hemstad Dandong, Liaoning, Kina
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Nu i Tokyo
onsdag 5 oktober 2011 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej igen! Kyoto är en stad där templena står som spön backen.Vart man än vänder sej så nog stod ett tempel mitt framför ögonen. 17 av Kyotos tempel är världsarv. Nu går det ju inte att se alla, men jag gjorde så gott jag kunde!Slottet med näktergalsgolvet, Tijo med

Japan, Hiroshima och Kyoto!\
lördag 1 oktober 2011 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

HEJ! Kom till Kyoto idag fran Hiroshima!I H. var jag pa Piece Memorial Museum. Det var ett fantastiskt fint upplagt museum,men det var ju foerfaerligt! Dagen efter aekte jag ut till Mayijimi Island och vandrade i berg,blev uppmanad at se upp foer hjortarna och aporna (hjortar saeg vi en

Soeul, sista dagen
tisdag 27 september 2011 - Seoul, Sydkorea

Hej! Nu är det sista kvllen i Soeul.S. är en jättestad, 22 miljoner invånare, vilket märks. Mycket nya fina bilar Förutom besök på palats + trädgård med Världsarvsstatus, Soeultornet, ytterligare ngt palats mm., har jag gjort staden (en del av den) och dess marknader. Vi bor p ett

Hej igen!
måndag 26 september 2011 - Seoul, Sydkorea

Hej igen! Andra dagen på Mongoliska stäppen skulle vi ut och rida! Det var inga problem att komma upp på hästen, vilket jag var rädd för! Men det var stört omjöligt att få hästen att trava eller gallopera utan att den mongoliska hästskötaren satte fart på någon häst för då sprang

Mongoliet
lördag 24 september 2011 - Dandong, Liaoning, Kina

Hej igen! Den mongoliska stäppen är helt fantastisk. Tyst och stilla och fint väder hade vi alla tre dagarna. Problemet var nätterna. Vi hade en kamin som personalen skulle komma och elda i, men enl en del av oss alldeles för sällan!Vi eldade så kaminen glödde men efter ngn timme var det

Pa vag, antligen!
lördag 24 september 2011 - Dandong, Liaoning, Kina

Hej ala nära + kära! Här kommer en beskrivning om vad jag varit med om hitintills (en del av det i alla fall). resan började i Värtahamnen den 3 sept. dit min älskade kusin Thomas skickade mej. Resan över till Hfors genomfördes utan problem. I Hfors var vi på Museum of Contemporary Art. En

Asien

Sverigem

JAPAN

JAPAN

3 september 2011 - 9 oktober 2011

hEJ! har kommrt er en skildring av min resa hitintills.Det har intew varit latt att komma at en dator. Borjade i Helsingfors med ett par museibesok och seda natttag till Moskva.Besok Roda torget, Kreml, Vassilijkatedralen och pUSSJKINMUSEEET. fANTASTISKT ALLTIHOP. Dagen efter klev vi pa Trannsibiriska jarnvagen men destination Ulan Bataar. Inkop av ol, piroger mm langs vagen av sma gummor och ibland gubbar. Harligt tillskott till varma koppen, nudlar och liknande. Samovare i vagnen glodde. 36 reskamrater. Framme i ULAN Baatar skulle vi fa duscha varmt efetr 5 dagar pa tag med endast vatservetetr. Nar vi kom fram fanns i nget varmvatten. Katastrof. TVATT AV HAR OCH DUSCH I ISKALLT VATTEN VAR INGEN HIT. Naval, sedan ut pa mongoliska stappen dae vi bodde i sk jurtor eller ger. KALLT pa natterna. Vi eldade sa gott vi kunde i kaminen men den holl inte varmen mer an nagon timme efter att vi slutat elda. Mer kommer.Ska ivag pe olmuseum och provsmakning. Ha det bras. Kram

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Görel uppdaterar sin resa