Sista dagen
tisdag 9 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Nu var dessa sju dagar slut!Tiden har gått så otroligt fort, jag var lite orolig att det skulle bli för länge men jag tror vi alla känner ett vemod över att lämna denna stad. Det har funkat så bra, det kan lätt bli lite slitningar med fyra personer i ett rum i sex nätter men det har gått

Sketch
söndag 7 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag är det min och Johans 19-åriga bröllopsdag samt farmor och Bo-Gunnars 7-åriga bröllopsdag (grattis till oss!) vilket vi lyckades fira med lite shopping ändå. Vi började dagen vid Kings Cross där vi tillbringade lite tid i The Harry Potter shop vid Platform 9 & 3/4. Efter detta

Lördag
lördag 6 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag hade vi tänkt att shoppa. Tog tunnelbanan till Oxford Cirkus för att gå till bla en Adidas-affär och redan på tunnelbanan såg vi många regnbågsklädda. Väl uppe på Oxford Street möts vi av regnbågar i alla möjliga former.  Vi inser att det är ”någon form av parad...” (när

Harry Potter
fredag 5 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag har vi varit i princip hela dagen på Harry Potter, vi åkte från hotellet 10.00 och var tillbaks 20.00. Vi är trötta och har ont i fötterna men upplevelsen är otrolig. Även för mig och Lova som är här för andra gången är det så häftigt, mycket är ombyggt och nytt och det är

Första dagen
torsdag 4 juli 2019 - London, England, Storbritannien

För ganska exakt 20 år sedan var jag, Johan, Mari och David i London, då vi bl a såg Mamma Mia som precis hade haft premiär, promenerade i Hyde Park och tittade på McLaren´s F1-bil.Denna gång lämnade vi karlarna hemma och tog med Julia och Lova istället för att kunna shoppa och titta på

Sista kvällen
fredag 2 november 2018 - The Palm Jumeirah, Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu är snart denna resa slut och det känns lite tråkigt. Det är flera av personalen som känt igen oss från förra gången och en av killarna från pool/lunchbaren kallar Johan vid namn och tycker Johan är så glad hela tiden. När jag och Lova gick upp från poolen idag (Martin och Johan var

Tisdag eftermiddag
tisdag 30 oktober 2018 -

...och läget är gott!Vi har legat vid poolen både igår och idag, riktigt avkopplande. I morse vid frukosten kom ett riktigt ösregn så vi fick sitta inomhus och äta men vi överlevde det också. Frukosten är som sagt helt fantastisk, honungen finns i fyra olika smaksättningar samt en hel

Framme!
söndag 28 oktober 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Äntligen framme i drygt 30-gradig värme!Resan gick bra även om det blev en hel del turbulens i slutet av resan, så pass att även personalen var tvungen att springa och sätta sig på stolarna, just där och då bestämde jag mig för att aldrig flyga igen vilket alltså innebär att jag blir

Kalifornien, check!
tisdag 24 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Så var snart även denna resa slut tyvärr. Det har varit en av de bättre resorna nånsin, det är bara Martin som längtar hem (även om han också är jättenöjd med resan), vi andra hade kunnat stanna längre, det är fantastiskt här!När vi bodde i marinan var det väldigt lugnt, men här i

Rodeo Drive baby!!
söndag 22 juli 2018 - Beverly Hills, Kalifornien, USA

Fredagen började vi med frukost på rummet där Lova testade Eggos (nån typ av våffla som värms i brödrost) Sedan ut ett par timmar till poolen innan vi gick upp till lägenheten för att äta lunch. Efter lunch blev det ytterligare nån timme vid poolen innan vi gick upp på rummet och tog

London 2019

28 december 2014 - 13 januari 2015

Florida 2014

Florida 2014

27 juli 2014 - 8 augusti 2014

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helena uppdaterar sin resa