Nu ska jag äntligen tillbaka till världens bästa land! den här gången som Australiensisk medborgare och som au pair i Melbourne. kom o hälsa på vettja :)
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Recap...
onsdag 25 mars 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Nämen hallå igen! ojojoj, hörrni! ja har varit så nära flera gånger nu att lägga ner hela den här dagboks-tjossan. ja förstår inte va ja ska skriva liksom, ja lever ju i värsta vardagen här nere så det finns ju inte så mycket att berätta om... men ja gör det ändå nu igen då,

Lååång uppdatering...
måndag 12 januari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej igen alla glada o Gott Nytt År på er!!! ja, herregud, jag ber så otroligt mycket om ursäkt för att det tog sån fruktansvärd tid för mig att skriva igen, man kan ju nästan tro att ni inte jobbar eller nånting, sånt tjat som det har varit :P men ja är ju såklart jätte glad att ni

GOD JUL!!!
onsdag 24 december 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

GOD JUL ALLA! Jag ska bara skriva en liten kort julhälsning, får se om ja orkar skriva om de många dagar som gått senare :) allt är fortfarande bra, vardagarna har vart som vanligt, skye hade avslutning på båda hennes dagis. o de va en sockerfest kan ja säga! alla familjer hade med sig

Lussekatter, Dunster house, IKEA, Pippi, Nissar, Julmarknad, Sol o Bad...
torsdag 11 december 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Men hej på er! jag har liksom dragit mig för o skriva här, tar ju sån himla tid varje gång o ju längre ja väntar ju fler dagar blir de att skriva om o ju längre tid tar det, nu är klockan elva på kvällen o ja kommer ju inte va klar förrns vid 2 vet ja. men ja ska väl försöka minska

Glögg, pepparkakor o "mysteriet på greveholm"
måndag 1 december 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

God första advent o första december! Jag vet inte riktigt hur jag ska klara av den här julen. jag visste att det skulle bli väldigt svårt, men så här jobbigt klarar jag inte av att ha det igen. det är första december o det är 20 grader ute, ni kan inte förstå vad just kylan har för

Sista vårdagarna, sommarn kom då!
måndag 24 november 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

HEEEJ! ja, en saker är ju säker, ja ska ALDRIG mer klaga på värmen! kommer väl förmodligen antyda att det är liiite för varmt nån gång i sommar men det måste ju iaf va bättre än det här ovädret! man får va försiktig med va man önskar sig, som nån vis person nån gång sa... idag

VÄRME!!! och lite kyla..
måndag 17 november 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Hello hello i höstrusket! jag är absolut inte förvånad att det tog så många dar innan jag skrev igen, det är ju jag, o planering o jag går inte riktigt ihop som ni kanske vet ;) menmen, klockan iaf halv 4 på eftermiddan så nu kan ja skriva i lugn o ro! vilket betyder att ni nog kommer

Swedish days :)
tisdag 11 november 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Go´natt för mig, God eftermiddag för er! nu vart det så där länge sen förra inlägget igen, måste skärpa mig lite, o klockan är kvart över ett på natten så ja borde som vanligt inte börja skriva nu men det händer mycket de här dagarna så ja ska försöka skynda mig lite nu så

Semester i Doncaster east :)
onsdag 5 november 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej o hej!! ja, man kan ju säga att de här veckorna av nyttighet har gjort sig ganska onödiga efter denna helg... Och såklart, tack o lov att obama vann, grattis usa, och vilket tal sen!!! ja fortsätter som vanligt med lite dagbok då... tosdagen vart väl som vanligt. lite sovmorgon,

Melbourne vinner fortfarande över Sydney, men det visste vi ju redan...
onsdag 29 oktober 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej allihop! hoppas ni mår bra! det gör jag iaf :) men nu vet vi iaf varför freya va så hysteriskt ledsen i fredags, hon hade svår öroninflamation, så inte så konstigt att hon grät dag o natt, hon måste ju haft jätte ont lilla stackarn! men nu är det bättre, hon har bara 3 dar kvar

Tillbaka till Aussieland - 2008/2009

Tillbaka till Aussieland - 2008/2009

30 september 2008 - 30 juni 2009

Jag ska tillbaka till Australien och vara au pair i en familj med 2 flickor, 4 år och 8 mån. Ska bo med dem i Port Melbourne tills jag vet inte när :) Jag kommer också hälsa på alla släktingar som bor llite överallt i landet som ja inte träffat på 2 år. Och så ska jag fasen stå på brädan i mer än en sekund den här gången! Ni va jätte bra på att skriva inlägg förra resan, snälla lika mycket nu, det är så roligt o läsa!

Australien

Australien

11 januari 2006 - 12 juni 2006

Jag åker till Australien för att hälsa på släktingar, jobba, surfa och bara semestra!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonna uppdaterar sin resa