I wanna sail around the world Just to know where I can be I wanna go where I can se How people live in harmony
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Soon to be back
fredag 31 januari 2014 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Dagarna börjar dra ihop sig.. Två veckors semester börjar gå mot sitt slut. Två fantastiska veckor.. Som känns som lång tid, trots den ändå korta. Lagom. Perfekt. Vi njuter, vi vilar, vi skrattar, guppar i vågorna.. Vi lär känna människor, vi lär känna en kultur. Sri lanka är

Aayu-bowan
tisdag 28 januari 2014 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Luften tunnas ut, blir lättare men samtidigt lite tyngre. Lungorna anpassar sig till den ngt högre punkten vi just nu befinner oss på. Långkjolen o tightsen längst ner i väskan plockas fram och jag är glad att jag tog med munktröjan jag hittills bara haft på flyget ner. Tuktuken visste nog

It's all 'bout the money...
söndag 26 januari 2014 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ja, allt handlar om pengar, i slutändan.. Men vem utför inte ett arbete för pengar? Ingen människa skulle väl jobba gratis? Igår hade vi en fantastisk tuktukförare. Vi fick ner priset ngr hundra rupies för att ta oss från Mirissa till Tangalla. Punktligt stod chauffören o vänta prick kl

Svajande och solklart☀️
fredag 24 januari 2014 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ibland finns den där känslan.. Den, när man sätter foten i sanden och bara vet att man kommit till ett ställe som man kommer gilla. När väskorna o Martin får vänta vid ett shak målat i rastafärger tillsammans med en Lionflaska medans jag promenerar strandvägen i jakt på boende. När

Lyssna på det du hör och tro på det du vet
onsdag 22 januari 2014 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

En typisk singalesisk frukost...Nescafe och v'rldens goaste tastbrod med sm;r och apelsinmarmelad. Njae, det ar nog mer stranden med den harliga morgonsolen, varmen och det underbara ljudet av vagorna som bryts som gor att kanslan av Asien infinner sig... Jag maste erkanna en del pinsamheter.

New arrival #Colombo
lördag 18 januari 2014 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Stjärna i kanten #TurkishAirlines * Med risk för att rosa alldeles för mycket för att sen bli besviken framöver, så måste jag säga att det varmt rekommenderas att flyga med detta bolag. Det kan ha att göra med att jag är sjukt nöjd med hur bra jag hantera flygningen denna gång, eller

Yam ha'melach
onsdag 9 oktober 2013 - Ein Gedi, Gan HaDarom, Israel

Vad ska jag prata för språk? Hebreiska? Engelska? Svenska rent av... ? Turisternas stad. Jerusalem. Och osäkerhetens stad. Känner mig inte tillfreds med något språk. Och känner mig heller inte hemma. Ändå är Jerusalem speciellt. Vackert framför allt. Den vita stenen överallt, de gamla

The city #TLV
söndag 6 oktober 2013 - Tel Aviv, Israel

Det är så man hör havet slå sin hårda vågor ända upp till vårt sovrum. Fönstret har vi öppet för att luften ska rulla, vilket gör rummet ganska behagligt för sömn. Mycket annat duger det inte till :P Bilderna var något förskönade där de låg på hostelworlds hemsida och vi saknar

Eller, grå grå. . .
onsdag 2 oktober 2013 - Fethiye, Muğla, Turkiet

Pang! Blixten lyster upp den mörkgrå himlen och följs tätt av en åskknall hög som ett tungt gevärskott avlossat på nära håll. Sittandes på däck i fören av båten, med min Vagabond-tidning i högsta högg plockar jag snabbt ihop mina saker och rusar akteröver när de första

Blå blå är kärleken
måndag 30 september 2013 - Fethiye, Muğla, Turkiet

Benen dinglar utanför relingen, det djupblå havet stänker upp på mina fötter när vi möts av de få vågorna som då och då skapas av en ensam motorbåt som precis passerade. Känns som motorbåten hamnat fel med sin högljudda motor och bildande av svallvågor. Här i den lugna idyllen är

ToThePalmtreesandBack#Vietnam

ToThePalmtreesandBack#Vietnam

1 januari 2015 - 17 januari 2015

We travel not to escape [b]life[/b] - but for life not to escape [b]us[/b]

Anotherkindofchemistryin#SriLanka

Anotherkindofchemistryin#SriLanka

17 januari 2014 - 3 februari 2014

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony - Mahatma Gandhi

MiddleMoreInTheEast

MiddleMoreInTheEast

27 september 2013 - 13 oktober 2013

ExplorewithLove#MyanmarPhilippinesMalaysia

ExplorewithLove#MyanmarPhilippinesMalaysia

24 januari 2013 - 4 mars 2013

Sjukt värda denna turen. Redan i somras var detta ett hett ämne, som vi fastnade för att fantisera om men kanske ändå inte riktigt vågade hoppas på.. Men nu är vi där. Me and my man. Vi ska ägna fem veckor åt att upptäcka spännande platser och helt nya resmål. Både för oss och lite för världen. Åtminstone känns det så:) Så let's go, häng med oss i det spännande Burma, en snabbvisit i Kuala Lumpur och sedan vidare till avslappnande vackra Filippinerna. Yeah:)

Chill me out in Indonesia.

Chill me out in Indonesia.

23 september 2011 - 3 november 2011

Jag blir ibland förvånad över mig själv. När det gäller mina resor så fungerar jag överhuvudtaget inte alls på något sätt ens i närheten av hur jag brukar. Alla som känner mig vet ju att jag, vanligtvis, sällan är impulsiv, nästan lite tråkigt planerande. Men resmässigt det senaste, så har det bara sagt; Pang(!) och vips så har jag en ny resa bokad. Och det är underbart! Helt jäkla underbart! :) Så denna gången får ni hänga med mig och syrran till dom vackra länderna Singapore och Indonesien.

In the middle of rickshaws, cows & chaithé

In the middle of rickshaws, cows & chaithé

19 januari 2011 - 17 februari 2011

Först såg det väldigt mörkt ut. Men sen ljusnade det. När Elin lyckades få ledigt och vi båda kände starkt för att göra ett (åter)besök i Indien:) Så nu får ni hänga med oss på en månads packande runt om i Södra Indien, då jag ska göra mitt bästa att uppdatera om våra äventyr!:) Kossor och Chai the, here we come!

Ms.Velig på nya äventyr

Ms.Velig på nya äventyr

17 oktober 2010 - 9 november 2010

Jag är en typ med massor med känslor, och handlar oftast därefter. Alltså ändras saker o ting fram och tillbaka och mest hela tiden. Från att ha planerat i 2,5 månad för att ta mig till Israel, skaffa jobb, boende och allt som kommer därtill, har jag gått till att ta mig till Israel, invänta min syster och ha en 3 veckors härlig semester. Tror jag;)

Maubuim

Maubuim

4 april 2010 - 14 april 2010

Efter en intensiv och känslomässig start på våren, börjar jag min Israel vistelse med att ladda om óch få ny energi i härliga Maubuim med sol, värme, familj och vänner!

Kibbutzvistelse

Kibbutzvistelse

14 april 2010 - 1 juli 2010

Ska prova på att volontärjobba på en kibbutz i mitt underbara paradis Israel. En dröm som jag planerat och tänkt så gott som hela livet, ska äntligen ta sin början och jag börjar genom att ladda med en veckas semester med släkt och vänner och sedan vidare till ngn kibbutz i landet den 14 april! Följ mig;)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nathalie uppdaterar sin resa