Vi är 2 om den här sidan och från början var det bara frun som skrev men nu skriver vi båda. Man kan läsa om vägen till vårt bröllop och om vår bröllopsresa och massor med fler resor som det blivigt.. Vi har i år 2010 varit gifta i 5 år och gjor en massa reson men vi är på långa vägar klara med resandet..
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från New York, USA
Leo house
tisdag 21 mars 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så då va hotellet bokat. Det blev ett litet mysigt hotell som ligger på 23 street. Leo house heter det.

Bränslepump
onsdag 29 juni 2016 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resan tog slut vid Hallandsåsen pga att bränslepumpen gick sönder

Framme
torsdag 21 januari 2016 - Havanna, Havanna, Kuba

Flygresan gick himla bra. Trevlig flygvärd som kunde prata lite svenska men förstod mycket. Varje gång han kom förbi oss hade han lite att besätta om sina resor han gjort till Sverige. Vi va himla trötta efter flygresan på 11 timmar och att klockan oxå flyttades fram. Så vi hade varit

Frankfurt
onsdag 20 januari 2016 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Så då har vi kommit till Frankfurt här ska vi sova en natt för att i morgon bitti flyga vidare till Kuba. Anledningen till att vi valt att stanna i Frankfurt är att vi annars haft 1 timme på oss att byta flyg. Och med tanke på vår historia i korta byten och att detta är en av Europas

På G
onsdag 20 januari 2016 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är vi på väg! Just nu sitter vi på Arlanda och har ätit lunch dock lite sent.. Men bättre sent än aldrig! ?? Henrik tog Cesarsallad och jag åt svampsoppa. Kl 17:00 lämnar vi Sverige och kommer till Frankfurt.

hemma igen
tisdag 13 augusti 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Vi hade lite svårt att sova eftersom vi inte visste om vädret skulle påverka vår hemresa. Vädret hann inte påverka oss utan tyfonen har slagit till mot Hongkong inatt. Tur att vi hann åka iväg. Vi åkte med Areoflot via Moskva och deras flyg är klart bättre än sitt rykte. Personalen

Kommer vi hem?
måndag 12 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Efter middagen på stan så fick vi information av hotellet att ca 640 km från Hongkong finns en tropisk tyfon. Det är dock fortfarande dock i skrivande stund en klass 1 varning. I övrigt har vi badat en hel del i poolen denna dag och fått lite solbränna på kroppen.

Härlig utsikt+bio
söndag 11 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Idag tog vi oss snabbt upp till hållplatsen där en spårvagn tar en högt upp i berget ovanför Hongkong. Igår var det ca 3 timmars kö. Idag fick vi vänta i sex minuter :-) Utsikten är underbar och vi tog oss en frukost/lunch medans vi njöt av utsikten. Vi hade bestämt oss för att även i

Bigbus runt hela Hongkong
lördag 10 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Tog oss en sovmorron och brunch på Starbucks. Efter detta tog vi oss över sundet och hoppade på en av Bigbus bussar. Det var små gränder och husen i Hongkong står väldigt tätt. På gatorna vimlar det av människor. På andra sidan berget ligger en by som heter Stanley. Här finns flera

Hongkong
fredag 9 augusti 2013 - Hongkong, Hongkong

Vi tog oss en liten sovmorron. I Yangshou fick vi en svit men sängen var stenhård. Men vi var så trötta att vi sov gott ändå. Flyget till Hongkong var försenat och när vi kom fram till vårt hotell var det riktigt mörkt ute. Kunde knappt se vår utsikt från rummet. Rummet har hamnutsikt

Jobbresa till Tromsö

Blir lite charter tillsammans med Frida, Tina, Liza, Johan och Emilia

Fira nyår i New York + rundresa Florida

Fira nyår i New York + rundresa Florida

28 december 2017 - 12 januari 2018

Fira nyår i New york för att sen hyra bil i Florida och åka runt

Hyra hus Danmark

Hyra hus Danmark

29 juli 2017 - 5 augusti 2017

Hela familjen Enelund till Danmark och bo i poolhus

Sista minuten Samos+Kusadasi

Sista minuten Samos+Kusadasi

21 juni 2016 - 28 juni 2016

Fick bli en resa med Fritidsresor. Samos en underbar liten ö + liten sväng till Turkiet

Bila i Europa INSTÄLLT

Bila i Europa INSTÄLLT

19 juni 2016 - 19 juni 2016

Tyskland, Tjeckien, Österike, Slovakien,Ungern och Polen på två veckor Resan inställd pga av motorhaveri

Rundresa Kuba, vidare mot Cancun, Washington och New York

Rundresa Kuba, vidare mot Cancun, Washington och New York

20 januari 2016 - 12 februari 2016

Trav och fotboll

Trav och fotboll

26 januari 2013 - 28 januari 2013

Vi åker med två andra och ska kolla på trav och fotboll. Sedan får vi se en del annat som Paris har att erbjuda men det är på så kort tid så man får välja.. Vilket är svårt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny & Henrik uppdaterar sin resa