Proppmatt efter matlagningskurs!
söndag 15 december 2002 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej alla! Sitter fortfarande proppmatt efter gardagens matlagningskurs utanfor Chiang Mai. Det var kanon. Det borjade med att vi blev upphamtade fran vart hotell vid niotiden. Efter att ha bestamt en ratt var ( av fem deltagare, alltsa fem ratter ) akte vi till den lokala marknaden for att

On the road again!
onsdag 11 december 2002 - Bangkok, Thailand

Jaha! Sitter nu i Chang Mai, en himla massa mil norr om Ko Lanta. Saknar redan baren och livet dar lite, men jag vill se och gora mer innan denna resan tar slut. Det mesta av vikt ar annorlunda har. Har ar kallare och molnigare. Detta ar en storstad ( om an med bykansla ). Har ar oxa betydligt

Barjobb i Paradiset
lördag 23 november 2002 - Bangkok, Thailand

Nu hander det grejer vill jag lova! Har tagit mig med bat till Ko Lanta, inte sa langt fran Ko Phi Phi. Denna on ar mycket mindre turistig aven om restauranger och barer star ganska tatt kring de dyrare boendena pa norra delen av on. Jag har hittat ett underbart stalle pa sodra delen som jag helt

Thaiboxing och Thaimassage!
onsdag 20 november 2002 - Bangkok, Thailand

Hej pa er. Det blev ingen vaka som tur var. Tog bussen till Krabi via Hatyai ( 9 h ) och bodde en natt i Krabi innan vi kunde ta baten over till Ko Phi Phi. Krabi var en ratt mysig stad, med en hel del turister. Vi gick och kollade in den pagaende festivalen som bjod pa traditionell dans och musik

Kaldolmar och 'Sma grodorna'.

Hej igen! ( Mycket internettid och billig uppkoppling nu sa jag skriver ett inlagg till ). Hanger fortfarande i Georgtown som jag gillar skarpt. Har traffat ett stort gang med ensamma resenarer som beslutat att fortsatta till Thailand tillsammans. Vi ar 7 stycken backpackers som har spenderat ett

Tekking och fortsatt resa pa egen hand.

Hej alla. Nu befinner jag mig i Georgetown igen efter drygt en vecka i Bukit Lawang pa Sumatra. Bukit Lawang ar en jattemysig liten by kand mest for sitt rehabiliteringscenter for orangutanger. Byn ar val utrustad med aktiviteter och fornodenheter riktade mot turism. Restaurangerna och billiga

... just smile and be relax ...

Det har blir det sista dagboksinlagget. Fran och med nu skiljs vara vagar at. Vill ni hora av er hanvisar vi till vara mailadresser: Jim: [email protected] Maja: [email protected] ... no questions asked ...

Yoshi och Mario pa aventyr...

Vi gick upp mitt i natten for att ta "jungle railway" till Kuala Lumpur. Vi hade ingen sittplatsbiljett, men som tur var fick vi tag i tva saten i AC-vagnen. Sa smaningom nar vi packat upp och klatt pa oss alla klader vi har med oss inklusive en tjock filt gav vi upp . Det var svinkallt. 15 grader

Lata dagar i solen...

Forst och framst... Vi ar valdigt glada att vi hann lamna Bali, Kuta, innan bomberna small. Det kanns otackt och lite konstigt att tanka pa att vi, for ungefar en manad sen, gick forbi pa gatan dar det hande. Trots det ar stamningen hos oss och andra backpackers okej, resan gar vidare, men man

Som kaffe med mjolk.
lördag 5 oktober 2002 - Singapore, Singapore

Fran Solo tog vi ett tag till Yogya for ynka 5 kronor. Harifran akte vi och besokte de tva tempelkomplexen Borobodur och Prambanan. Bada byggdes nagon gang under 800-talet och bestar endast av sammanfogade stenblock varav nagra ar utsmyckade med gamla visdomar. Det var en maktig upplevelse. Yogya

Aventyret har borjat...

Aventyret har borjat...

12 november 2002 - 24 december 2002

Efter att ha skiljts fran mitt resesallskap, Maja, fortsatter jag nu resan for egen maskin. Jag styr kosan mot Thailand. Forutsattningarna har andrats och mitt humor ar inget vidare att starta en resa med, men jag ser det som om ett nytt aventyr har borjat och tror pa en haftig fortsattning. Resan slutar med flyg hem fran Bngkok dan innan nyar.

På luffen med Jim och Maja...

På luffen med Jim och Maja...

3 september 2002 - 24 december 2002

Den 3 september bär det så äntligen iväg. Efter en toklång flygresa med tre stopp landar vi på Bali dagen efter där vi hade tänkt fördriva tiden med att bara ha det så skönt som möjligt. Vi hoppas på lugna dagar i hängmattan blandat med utflykter runt ön. Efter en månad på Bali och Java åker vi via Singapore till Sumatra. Här väntar trekking och andra äventyr (om vi vågar). Resan går vidare till Malaysia. Härifrån är resans fortsättning oviss, men vi har tänkt fortsätta in i Thailand någon gång i början på November. Efter förhoppningsvis många oförglömliga upplevelser flyger vi så från Bankok till ett kallare Sverige den 30 December.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jim uppdaterar sin resa