Queenstown
fredag 15 januari 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Nu har vi varit i Queenstown ett tag, och det ar verkligen en haftig stad. Det finns hur mycket som helst att gora, atminstone om man har pengar, vilket vi ar lite forsiktiga med att sprida omkring oss. Men nagra saker har vi hunnit gora. Vi bor nu tillsammans med Lisa Wallbacks, som jag och Erik

Pa vag till Queenstown
tisdag 5 januari 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Sitter just nu pa Aucklands flygplats och vantar pa planet som ska ta oss vidare till Queenstown. Bara 4 timmar kvar nu... Annars har det hunnit handa en del sen jag skrev sist. Pa Nyarsaftonen fick vi skjuts in till tagstationen av mamman i familjen kring tolvtiden. Darifran tog det sen ungefar

Lamnat Boggabri, Nya Zeeland nasta!
onsdag 30 december 2009 - Central Coast, New South Wales, Australien

Det var sa lange sen jag skrev sist, och det har hant sa mycket sa jag vet inte riktigt var jag ska borja. Tror att det far bli en kort sammanfattning. Julen firade vi i alla fall hos John och Robyns (de vi bor och arbetar hos) ena son, Pete, samt hans fru och deras tva fosterbarn. Sota var de.

Julmarknad och kangurusafari
lördag 19 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Har inte skrivit nagot sen vi kom fram till Boggabri, sa har kommer en sammanfattning. Vi kom fram pa tisdagen och blev upphamtade och skjutsade till vart eget hus, dar vi haller till tillsammans med ungefar en miljard myror, en odla, en groda och lite kangurur da och da. Kangururna bor dock

Hejda Sydney, for now
måndag 14 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Vi ar fortfarande kvar i Sydney, trots att jag trodde att vi skulle skota alpackor vid det har laget. Tyvarr blev det inte sa, pa grund av misskommunikation mellan oss och farmagaren. De trodde inte att vi skulle komma sa pass tidigt helt enkelt. Darfor bestamde vi oss for att stanna i Sydney och

Lamnat Bondi Beach, och snart aven centrala Sydney
torsdag 10 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu har vi lamnat varat gamla, mer strandnara boende, for ett stalle som heter Glebe och faktiskt ligger ratt nara var forsta anhalt i denna stad, namligen Balmain. Lamnar Bondi med manga bra minnen. Det var ratt dyrt overlag att bo och leva dar, men stranderna var helt fantastiska. Langa, breda

Nytt Hostel
måndag 7 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Sitter pa ett internetcafe pa Bondi Beach just nu och skriver. Det ar har vart nya boende ligger. Vi checkade ut fran Balmain Backpackers igar morse och gick till en narbelagen park. Vi var egentligen pa vag in till stan, men nar vi gick genom parken bestamde vi oss istallet for att stanna dar och

Svenska pepparkakor pa affaren!
fredag 4 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

I forrgar bestamde vi oss for att utforska staden lite narmare. Sa vi gick forst in till centrala stan efter vattnet, och efter det var vi runt i stadsdelarna Darlinghurst och Kings Cross, vi rorde oss aven en del i Hyde park och Downtown Sydney innan vi vande hemat. Det later kanske inte sa

Resans forsta dagar
tisdag 1 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Jag kommer att fatta mig ratt kort eftersom klockan ar fyra pa natten har just nu. Uppstigning strax fore sex pa lordag morgon. Snabb frukost innan vi begav oss mot Kallax, dit vi pa nagot satt anda blev sena trots att vi steg upp i god tid. Stressade ivag till planet som da tog oss till

Australien

Australien

28 november 2009 - 27 april 2010

En tripp till landet down under som sträcker sig över fem månader

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonathan uppdaterar sin resa