Hej! Här kommer jag skriva så ofta jag kan under mina resor så ni kan följa mig på mina äventyr.
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Sista dagen...

Tillbaka i Kuala Lumpur för sista gången... I alla fall för denna resan:) Idag skulle vi gå upp i Twin towers. Vi har haft väldig otur med biljetter till Twin towers... De delar ut 1620 biljetter per dag och man måste stå och köa för dem varje morgon. Vi gick dit måndagen efter vi kom

Langkawi:)
måndag 14 mars 2011 - Kuah, Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi hamnade tillslut på Langkawi efter en lång busstur. Enligt Fanny var den fruktansvärd, jag tyckte det gick bra, sov mesta av tiden, men så hade jag inte ryggstödet till stolen framför i knäet, haha! Vi hittade ett hostel en liten bit från stranden. Fint och fräscht förutom att vi

Ändrade planer

Vår plan att åka till Perhenitan ikväll sprack när vår hostel-ägare berättade att resan är inställd pga tsunamin i Japan. De är redo att evakuera ön om nödvändigt och alla resor dit är för närvarande inställda... Ja, det var inget annat att göra än att tänka om. Lankawi ska vara

"Hemma" igen

Fanny börjar känna sig hemma i Kuala Lumpur för varje gång vi kommer tillbaka säger hon: "Jaha, då var man hemma igen!" Haha! Det var varit 3 fina dagar i Saigon. Helt sjukt mycket mopeder överallt! Att gå över gatan var på liv eller död! Vid vissa gator fanns det till och med turist

Vietnam
tisdag 8 mars 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu är vi framme i Ho Chi Minh, Vietnam. Detta måste vara väldens mest mopedtäta land! Det är helt sjukt så mycket mopeder här är!!! Det är ett helt företag att bara ta sig över gatan! Det är på liv eller död! Fanny fick sin tå överkörd när vi försökte ta oss över gatan imorse,

Fanny vs Jessica

Fanny vs Jessica: 1,5-1,5 Första ronden går till Fanny som spyr i den välrensade rabatten utanför twin towers. Andra ronden går till Jessica alias "the prawn" efter båtturen till öarna. Tredje ronden är oavgjord efter olaglig fotografering vilket ledde till böter... Spännande

Sista dagen i Kota Kinabalu
fredag 4 mars 2011 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Snyft! Imorgon lämnar vi Kota Kinabalu och Dulce:( Vi har haft jättefina 10 dagar här och hoppas att vi kommer ses igen. Idag var vi först på en shoppingtur. Därefter åkte vi hem till Dulce för att hämta Teddy och Trey. Vi var bjudna på middag hemma hos Dulce föräldrar. Skoj att

Burning heat...
torsdag 3 mars 2011 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Natten var ok... Brände som satan på hela ryggen och benen, men jag får skylla migsjälv! Idag har jag smörjt in mig trots att vi inte ska vara på stranden, har långa byxor och t-shirt dessutom:) Igår bjöd vi Dulce på middag nere vid vattnet. Jättemysigt! Idag ska Dulce ta med oss till

Två små Prawns...
onsdag 2 mars 2011 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Två små prawns... onsdag 2 mars 2011 Kota Kinabalu, Malaysia Usch vilka amatörer vi är... Åkte idag till en ö utanför Kota Kinabalu för att sola och bada. Ovädersmolnen låg som ett täcke och solen såg man knappt, jaja tänkte vi, vi åker ändå! Tog båten till en av öarna. Dulce

Två små prawns...
onsdag 2 mars 2011 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Usch vilka amatörer vi är... Åkte idag till en ö utanför Kota Kinabalu för att sola och bada. Ovädersmolnen låg som ett täcke och solen såg man knappt, jaja tänkte vi, vi åker ändå! Tog båten till en av öarna. Dulce hade noggrant berättat exakt vilken ö vi skulle åka till och

Japan

Japan

4 september 2013 - 25 september 2013

Äntligen ska jag få åka till Japan:) Ska bli väldigt roligt och spännande!!!

Roadtrip USA

Roadtrip USA

1 juni 2012 - 23 juni 2012

En liten roadtrip i USA:)

London weekend

London weekend

7 juli 2011 - 10 juli 2011

Med enbart 2 dagars sommarledigt hinner man inte göra särskilt mycket, men en liten weekend har man alltid tid med!

Backpacking i Malaysia

Backpacking i Malaysia

19 februari 2011 - 19 mars 2011

Nu drar jag igen:) Denna gången har jag fått med mig Fanny. Vi ska resa runt i Malaysia och spana in alla guldkorn:)

Spontanresa till Kina, Peking.

Spontanresa till Kina, Peking.

27 maj 2010 - 11 juni 2010

Handla, handla, handla, äta, äta, äta:)

Marocko med Mutti:)

Marocko med Mutti:)

15 oktober 2009 - 25 oktober 2009

Nu åker jag och mamma iväg på resa, precis som på den gamla goda tiden:)

Grekland med brudarna!

Grekland med brudarna!

13 augusti 2008 - 20 augusti 2008

Sista minuten med tjejkompisarna... Hur ska detta sluta???

Sista-minuten till Thailand

Sista-minuten till Thailand

12 mars 2008 - 28 mars 2008

Sol och värme:)

Volontärresa till Thailand

Volontärresa till Thailand

30 december 2005 - 6 maj 2006

I 12 veckor ska jag jobba som volontär i Singburi (Thailand). Jag ska dels jobba på barnhem och dels som engelsklärare. Därefter kommer jag resa runt i några veckor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jessica uppdaterar sin resa