Johan och jennys resor genom vĂ€rlden 😍
hemstad Stockholm, Stockholms lÀn, Sverige
Senast aktiv - frÄn Prag, Tjeckien
Latar-dagar
torsdag 12 mars 2020 -

Vi har hittat ett café med oerhört goda foccacia mackor som blivit vÄra lunchfavoriter. Sedan att jag fÄr en iced milkshake mintchocolate frappuccuno till efterrÀtt för johan tycker att jag Àr vÀrd det gör hela dagen toppen!  Han Àr ju helt o hÄllet fantastisk den dÀr

Sista dagen pÄ playa del carmen
mÄndag 9 mars 2020 - Chiquilå, Quintana Roo, Mexiko

Sista dagen i playa del carmen drog jag med johan till ett kvartersloppis. DÀr fanns avsÄgade glasflaskor och massa smÄvÀxter till försÀljning. Kanske inte direkt ngt för oss. SÄ johan fick gÄ 45 min i vÀrme helt i onödan! Eller kanske inte helt, han fick köpa oss en tequila pÄ vÀgen

Cozumel
fredag 6 mars 2020 - San Miguel, Quintana Roo, Mexiko

Jag undrar nÀr tjejerna vid frukostbuffén kommer sÀga Ät oss ni har semester?! NÀr ska ni sluta trycka i er frukost pÄ 20 min och sedan springa frÄn hotellet? Japp för Àven idag fick vi springa ivÀg för att hinna med fÀrjan till Cozumel. Vi Skulle med en snorkeltur som det visade sig

Valladolid, ek balaam & cenote oxham
fredag 6 mars 2020 - Valladolid, YucatĂĄn, Mexiko

Det verkar som att vÄr passa tid förmÄga Àr helt off denna resa. Vi hade hittat en gratis rundvandring av valladolid kl 10. Och det skulle ta 1,5h att köra dit.. gick vi frÄn hotellet i god tid? Nope.. NÀr vi kom in i parkeringsgaraget var det lite bökigt att köra ut. SmÄ

Cenote dos ojos, nicteha & tulumn
torsdag 5 mars 2020 -

TÀnka sig kÀnslan att vakna vid 6 och inte vara trött.. ibland Àr jetlag inte sÄ illa..Idag ska bi hyra en bil och Äka ner och snorkla med sköldpaddor.. woop woop!  20 min promenad i vÀrmen senare sÄ frÄgade biluthyrningen efter vÄra pass. JÀvla sk-t! Vi hade bara körkortet med oss..

Chichen itzĂĄ

Chichen itzåTidig morgon nalkades, hotellpersonalen sov pÄ soffan nÀr vi passerade receptionen kl 5.30.. vi möttes av en minibuss tillsammans med 12 andra för att ta oss och en guide till chichen itzå. En av de gamla mayafolkets ruiner. Guiden var oerhört duktig att mixa mellan spanska och

Utforskningen av playa del carmen
mÄndag 2 mars 2020 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

1:a natten gick ovanligt bra att sova; vaknade nÄgongÄng av ett fyllegÀng som skrek. Och en polisbil som pratade i högtalarna. Vi har en klubb bara 1 kvarter bort Cocobongo eller vad den nu heter. Men inget hörs frÄn den till vÄrt hotellrum. NÀr jag imorse hade legat vaken i 1,5h medans

Äntligen framme
söndag 1 mars 2020 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu var det Àntligen dags att komma ivÀg! Vi har bott 3 dagar pÄ v-gatan hos mapa (johanvar jÀttenöjd med 10 min till jobbet) för att vÀnja sissi lite, medans mapa var pÄ sportlov i lofsdalen och hÀlsade pÄ skidloffe. Japp, ni har förstÄtt rÀtt mapa skall vara kattvakt och Leia 4 Är

Dag 3 ölprovning
söndag 11 november 2018 - Prag, Tjeckien

Dag 3 inleddes med barnskrik kl 6.35 frĂ„n rummet bredvid.. urka! NĂ„ja pappan skall vĂ€l vĂ€ckas ordentligt pĂ„ farsdag sĂ„ Ă€r det bara. Efter Ă€nnu en lyxfrukost tog vi oss ner mot gamla stan. Vi skulle gĂ„ förbi HavelskĂ© trĆŸiĆĄtě marknaden och kolla in en vĂ€ska Ă„t johan, och kanske en

Dag 1..
fredag 9 november 2018 - Prag, Tjeckien

DÄ var det dags för nÀsta Àventyr a la Karlin. Dagen började med att mamma skrÀmde slag pÄ mig. Vi sov pÄ vÀstmannagatan och 4.03 kom hon förbi och frÄgade varför vi inte var uppe. Wha?! Hade vi sovit igenom 3 vÀckarklockor???! Nej just det, vi hade satt klockan pÄ 4.10..

Viva la Mexico

Viva la Mexico

29 februari 2020 - 15 mars 2020

Denna gÄng till Mexico vi far Det Àr nÄgot vi kommer minnas i alla vÄra dar. Playa del carmen och Holbox Med flera Hoppas vi slipper corona inhalera

105 Foton 8 InlÀgg
Storfirande i Prag

Storfirande i Prag

9 november 2018 - 12 november 2018

35 Äringens önskemÄl; en ölweekend i Prag och vips: lyxsvit och ölprovning bokad ..

47 Foton 3 InlÀgg
Grekisk ö-hoppning

Grekisk ö-hoppning

27 juni 2018 - 13 juli 2018

Paros-Naxos-Amorgos-Milos Here we come!

133 Foton 11 InlÀgg
Utvandrarna jenny&johan style 🙆

Utvandrarna jenny&johan style 🙆

3 september 2017 - 3 september 2017

Vi tar oss en lÄngtur till Amerika. Börjar i New York -> las Vegas -> San Francisco för att avsluta i los Angeles.

0 Foton 0 InlÀgg
Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker dÀremellan kan ingen veta..

218 Foton 20 InlÀgg

Vi kommer att skicka ett mail till dig nÀr Jenny uppdaterar sin resa