En flicka pa semester i Mongoliet...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Om prutningstekning och karmateorier
torsdag 28 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-28 Nu är jag hemma igen. De två sista dagarna spenderade jag på gatorna i Delhi, jag shoppade och jag iakttog storstadsröran. Efter min shoppingrunda i köpcentrumet konstaterade jag häpet att det varit den hittills mest händelselösa och tråkiga dagen på semestern (så

Fran Rishikesh till Agra till Delhi
måndag 25 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-25 Resan mellan Rishikesh och Agra gick bra. Jag blev upphämtad med taxi kl halv sex för att transporteras till Hardiwar där tåget gick ifrån. Döm om min förvåning när Rishikesh redan hade vaknat och var full av liv när vi gav oss iväg redan innan soluppgången. Jag undrar om

Johanna i Indien, Ebbakatten i himmelen
torsdag 21 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-21 Mamma ringde mig igår kväll. Hon var hos veterinären och bad om att få ett ok från mig för att ge Ebbakatten en spruta som skulle få henne att somna in för alltid. De hade äntligen hittat vad det var för fel på henne, det var tarmarna, och nu sa veterinären att det var

Om att bo pa ett ashram i Rishikesh
onsdag 20 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-20 Jag vet, jag är rastlös och den sköna känslan jag kände av att bara sitta på balkongen och läsa böcker blev kortvarig. Jag är ju trots allt på semester i en stad som jag kanske aldrig mer kommer att besöka. Igår klockan nio, efter morgonyoga, frukost och klädtvättning (man

Shopping i Rishikesh, men aven yoga
måndag 18 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-18 Nu har jag varit på ashramet i ett dygn och jag är rätt så nöjd, även om jag misstänker att denna vistelse inte kommer att göra några mirakel med mig och mitt inre. Jag hade hoppats på mer disciplin; fler lektioner och även meditation, inte bara yoga. Men jag får åtminstone

Indiska elefanter och heliga ashrams
söndag 17 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-17 Besöket på Nationalparken Jim Corbett var intressant men så här i efterhand kanske inte värt all transporttid. Avståndet såg på kartan inte ut att vara så långt men på grund av den höga trafiken tog det oss närmare sex timmar att ta oss dit. Planen var att åka på

Aventyr bland hoga berg
lördag 16 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-16 Jag sitter just nu i bilen på väg mot nationalparken Jim Corbitt. Trafiken, och det faktum att det är folk i rörelse precis överallt när man färdas fram längst landsvägarna, är det som fascinerar mig mest med Indien. Jag måste nog säga att det är precis som jag förväntat

Pa jakt efter de indiska gudarna
fredag 15 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-15 Nu befinner jag mig i en stad som heter Haridwar och som ligger strax söder om där Himalaya börjar. Vi började bilresan med Gabriels chaufför Kapil vid sex igår eftermiddag och var framme runt midnatt. Vi mötte många bilar som körde i fel färdriktning mot oss, men vi tog oss i

Jaipur och en första undervisning i indiskt trafikvett
torsdag 14 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-14 Så mycket för mitt backpackerliv i Indien...När jag landade kl 5.25 lokal tid stod Gabriel och hans chaufför redan och väntade på mig. Det bar iväg till Jaipur där Gabriel skulle jobba över dagen och jag guidas runt. För mig blev denna dag främst en undervisning i hur den

Johanna goes backpackare
tisdag 12 juli 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

2011-07-12 Nu är väskan packad, uppackad och packad igen med mer blyga och döljande kläder på rekommendation av Gabriel. Jag tänkte att Indien är ohyggligt varmt, vilket det är, men indier glor och mina korta kjolar och linnen med smala axelband lämpade sig därför dåligt i Indien, trots

Indien

Indien

12 juli 2011 - 27 juli 2011

Mongoliet

Mongoliet

14 juli 2009 - 29 augusti 2009

Volontarsarbete och semester i Mongoliet.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johanna uppdaterar sin resa