Njuter av livet i Sydafrika
onsdag 16 oktober 2019 - Sydafrika

Hej allesammans! Det blev en resa till slut. Nu är jag och lever livet i Sun City, som jag tänkte passa på att rekommendera.Sun City är en sydafrikansk semesterort som har ett världsberömt förflutet. Det hela började som en "syndig stad", där välmående gäster kunde spela och roa sig

Från Las Vegas till Las Vegas i öst?
onsdag 25 september 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hej allesammans!Just nu befinner vi oss i Los Angeles och ska alldeles strax åka tillbaka till Las Vegas en snabbis, innan vi beger oss till Grand Canyon. Vi har det bra och äventyret går som planerat :) Redan nu funderar vi dock på om nästa resa (för nästa år alltså) kan bli till "Las

Planeringen går framåt
söndag 11 augusti 2019 - Sverige

Nu när biljettera är bokade har vi börjat spana in resmålen på riktigt. Finns ju mycket att se i USA liksom! Vi har bestämt oss för att vi ska börja i San Francisco och jag tror att det är ett bra beslut. Dels för att staden verkar ha en riktigt go vibe, dels för att det finns så

Äntligen är biljetterna bokade!
torsdag 8 augusti 2019 - Sverige

Kanske var det den plötsliga energiboosten av den härliga sommarsolen i kombination med årets första dopp, men nu har jag och tjejen tagit vårt mod till fånga och bokat biljetter till den efterlängtade resan. Tidigare skrev jag att vi tänkte dra som senast i september, men det fick bli i

Och så var det klubbat!
måndag 8 juli 2019 - Sverige

Ni vet de där dagarna när allt känns klockrent, som att planeterna står i linje och man vaknar med en sällsynt självsäkerhet? Idag är en sådan dag. Efter en hel del vägande mellan för- och nackdelar mellan våra olika resealternativ, framförallt Las Vegas och Atlantic City, kändes

Var bär det av härnäst?
måndag 17 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu när man har gått hemma ett tag börjar ressuget växa inom en igen. Som jag skrev i min förra artikel har jag en del alternativ på bucketlisten att arbeta av. Samtidigt som jag kan känna att detta medför en viss stress, tycker jag ändå att man ska se det som något fantastiskt – tänk

5 unika resmål på bucketlisten
måndag 27 maj 2019 - Sverige

Det finns platser på jorden som får lite mer uppmärksamhet än andra. Det är inte alla som kan bli en globetrotter i klass med svenska Britt-Marie, som besökt världens alla länder. Men många kan komma iväg till uppmärksammade platser som är exotiska på olika sätt. Här är 5 resmål

Back in Sweden
tisdag 26 mars 2019 - Sverige

Hej allesammans!Ber återigen om ursäkt för mitt sporadiska skrivande. De flesta av er har jag ju trots allt kontakt med via telefonen eller skype, men ja, även ni andra nyfikna stackar ska väl ha lite kärlek.I mitt senaste inlägg (följ länken för att läsa ikapp) berättade jag att jag

Om Seoul och fram till Melbourne
måndag 22 oktober 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej igen!Ber om ursäkt för att jag ännu en gång har haft svårt att få till det med skrivandet. Har hänt en hel del sedan senast. Efter Seoul åkte jag tillbaka till Japan och umgicks med några backpackers jag mötte där förut. Sedan hakade jag med dem ner till Jakarta i Indonesien och

En uppdatering!
onsdag 16 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Hello folks! Sorry för att jag har varit så dålig på att uppdatera, men resande handlar å andra sidan i mångt och mycket om att bryta sig loss. ;)Jag åkte ner till Macau och spelade en del på de stora casinona. Det gick faktiskt rätt bra och det blev en del vinster, en del förluster.

Ny sommar nya resplaner

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa