Sista kvällen
fredag 2 november 2018 - The Palm Jumeirah, Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu är snart denna resa slut och det känns lite tråkigt. Det är flera av personalen som känt igen oss från förra gången och en av killarna från pool/lunchbaren kallar Johan vid namn och tycker Johan är så glad hela tiden. När jag och Lova gick upp från poolen idag (Martin och Johan var

Tisdag eftermiddag
tisdag 30 oktober 2018 -

...och läget är gott!Vi har legat vid poolen både igår och idag, riktigt avkopplande. I morse vid frukosten kom ett riktigt ösregn så vi fick sitta inomhus och äta men vi överlevde det också. Frukosten är som sagt helt fantastisk, honungen finns i fyra olika smaksättningar samt en hel

Framme!
söndag 28 oktober 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Äntligen framme i drygt 30-gradig värme!Resan gick bra även om det blev en hel del turbulens i slutet av resan, så pass att även personalen var tvungen att springa och sätta sig på stolarna, just där och då bestämde jag mig för att aldrig flyga igen vilket alltså innebär att jag blir

Kalifornien, check!
tisdag 24 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Så var snart även denna resa slut tyvärr. Det har varit en av de bättre resorna nånsin, det är bara Martin som längtar hem (även om han också är jättenöjd med resan), vi andra hade kunnat stanna längre, det är fantastiskt här!När vi bodde i marinan var det väldigt lugnt, men här i

Rodeo Drive baby!!
söndag 22 juli 2018 - Beverly Hills, Kalifornien, USA

Fredagen började vi med frukost på rummet där Lova testade Eggos (nån typ av våffla som värms i brödrost) Sedan ut ett par timmar till poolen innan vi gick upp till lägenheten för att äta lunch. Efter lunch blev det ytterligare nån timme vid poolen innan vi gick upp på rummet och tog

Downtown
fredag 20 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Tisdagens poolhäng blev av även om det avbröts av ännu en shoppingtur (Lova skulle ha en bikini) för att sedan äta middag på en italiensk restaurang. Det är ju som sagt hyfsat lätt att köra här, rutsystemet finns i hela USA men det märkliga är att i alla lite mindre fyrvägskorsningar

Los Angeles
tisdag 17 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

De första dagarna i LA har innehållit det mesta.Lördagen blev ju en resdag där vi körde efter Highway 1 (kustvägen). Otroligt vackert och mäktigt! Lunchstopp i Malibu, fint ska det vara när cirkusen är på semester. Strandhusen i Malibu är imponerande, mycket imponerande.Vi ”råkade”

Madonna Inn
söndag 15 juli 2018 - San Luis Obispo, Kalifornien, USA

Ja, vart ska man börja? Vilket ställe!Madonna Inn började byggas 1958 av ett äkta par. Stället ligger perfekt placerat mitt emellan San Francisco och Los Angeles och blev snabbt populärt. Det består av 110 rum där varje rum är unikt och har ett eget tema. Vi hade bokat Pony room (det var

Hej då San Francisco!
lördag 14 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Igår torsdag blev den en ”inget-speciellt-dag, vi promenerade till China Town (va, ska vi GÅ sa dottern med rynkad näsa! men hon överlevde), besökte Union Square med affärer som Macy’s, Saks, Victorias Secret och massor av annat smått och gott.Johan hade tagit med sig några bananer och

Alcatraz, Golden Gate och Lombard street
torsdag 12 juli 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Igår var vi turister hela dagen lång, åt frukost på IHOP, där alla utom jag beställde amerikanska pannkakor, bacon, ägg och Hash Brown. Jag åt yoghurt, frukt, ägg och kalkonbacon och det var nog min frukost som blev den mest populära. Efter frukost for vi ut till Alcatraz, vi hade bokat

Dubai 2018

27 juli 2014 - 8 augusti 2014

Gran Canaria 2013

Gran Canaria 2013

25 oktober 2013 - 8 november 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helena uppdaterar sin resa