Ett något försenat inlägg :)
onsdag 29 mars 2006 - Västervik, Kalmar län, Sverige

Jaha, då har det gått drygt ett år sedan jag åkte till Krems och jag har fortfarande inte skrivit mitt sista inlägg & lagt in mina bilder… men bättre sent än aldrig som det så fint heter :) Veckan efter att skolan hade klarats av var vi inte så många kvar i Krems… ett par

Prag & Tyrolen
fredag 17 juni 2005 - Wien, Österrike

Heej där hemma! (Måste varna känsliga läsare för att detta inlägg riskerar att bli långt! *hihi*) Äntligen sommarlov för min del!! :) Idag lämnades sista rapporten in och sista tentan avklarades i onsdags så nu ska jag bara vänta en vecka på att mina kära besökare kommer och hämtar

KENT och så en massa annat braigt förstås :)
måndag 30 maj 2005 - Wien, Österrike

Hallåj där hemma! Hoppas att ni har det skönt i sommarvärmen & att det e bra med alla! Här e det ännu varmare än hemma (mellan 27 och 34 grader de senaste dagarna) och min motivation för att plugga är numera nere på minusskalan. Sen sist har det varit galet mycket skolarbete för min

Ett trevligt besök & en tur till Bratislava
fredag 6 maj 2005 - Wien, Österrike

Jaha kära dagbok! Vad har jag då hittat på sen sist? Inte så enormt mycket kanske, men jag har i alla fall haft det bra! :) Särskilt förra helgen (den bästa här nere) då Johan va här och hälsade på mig. Han kom hit på fredagen och va tyvärr tvungen att åka hem på måndagen, somliga

Budapest & en "liten" promenix
torsdag 21 april 2005 - Wien, Österrike

Hej hej! Dags att uppdatera igen tror jag... hoppas allt är bra med alla där hemma, här e det bra fast det e kallt ute och det har regnat en massa på sistone! :( För snart två veckor sedan blev det alltså en liten weekendtripp till Budapest. På fredagen var vi lediga från skolan så

Sverigebesök & Hurtig helg :)
onsdag 6 april 2005 - Wien, Österrike

Grüss Gott! Då va det dags för en lägesrapport igen... Hoppas att alla har det bra där hemma i vårvärmen (& Tove å Nattis i sommarvärmen)! Här e allt prima efter att jag har kommit tillbax till Krems från ett efterlängtat påsklov hemma i Sverige. Veckan innan jag åkte hem va vädret

En alldeles vanlig vecka i Krems
måndag 14 mars 2005 - Wien, Österrike

Hej hej! Nu är det nog dags att uppdatera min lilla dagbok. Allt e fortfarande bra med mig och jag hoppas att det är det med alla där hemma också! Sen skidresan för ett par veckor sen har jag hunnit med lite grann i alla fall, mest en massa pluggande känns det som :( Men lite annat har vi

Plugg & en tur till Graz
måndag 14 mars 2005 - Wien, Österrike

Fortsättning... hoppas ni orkar läsa lite till! :) Den senaste veckan har jag spenderat den största delen av min tid i skolan, måndag till torsdag va jag där från 8 eller 9 på morgonen tills de stängde kl 21:00 *suck* Laga mat och köra ett par maskiner tvätt va nog det enda jag hann med

Sound of Music & skidåkning i Obertauern
måndag 28 februari 2005 - Wien, Österrike

Hallåj allihop! Hoppas ni har det bra där hemma i snön, har nyss sett bilder från Berga och det ser såå mysigt ut nu juh! :) Här e allt helt ok (för det mesta). Skolan har kommit igång lite mer på allvar och jag har äntligen haft min första tyskalektion (fast det räcker nog inte för

Weekend i Salzburg m.m.
måndag 21 februari 2005 - Wien, Österrike

Hej igen! Då var det dag för en liten uppdatering om hur jag har det här nere. Det mesta känns (som alla har sagt hela tiden) mycket bättre nu även att jag fortfarande vill flytta från min lägenhet (förlåt Ingrid, men vi har helt enkelt inte samma smak när det gäller den här frågan)

Studieresa - Slovenien, Kroatien, Italien

Studieresa - Slovenien, Kroatien, Italien

7 september 2008 - 14 september 2008

Härlig och fullspäckad resa med trevliga människor.

Norgekryssning

Norgekryssning

3 augusti 2008 - 8 augusti 2008

En spontankryssning till de Norska fjordarna i augusti 08. Vackert!

Egypten

Egypten

6 november 2007 - 13 november 2007

En sista minuten-resa till Egypten för att fly undan tristessen i novembermörkret, härligt!

Snabbsväng till Riga

Snabbsväng till Riga

12 maj 2007 - 14 maj 2007

En liten weekendtur till Lettland innan sommaren och därmed en massa jobb väntar... Ett välkommet avbrott i vardagen helt enkelt! :) En mysig stad med trevligt folk och fint väder var vad som väntade på oss...

Rom - finally!

Rom - finally!

1 oktober 2006 - 7 oktober 2006

En veckas semester i Rom blev belöningen efter sommarens slit då man missade (nästan) allt det fina vädret... Har alltid velat åka till Rom och stan motsvarade alla förväntningar. God mat & glass, massor att se & lagom varmt & soligt!

The Polish wedding

The Polish wedding

5 augusti 2006 - 8 augusti 2006

Time for Ania and Tomek to get married, and we were there... Thanx for the Vodka! ;-)

Weekend i Glasgow

Weekend i Glasgow

2 december 2005 - 5 december 2005

Johan och jag tog oss en liten tur till ett kallt Skottland i början av december...

5 månader i Österrike

5 månader i Österrike

4 februari 2005 - 3 juli 2005

Jaha, då va det slutligen dags för mig att lämna det trygga livet i de småländska skogarna och ta en titt på vad övriga världen (Europa åtminstone) har att erbjuda. Är en glad liten Kalmarstudent som ska tillbringa min åttonde och sista (är det tänkt) termin i Österrike. Det blir säkert skoj, fast kommer ju sakna alla där hemma... Resans huvudsyfte är att plugga i den lilla staden Krems utanför Wien, men jag har också tänkt försöka resa runt så mycket jag har tid och råd att göra. Bland annat vill jag passa på att åka lite skidor i Alperna innan snön försvinner :) Och vem vet, kanske lyckas jag lära mig lite tyska på kuppen oxå! :) Hur som helst ska det bli skoj att se va Wienerschnitzelns och Wurstens förlovade land mer har att erbjuda... När ni ända e här far ni gärna skriva en rad, da blir lilla jag garanterat glad! :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när J uppdaterar sin resa