Jessica - för närvarande med fötterna på svensk mark.
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Sådär snart en tredjedel som gått...
torsdag 16 oktober 2014 - Málaga, Andalusien, Spanien

Nej, jag är inte sämst, faktiskt - det är bara det att jag skrev ett superlångt inlägg i starten, och sen fick jag "error" över hela skärmen (okej, tänk er Tiffany Persson-röst, så låter det mycket roligare) - så det ville sig inte. Jag blev så irriterad och hade så lite tid, så jag

Det goda livet
onsdag 14 maj 2014 - Somerset, Kentucky, USA

Semester är nice, jag klagar inte! Jag har nu begett mig från Ohio och har spenderat de sista dagarna i New Jersey. Alan och Skip är kring 75 år båda två, men ack så jäkla pigga, det är krut i dessa får jag säga! Jag hade tippat att de var 10 år yngre. Nattugglor är de med och vi har

Som alltid ren tur vid flygningar :P
fredag 2 maj 2014 - Defiance, Ohio, USA

Ja, att flyga - är det inte det ena så är det det andra. St. John's var ingen plats man kom varken från eller till på ett enkelt vis. Dit var det stormen och hem var det försening, såklart. Detta innebar att jag nästan missade mitt connecting flight till Detroit. Jag kom till gaten efter

Slutet närmar sig
söndag 27 april 2014 - Sankt John's, Newfoundland och Labrador, Kanada

Jag kan inte förstå att det bara är tre dagar kvar av detta äventyret, på onsdag lämnar jag Newfoundland och Kanada. Den 19e skrev jag sista tentan och för tre dagar sedan släpptes betygen (här har man ett officiellt datum då alla på hela universitetet får sina slutbetyg i alla

Prova-på, hej och hå!

Okej, så jag har varit helt swamped de sista veckorna med skola och annat som fått prioriteras - så här kommer en fet uppdatering: * Hike - vi var ute och hikade med snöskor och hela kittet - helt underbart och vyerna var fantastiskt vackra! Vi var ett gäng på omkring 40 personer, och när

Efter lugnet kommer stormen
lördag 22 februari 2014 - Sankt John's, Newfoundland och Labrador, Kanada

Så kunde man tro att allt var lugnt igen i och med att vi fick några dagars ledighet (inte en vecka som alla andra nej, nej - 2,5 dagar för jag var tvungen att ha lektion på onsdagen - för alla kvällslektioner fortgick som vanligt, men så är inte fallet nej. En veckas intensiva tempo till

Midterm - nu förstår jag varför folk panikar
tisdag 11 februari 2014 - Sankt John's, Newfoundland och Labrador, Kanada

Okej, så i alla filmer så ser man alltid hur folk panikar över midterm och att de sedan får ett midterm break. Jag är där nu. Jag förstår nu vad det hela handlar om och man får panika. Okej?! Så, denna veckan har jag fyra tentor - första är avklarad, så nu sitter jag med onsdagens

Snowday
torsdag 6 februari 2014 - Sankt John's, Newfoundland och Labrador, Kanada

Idag är det en "snödag" vilket innebär att det snöat nåt ofantligt och morgonens alla lektioner är inställda - campus öppnar åter kl. 13, om inga förändringar sker dvs. Hemsidan uppdateras kontinuerligt och det är en god idé att alltid ha den sidan nära till hands innan man ska på

2 quizzes, 1 in-class essay och en inställd tenta senare...
torsdag 30 januari 2014 - Sankt John's, Newfoundland och Labrador, Kanada

Happ, så då sitter man här - min lektion blev inställd idag pga snöoväder och storm som är på intåg - skit säger jag - hade ju fått upp ångan och ville bara ha gjort det så man med gott samvete kunde andas ikväll. Men, men... förhoppningsvis sitter infon kvar till nästa vecka med :)

Vi tar det från början...
fredag 24 januari 2014 - Sankt John's, Newfoundland och Labrador, Kanada

Okej, så better start updating - annars kommer jag aldrig få med hälften så mycket som jag vill berätta om - för allt är seriöst toppen och har varit ever since I arrived! Okej, så jag kom med planet (tredje gången gillt), hamnade i business class och levde loppan där i några timmar

Madrid - Champions league-liv

Madrid - Champions league-liv

5 december 2015 - 9 december 2015

MFF möter Real Madrid och vi står i klacken!

Paris mon amor!

Paris mon amor!

10 juni 2015 - 14 juni 2015

4 nätter i Paris som avslutas med en dag i Amsterdam!

Intercambio en Málaga

Intercambio en Málaga

1 september 2014 - 13 februari 2015

Dags för årets andra utbyte, denna gång i Málaga. Dags att bli student på la Universidad de Málaga, UMA!

Semester i USA

Semester i USA

30 april 2014 - 19 maj 2014

Utbytestermin i Kanada

Utbytestermin i Kanada

3 januari 2014 - 30 april 2014

En termins studier på Memorial University of Newfoundland - javisst!

Playa by summer

Playa by summer

14 april 2011 - 20 februari 2012

Äventyret med reseledarlivet är avslutat... stannade i Mexico efter säsongen där, så får se vad som sker under sommaren...

Säsong 6 som reseledare - Mexico lindo!

Säsong 6 som reseledare - Mexico lindo!

1 november 2010 - 14 april 2011

Sjätte säsongen som reseledare bär det av till Playa del Carmen på Yucatanhalvön i Mexico. Ay, ay, ay, säger jag! :)

Säsong 5 som reseledare - Mallorca

Säsong 5 som reseledare - Mallorca

15 mars 2010 - 22 oktober 2010

Femte säsongen bär det åter till mitt älskade Mallorca!

Säsong 4 som reseledare - Thailand

Säsong 4 som reseledare - Thailand

5 oktober 2009 - 9 mars 2010

Fjärde säsongen blir på Phuket, Thailand

Säsong 3 som reseledare - Mallorca

Säsong 3 som reseledare - Mallorca

28 mars 2009 - 4 oktober 2009

Tredje säsongen kommer vara på Mallis

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jessica uppdaterar sin resa