Johan och jennys resor genom vĂ€rlden 😍
hemstad Stockholm, Stockholms lÀn, Sverige
Senast aktiv - frÄn Adamantas, Grekland
Segeltur runt Milos
tisdag 10 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Tisdagen kom och vi hade bokat en tur med segelbÄt runt milos. Thalassitra hette den. Helt klart den bÀsta bÄtturen pÄ Milos. Vi Äkte först förbi Tripidis och plaka och under hela fÀrden fick vi höra pirathistorier. Det första stÀllet vi stannade vid var en grotta som man kunde simma in

Sista dagen pÄ milos
torsdag 12 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Sista heldagen pÄ Milos hyrde vi en moppe. Vi gick till apollonas dÀr de skulle vara bÀst men de hade inga kvar. SÄ vi gick till firman tvÀrs över som hette acs. HÀr möttes vi av en kille som inte hade alla hÀstarna hemma. Det visade sig att han var ny pÄ jobbet, men hallÄ!?3 gÄnger

Mot Milos
mÄndag 9 juli 2018 - Plaka, Egeo, Grekland

FÀrden över till Milos var nÄgot rörig; bÄten var 45 min sen och vi visste inte om den ens skulle komma. Ingen att frÄga fanns heller. PÄ vÄr biljett stod seajet2 och  pÄ bÄten som kom stod det superjet.. matrosen kollade knappt pÄ biljetten och allt var huller om buller. Vi hittade

Amorgos dag 2
lördag 7 juli 2018 - Kalotaritissa, Kalotaritissa, Grekland

Amorgos dag 2.Johan var sÄ seg upp ur sÀngen. Att jag hade köpt morgonkaffe fick honom knappt att öppna ena ögat. Hihi men vad gör vÀl det vi har semester. Till frukost Ät vi grekisk yoghurt med frukt och kaffe pÄ terassen och bestÀmde dagens Àventyr. Vi hade hyrt scooter för tvÄ

Amorgos dag 1
fredag 6 juli 2018 - KatĂĄpola, Grekland

Resan till Amorgos gick bra. BÄten var en hel timme sen och svenska mamman bakom oss var i upplösningstillstÄnd. Hon var framme och frÄgade 3 gÄnger var Àr bÄten & nÀr kommer den. NÀr den vÀl kom blev hon tokupprörd för att vi inte fick gÄ pÄ! Den kanske lÀmnar utan oss och vi

Utflyktsdag Naxos
tisdag 3 juli 2018 - Naxos, Egeo, Grekland

Nu hade tisdagen kommit, vi har varit pĂ„ semester i hela 6 dagar! Idag skulle vi hyra bil och Ă„ka en utflyktstur pĂ„ Naxos. Vi fick tag i en röd fiat panda. Plutti plutt gullebil helt enkelt đŸ˜»Â NĂ„got som Ă€r slĂ„ende genom hela vĂ„r resa Ă€r att grekerna Ă€r sĂ„ ihĂ€rdiga pĂ„ att man ska

Sista dagen i Paros och första i Naxos
mÄndag 2 juli 2018 - Naxos, Egeo, Grekland

Sista dagen i Paros var en riktig slöar-dag. Vi lÄg vid polen, badade & lÀste bok hela dagen. Lunchen intogs pÄ Hotellet, ; johan tog ugnsbakade grönsaker fyllda med ris o grönsaker och jag en jÀÀÀÀtte bruschetta. PÄ kvÀllen gick vi in till Naousa och satte oss pÄ en balkongbar i

Paros dag 3 Kajak
lördag 30 juni 2018 - Naousa, Egeo, Grekland

Ny utflyktsdag dag 3 Paros. Idag ska vi pÄ KajakÀventyr! Wohooo! Jag Àr sÄ förvÀntansfull att jag vaknade kl 6.. johan sov sÄ gott.. orÀttvist! Frukost blev en snabbis, de öppnar 8.30 & vi skulle in till busstationen i Nassoua. SÄ efter en skÄl grekiskyoghurt med hemgjord

Dag 2 paros upptÀckningafÀrd
fredag 29 juni 2018 - Paros, Egeo, Grekland

Vi beslöt oss att utforska ön pĂ„ dag 2. LĂ€ttast att ta sig runt hĂ€r Ă€r med scooter, Dvs moppe. Till mammas stora skrĂ€ck. Men vad fasiken man mĂ„ste ju riskera lite för att leva đŸ€Ș😜Johan började köra och jag satt pĂ„ bakom. Efter 10 min av skrĂ€ckupplevelse insĂ„g jag att detta gĂ„r

Dag 1 Paros
torsdag 28 juni 2018 - Paros, Egeo, Grekland

Vi vaknade kl 9 och tog oss ner till frukost,hÀr fanns 8st marmelader och hemgjord honung, grekyoghurt, frukt, flingor bröd och lite pÄlÀgg.. massa fÀrsk frukt.. mums. Vi höll oss pÄ förmiddagen vid poolen, lÀsandes bok, badandes och solandes. Det var sÄÄ skönt! Till och med Jenny

Grekisk ö-hoppning

Grekisk ö-hoppning

27 juni 2018 - 13 juli 2018

Paros-Naxos-Amorgos-Milos Here we come!

133 Foton 11 InlÀgg
Utvandrarna jenny&johan style 🙆

Utvandrarna jenny&johan style 🙆

3 september 2017 - 3 september 2017

Vi tar oss en lÄngtur till Amerika. Börjar i New York -> las Vegas -> San Francisco för att avsluta i los Angeles.

0 Foton 0 InlÀgg
Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker dÀremellan kan ingen veta..

218 Foton 20 InlÀgg

Vi kommer att skicka ett mail till dig nÀr Jenny uppdaterar sin resa