Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Fortfarande värt att resa till Camp Nou?
fredag 4 september 2020 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag är knappast själv om att älska en fotbollsresa, framförallt till ett varmt Spanien. Det kommer sent att lämna min minnesbank när jag såg Barcelona ta emot Osasuna på hemmaplan 2011 och pulverisera dem i en målkavalkad av David Villa, Cesc Fabregas och Lionel Messi. Nu, snart 10 år

Tankar inför stoppet i Las Vegas
söndag 19 juli 2020 - Las Vegas, Nevada, USA

Det finns många av oss som tycker det är både spännande och roande att besöka casinon. Runt om i världen finns det en hel del enastående casinon, men ibland kan det krävas mer än bara bra spelmöjligheter för att en resa ska kännas värd pengarna och besväret. Åker man till exempel

5 sätt du kan fördriva tiden på med din mobil när du är ute och reser
onsdag 17 juni 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Från ett hotellrum i Saigon tänkte jag nu dela med mig av några tips för er andra globetrotters där ute.Det finns ofta mycket att beskåda i den omgivning och de landskap som du passerar när du är ute och reser. För den uppmärksamme själva resandet vara lika givande som resmålet i sig.

Sugen på nya äventyr
fredag 20 december 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu börjar det klia i de gamla resebenen igen. Är fruktansvärt sugen på att åka och upptäcka nya spännande platser och möta nytt trevligt folk. Men frågan är så klart, som det så ofta är, vart ska man bege sig? I skrivande stund är det östra Asien som pockar på min uppmärksamhet.Jag

Soliga dagar på Bahamas
torsdag 17 oktober 2019 - Bahamas

När solen stiger över Bahamas vaknar huvudstaden Nassau. Den vackra staden som ligger på ön New Providence är omgiven av turkost vatten och exotiska vyer. Nassau är känt för sina lyxiga stränder och fina korallrev till havs. Strax utanför New Providence ligger Paradise Island, som är en

Amerikanska västkusten i vinter

Amerikanska västkusten i vinter

1 december 2020 - 13 december 2020

Nu är det så klart väldigt osäkert men jag och Linda har sedan tidigare planerat att åka till den amerikanska västkusten över jul. Här samlar jag våra resplaner.

En resa i östra Asien

1 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Min resa till Costa Rica

Min resa till Costa Rica

11 september 2019 - 1 oktober 2019

Samlar mina tankar från min resa till Costa Rica.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Joachim uppdaterar sin resa