Bajkalsjön
lördag 13 april 2013 - Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

Idag har vi haft en fantastisk dag vid Bajkalsjön. Utsikten från hotellrummet är helt enorm. En stor istäckt sjön som sträcker sig ca 6 mil bort till andra stranden där en snöbeklädd bergskedja reser sig direkt från sjön. Strålande solsken är det och vi beger oss upp på en utsikt. Vi

Transibriska järnvägen
torsdag 11 april 2013 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Både jag och Marcus är överens om att den transsibiriska järnvägen är en häftig upplevelse. Städerna vi ser består av hyreshus som ser ut som gråa betongblock. Många industrier längs vägen ser ut att vara övergivna. Byarna består av hus som nästintill har lappats ihop med diverse

Moskva
tisdag 9 april 2013 - Moskva, Ryssland

Vi kom till Moskva på eftermiddagen den 8:e och pausade lite på hotellet innan vi drog ut på Moskvas breda boulevarder. Staden hade pampiga byggnader som var mycket större än motsvarande i Sverige. Fina stora hus i stalin-barockstil blandat med moderna köpcenter och bland dem en hel del

Nu drar vi!
måndag 8 april 2013 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Nu sitter vi på flygplatsen och känner av resfebern. Det tar ett tag att inse vilken resa man ska iväg på. Nu taggar vi inför Moskva!

Asien runt

Asien runt

8 april 2013 - 29 juni 2013

Jag och Marcus ska nu iväg på en resa genom Asien. Vi börjar med en tripp längs med den transsibiriska järnvägen och fortsätter med en rundresa i Kina. Avslutningsvis blir det en bussresa genom Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Nu kör vi!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa