Sista dan!
tisdag 7 april 2009 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Imorgon aker jag hem. Det kanns lite markligt. Jag har suttit och tankt igenom det senaste halvaret och det ar otroligt vilken javla resa det blev. Nar jag akte ner hade jag inte sa mycket till plan. Jag kopte biljetten mindre an en vecka innan jag akte, nastan en smula impulsivt. Jag trodde

Underbara Mexico!
måndag 30 mars 2009 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Angmo har akt och allt har gatt nerat. Visst hander det ibland att det kanns som att sannolikhetslagarna bander sig till ens nackdel, men det oflyt jag haft de senaste 4 dagarna maste vara rekord. Det hela borjade pa angmos sista kvall. Vi hade precis kommit till cancun som var fullproppat med

Mr lava lava
tisdag 24 mars 2009 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Guatemala city anses vara central amerikas fulaste och farligaste stad dit det verkligen inte finns nagon anldning att aka. Sjalvklart akte vi dit. Men inte bara for att vi ar dumma utan mest for att halsa pa Johansgamla kompis Jocelyn. Kommunikationen mellan oss hade inte varit sa intensiv sa hon

Vulkaner o dykning
lördag 7 mars 2009 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

I san jose traffade vi en svensk med det mycket ovanliga namnet froste tarras. Efter att ha retat honom for hans namn ett tag fattade han ovantat nog tycke for oss och nagra minuter innan vi skulle lamna san jose bad han om att fa hanga med oss. Tre gringos begav sig sa mot costa ricas stora

Ett kärt återseende
onsdag 18 februari 2009 - San José, San Pedro, Costa Rica

Hola! Efter att ha spenderat nagra dar i en helt otrolig colombiansk nationalpark begav jag mig till staden cartagena dar jag skulle hitta en segelbat som skulle mot panama. Pa bussen dit rakade jag paja flaktprylen ovanfor mitt sate och fick spendera ca en timme pa polisstationen dar jag forsokte

Colombia!
söndag 1 februari 2009 - Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia

Mina forsta timmar i colombia var ganska innehallsrika. Jag anlande I cali klockan 7 pa morgonen och insag att jag nagon gang under natten maste ha blivit bestulen pa min mobil. Morgontrott och bitter stannade jag en taxi for att aka till narmsta hostel. Jag slangde in ryggsacken i baksatet och

Machu picchu och jul i ett bageri
fredag 9 januari 2009 - Quito, Pichincha, Ecuador

Strax efter mitt senaste inlagg gick jag och bokade en fyradagars tur mot machu pichhu. Manga lagger upp hela sin sydamerikavistelse efter macchu pichu och bokar manader i forvag for att ga en sarskild trek dit. Jag lyckades dock hitta en billig alternativ trek redan nasta morgon. Forsta dan sa

Bolivia
onsdag 17 december 2008 - Cusco, Urubamba, Peru

Den prekara situationen jag befann mig i da jag skrev senast(utan pengar i en boliviansk hala) loste sig samma kvall genom att jag hittade en man i ett cafe som kunde vaxla nagra overblivna argentinska pesos som jag hade till en dalig kurs. Jag fick precis ihop det sa att jag och de tva hollandarna

Rio, Prins Harry och pirayor
fredag 28 november 2008 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Nu har det hant sjukt mycket o ja har inte haft tid o skriva pa ett tag. I sao paul stannade jag i nastan en vecka trots att staden i sig inte ar nagot sarskilt. Jag hade anda fullt upp med att hanga med alla brasilianska polare och hann bland annat med att kaka min livs kanske basta lunch pa

Vattenfall och den brasilianska societeten
tisdag 4 november 2008 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Nu har jag tillslut lamnat Buenos Aires men jag langtar redan tillbaka. Den sista veckan fortsatte med mycket utgang och jag kande mig valdigt hemmastadd i stan nar jag lamnade i tisdags. Buenos Aires ar trots sin storlek nastan en mysig stan da den ar full av smabutiker och folk ar valdigt

Los Adventuras de Juan

Los Adventuras de Juan

22 september 2008 - 9 april 2009

Utan plan genom sydamerika.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa