Allt har ett slut
tisdag 3 januari 2017 - Hollywood, Florida, USA

Till att börja med, rättning från förra inlägget: Jamaica har 2,7 miljoner invånare, inte 8.500 som jag skrev. Vi var tvungen googla när vi fick "riktigt" wifi för att kolla...Så var vi framme vid sista kvällen. Hotellet vi bor på nu är superfint och ligger precis vid stranden. Hit tog

Gott Nytt År och God Fortsättning och allt det där
lördag 31 december 2016 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

God fortsättning till er alla som ligger sex timmar före oss, vi har fortfarande några skälvande timmar kvar av 2016 medan ni alldeles just i detta nu just räknat ner till tolvslaget. Här kommer en liten uppdatering från de senaste dagarna:I onsdags steg vi i land på Jamaica. Ön har bara

Cirkusen on tour...
onsdag 28 december 2016 - Bahamas

Nu är det onsdag morgon och vi har varit en och en halv dag på båten. Redan vid incheckningsbyggnaden i Miami drog Cirkusen igång. Vi stod "infållade" i kön till fartygets väntrum, ni vet så där infållade med en labyrint som är gjord av band som spänns upp och bildar gångar. Martin

Juldagen
söndag 25 december 2016 - Miami, Florida, USA

Hej igen!Svårt att förstå att det var julafton igår. Vi vaknade som sagt tidigt (de flesta av oss) jetlag:ade som vi var/är. Vi visste att de affärer vi skulle till öppnade nio så vi körde iväg redan efter 8, vi hade varit vakna länge och Lova längtade så efter att få gå på "sin"

God Jul!
lördag 24 december 2016 - Miami, Florida, USA

God Jul på er alla därhemma! Känns konstigt att vakna upp idag och inse att det är julafton...I torsdags flög vi ju till Oslo via Stockholm. Resan började bra, flyget till Stockholm var inte ens halvfullt (verkar som att ingen vill till Stockholm över jul...) och Martin fick sitta själv på

Mot kylan
fredag 4 november 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Fredag idag och tidigt i morgon bitti är det taxi ut till flygplatsen för att drabbas av den svenska kylan och höstmörkret. Inget jag, Lova och Johan ser fram emot, sex dagar är lite för kort tid att vara borta, speciellt här där det är så väldigt mycket att göra, det har inte direkt

Vattenland och spa
tisdag 1 november 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Här är det fullt upp, har knappt hunnit ligga vid poolen!Igår var vi hela dan på vattenlandet som ligger här på "palmen". Som vanligt med dessa vattenland är man helt slut när man kommer därifrån, det är mycket ljud, mycket köer och varmt. Det var ändå en jättehärlig dag, fanns

Lyx!
söndag 30 oktober 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Så där ja, då är vi äntligen på resa igen efter 2015 års ofrivilliga resestopp!Dubai är det som gäller detta höstlov och en av Johans drömmar har varit att flyga med Emirates så självklart bokade vi in oss på deras flyg. Flygplanet var lyxigt och stort men jag måste ändå säga att

Summering samt Stockholms-helg
måndag 25 maj 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Jaha, fort var det gjort så var man hemma igen… Torsdagen gick i träningens tecken även om de flesta i gruppen hade mer eller mindre ont i olika delar av kroppen, allt beroende på var vi slog oss under vår canoying-tur. Det var onda knän, fötter, vrister, ryggar samt en hel massa

Vi lever!
onsdag 20 maj 2015 - Kemer, Turkiet

Måndag och tisdag blev härliga träningsdagar i ett mycket varmt Turkiet. Mornarna startar 07.15 med yoga ute på piren och redan då är det varmt och ljuvligt skönt. Mitt på dagen är det väldigt varmt men de passen läggs oftast i skuggan så det funkar ändå. Igår kväll for jag Ingela

Florida-Karibien 2016-17

9 september 2012 - 23 september 2012

Legoland 2011

Legoland 2011

11 juni 2011 - 19 juni 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan och Helena uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!