Allt har ett slut
fredag 14 juli 2017 - Poggibonsi, Toscana, Italien

Fredag och sista dan innan vi tidigt imorgon bitti åker mot Pisa. Veckan har varit helt fantastisk! Onsdan låg vi vid poolen ett tag, tog sedan bilarna för att hitta en vingård men hamnade i en liten härlig by (Castellina in Chianti) där vi åt lunch och hittade en vinkällare som fick duga

Dagarna går...
tisdag 11 juli 2017 - Poggibonsi, Toscana, Italien

Söndag: Tog det lugnt vid poolen på förmiddagen och for sedan till en helt fantastisk liten by i närheten, San Gimignano. Byn finns på Unescos världsarvslista och är en muromgärdad by med mycket uppför och nerför. 38 grader varmt så efter lunchen ställde vi oss i kö till en gelateria,

På väg
söndag 9 juli 2017 - Poggibonsi, Toscana, Italien

Jahadå, så är familjerna annorlunda ute på äventyr igen.På denna resa började allt redan på Luleå Airport. När Erikssons skulle snabbchecka in bagaget (vi hade tagit ut bagagetaggar i automaten redan) så registrerades bara två av tre väskor. Personal tillkallades och fixade problemet.

Shopping och promenader
onsdag 19 april 2017 - London, England, Storbritannien

Gårdagen blev som sagt shopping... Dagen började dock med sovmorgon eftersom vi inte hade någon tid att passa så jag sov ända till klockan sex!!! (det är inte kul att bli gammal och morgonpigg...) Väntade till sju innan Lova vaknade, sen kunde vi fixa oss i ordning i lugn och ro. Började

Harry Potter
måndag 17 april 2017 - London, England, Storbritannien

Vilken resa vi är på! Redan på Arlanda började det, när vi skulle in till terminal 5 och blippade boardingkorten blev vi stoppade av en personal som tyckte att vi saknade ett boardingkort. Lova tittade frågande på mig och jag blev alldeles stel tills jag kom på att han menade dockan London

Allt har ett slut
tisdag 3 januari 2017 - Hollywood, Florida, USA

Till att börja med, rättning från förra inlägget: Jamaica har 2,7 miljoner invånare, inte 8.500 som jag skrev. Vi var tvungen googla när vi fick "riktigt" wifi för att kolla...Så var vi framme vid sista kvällen. Hotellet vi bor på nu är superfint och ligger precis vid stranden. Hit tog

Gott Nytt År och God Fortsättning och allt det där
lördag 31 december 2016 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

God fortsättning till er alla som ligger sex timmar före oss, vi har fortfarande några skälvande timmar kvar av 2016 medan ni alldeles just i detta nu just räknat ner till tolvslaget. Här kommer en liten uppdatering från de senaste dagarna:I onsdags steg vi i land på Jamaica. Ön har bara

Cirkusen on tour...
onsdag 28 december 2016 - Bahamas

Nu är det onsdag morgon och vi har varit en och en halv dag på båten. Redan vid incheckningsbyggnaden i Miami drog Cirkusen igång. Vi stod "infållade" i kön till fartygets väntrum, ni vet så där infållade med en labyrint som är gjord av band som spänns upp och bildar gångar. Martin

Juldagen
söndag 25 december 2016 - Miami, Florida, USA

Hej igen!Svårt att förstå att det var julafton igår. Vi vaknade som sagt tidigt (de flesta av oss) jetlag:ade som vi var/är. Vi visste att de affärer vi skulle till öppnade nio så vi körde iväg redan efter 8, vi hade varit vakna länge och Lova längtade så efter att få gå på "sin"

God Jul!
lördag 24 december 2016 - Miami, Florida, USA

God Jul på er alla därhemma! Känns konstigt att vakna upp idag och inse att det är julafton...I torsdags flög vi ju till Oslo via Stockholm. Resan började bra, flyget till Stockholm var inte ens halvfullt (verkar som att ingen vill till Stockholm över jul...) och Martin fick sitta själv på

Italien 2017

Italien 2017