle finnas sjostjarnor dar och det gjorde det. Fanns aven sandloppor i sanden och i vattnet blev vi stuckna av maneter. Det ar det

Over gransen till Panama
tisdag 5 april 2011 - Bocas del Toro, Panama

Igar bar det ivag fran Puerto Viejo till Bocas del toro i Panama. Inget vi tankt fran borjan men eftersom vi ar sa fruktansvart flexibla sa tar vi en tur hit. Buss fran Puerto viejo till gransen, dar fick vi ta vart pick och pack och ga over en skralltig trabro for att komma till Panama. Men

Puerto viejo och myggbettskarneval
söndag 3 april 2011 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Vi tog oss fram till Puerto Viejo, temperaturen i bussen visade 27 grader nar vi borjade resan och tog sig upp pa 36 innan vi var framme. Oklart om det visade temperaturen ute eller i bussen. Luanne ar en tjej fran england som jag och Gina traffade i Santa Teresa och hon var ocksa i Puerto viejo

Puerto viejo och myggbettskarneval
söndag 3 april 2011 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Costa Rica & New York

Costa Rica & New York

2 mars 2011 - 24 maj 2011

Efter studier och arbete så är det äntligen dags att återvända till Costa Rica! Passar på att stanna till i New York en vecka på hemvägen. Planen är att resa runt och tillbringa så mycket tid jag bara kan i närheten av stranden. Hoppas på fint väder, trevliga människor, sol och bad, äventyr, surf och lite salsa. Längtar något otroligt!

Costa Rica-2005

Costa Rica-2005

12 oktober 2005 - 28 december 2005

Jag aker till Costa Rica for att bo hos en familj och prata svenska med deras tre barn. Jag vill ocksa se mer av landet, naturen och traffa nya manniskor. Har aven tankt att lara mig mer spanska.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny uppdaterar sin resa