SISTA DAGEN ON THE BEACH!!!!!!
torsdag 18 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

ÅNGEST!!!!!!!!!! Sista dagen på stranden idag och Carola har sån ångest tydligen, jag tycker inte att det är så farligt men visst hade det varit gött med en vecka eller två till men man kan ju inte få allt här i världen. Så det var till att pressa hela dagen den sista dagen på

Doktorn med Casper m.m.
onsdag 17 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Vaknade med att Casper onda öra verkade blivit värre men tog en alvedon och fick i sig sin frukost i alla fall. Sen gick vi och lämnade in tvätt som då är redo att packa ner i väskan och sedan packa upp i garderoben hemma hur bra som helst, det är val det ända som skulle vara bra med att

Slappa, massage & Patong
måndag 15 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Efter gårdagens sjöluffning med longtail så fick det bli en slapp dag vid poolen för våran del medans Jessica och Fredde tog sig ner till stranden. Vid 13.00 skulle jag få min "LYX" Thai-massage som jag vann på välkomstmötet, måste varit lyx med tanke på att den var 5ggr så dyr där än

Freedom Beach
söndag 14 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag var det dags för ännu en tur med longtailbåt och denna gången bar det iväg till Freedom Beach. Och det är som det låter inga bilar, inga Tuk Tuk, inga moppar det ända ljuden kommer från longtailbåtar som släpper av turister. Dom hade t.o.m. flyttat bort alla solstolar från stranden

James Bond Island
torsdag 11 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Dagen började lungt vid poolen för Carola och Casper själv skrev jag resedagbok och Nathalie gjorde lite läxor. Sen vid 12-tiden tog å klev på en buss som först skulle ta oss till Buddha Tempel som heter Monkey Cave Tempel. Man fattade direkt när man kom dit vad som menades med det namnet,

Slappa vid poolen, Patong
onsdag 10 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag har vi tillbringat hela morgonen å förmiddagen med att slappa vid poolen, det kan vara ganska gött emellanåt oxå. Efter frukost skulle jag å Fredde gå ner för våran hemska backe till hotellet för att lämna in tvätt. Och när jag säger hemsk så menar HEMSK!!!!!!!!, när knappt Tuk

Oluffning
tisdag 9 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag har vi spenderat morgonen på en ö som heter Coral Island, dä var det som det låter koraller å mycket akvariefiskar. Snorklade rätt så mycket å det var hur fräck som helst, såg bl.a. clownfisk å det häfftigaste av allt en muräna. Sist men inte minst såg vi 3st varaner,

Hip Hip hurra for Casper.
måndag 8 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag fyllde lillkillen hela 6år, detta har vi firat med lite presentöppning i morses nån gubbe gjord på järnskrot från Thailand plus en Barca-dräkt tydligen har fotboll blivit hans stora grej. Sen blev det stranden några timmar som vanligt plus en stund vid poolen. Sen bar det av mot Dino

Roda som kraftor!!!!
söndag 7 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag har det varit en tuff dag på stranden, men nu har även Casper börjat ta sig ner i havet. Både jag och Carola som är nåt fruktansvärda solare, NOT har lyckats bränna som som 2 nykokta kräftor. Har sedan tillbringat eftermiddagen uppe vid poolen så han fått bada av sig ordentligt, det

Antligen pa plats!!
lördag 6 mars 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu äntligen är vi på plats i Thailand, Phuket Kata Beach lr rättare sagt i går. Vi har hunnit instalera oss på hotellet druckit några singha, när vi klev av planet var det som en käftsmäll åkte från kylan hemma å kom till ca:34grader här. Men nu har man nästan hunnit vänja sig med

Thailand/Phuket 2010

Thailand/Phuket 2010

4 mars 2010 - 19 mars 2010

Nu äntligen skall det ut å resas, det bär i väg till Thiland/Phuket. En 2 veckors behövlig semester och vi som åker är jag Johan sambo Carola & våra 2 barn Nathalie 10år Casper 6år. Sen får vi inte glömma våra rutinerade guider Jessica Å Fredde.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa