Shopping och promenader
onsdag 19 april 2017 - London, England, Storbritannien

Gårdagen blev som sagt shopping... Dagen började dock med sovmorgon eftersom vi inte hade någon tid att passa så jag sov ända till klockan sex!!! (det är inte kul att bli gammal och morgonpigg...) Väntade till sju innan Lova vaknade, sen kunde vi fixa oss i ordning i lugn och ro. Började

Harry Potter
måndag 17 april 2017 - London, England, Storbritannien

Vilken resa vi är på! Redan på Arlanda började det, när vi skulle in till terminal 5 och blippade boardingkorten blev vi stoppade av en personal som tyckte att vi saknade ett boardingkort. Lova tittade frågande på mig och jag blev alldeles stel tills jag kom på att han menade dockan London

Allt har ett slut
tisdag 3 januari 2017 - Hollywood, Florida, USA

Till att börja med, rättning från förra inlägget: Jamaica har 2,7 miljoner invånare, inte 8.500 som jag skrev. Vi var tvungen googla när vi fick "riktigt" wifi för att kolla...Så var vi framme vid sista kvällen. Hotellet vi bor på nu är superfint och ligger precis vid stranden. Hit tog

Gott Nytt År och God Fortsättning och allt det där
lördag 31 december 2016 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

God fortsättning till er alla som ligger sex timmar före oss, vi har fortfarande några skälvande timmar kvar av 2016 medan ni alldeles just i detta nu just räknat ner till tolvslaget. Här kommer en liten uppdatering från de senaste dagarna:I onsdags steg vi i land på Jamaica. Ön har bara

Cirkusen on tour...
onsdag 28 december 2016 - Bahamas

Nu är det onsdag morgon och vi har varit en och en halv dag på båten. Redan vid incheckningsbyggnaden i Miami drog Cirkusen igång. Vi stod "infållade" i kön till fartygets väntrum, ni vet så där infållade med en labyrint som är gjord av band som spänns upp och bildar gångar. Martin

Juldagen
söndag 25 december 2016 - Miami, Florida, USA

Hej igen!Svårt att förstå att det var julafton igår. Vi vaknade som sagt tidigt (de flesta av oss) jetlag:ade som vi var/är. Vi visste att de affärer vi skulle till öppnade nio så vi körde iväg redan efter 8, vi hade varit vakna länge och Lova längtade så efter att få gå på "sin"

God Jul!
lördag 24 december 2016 - Miami, Florida, USA

God Jul på er alla därhemma! Känns konstigt att vakna upp idag och inse att det är julafton...I torsdags flög vi ju till Oslo via Stockholm. Resan började bra, flyget till Stockholm var inte ens halvfullt (verkar som att ingen vill till Stockholm över jul...) och Martin fick sitta själv på

Mot kylan
fredag 4 november 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Fredag idag och tidigt i morgon bitti är det taxi ut till flygplatsen för att drabbas av den svenska kylan och höstmörkret. Inget jag, Lova och Johan ser fram emot, sex dagar är lite för kort tid att vara borta, speciellt här där det är så väldigt mycket att göra, det har inte direkt

Vattenland och spa
tisdag 1 november 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Här är det fullt upp, har knappt hunnit ligga vid poolen!Igår var vi hela dan på vattenlandet som ligger här på "palmen". Som vanligt med dessa vattenland är man helt slut när man kommer därifrån, det är mycket ljud, mycket köer och varmt. Det var ändå en jättehärlig dag, fanns

Lyx!
söndag 30 oktober 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Så där ja, då är vi äntligen på resa igen efter 2015 års ofrivilliga resestopp!Dubai är det som gäller detta höstlov och en av Johans drömmar har varit att flyga med Emirates så självklart bokade vi in oss på deras flyg. Flygplanet var lyxigt och stort men jag måste ändå säga att

Harry Potter tour 2017

Harry Potter tour 2017