Vi är ett par som har en passagerarbåt som trafikerar Vätterns norra skärgård med utgångspunkt från Askersund, när det inte går att köra båt eller hålla på med underhåll på grund av sveriges kalla klimat vintertid brukar vi packa våra ryggsäckar och dra till Asien
hemstad Askersund, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Hammar, Örebro län, Sverige
Vecka 13
måndag 11 mars 2019 - Hammar, Örebro län, Sverige

Måndag 4 marsUppe med tuppen, ner till restaurangen för att äta lite frukost (ris och omelett) och sedan ut på stan, han tunnelbanan till Sukhumvit tunnelbanestation och så leta reda på vår optiker, han hade bytt lokal till en mindre då han renoverade den gamla, som tur var så hade han

Vecka 9
söndag 10 februari 2019 -

Måndag 4 februariSedvanliga morgonrutiner och en promenad på stranden, magen är i sitt rätta jag efter mirakel pillret igår det blev en moppesväng till grannön Lanta noi där stannade vi utefter vägkanten och köpte oss varsin cha yen (thai te med mjölk) lite mer kaffe och sedan var det

Vecka 12
söndag 3 mars 2019 - Bangkok, Thailand

Måndag 25 februariUpp till kröken vid 7-eleven för att handla ris och kyckling, hem och kolla kaffe, koka gröt och sedan en promenad på stranden, ligga i solstolen, tjata lite med folk, bada äta lunch på verandan ännu mera som och bad och så åka in till khao Lak på favorit restaurangen,

Vecka 11
söndag 24 februari 2019 - Takua Pa District, Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Måndag 18 februariSom vanligt vaknade vi straxt före 7, idag är det resdag så då får vi inte ligga och dra oss för länge, vi tassade iväg till den vegetariska restaurangen för lite frukost, ris och något vegetariskt hopkok, sedan till hotellet för att packa. På med grejorna och iväg

Vecka 10
söndag 17 februari 2019 - Krabi, Thailand

Måndag 11 februariSedvanliga morgonrutiner lite kaffe och frukt efter detta en promenaden på stranden och sedan lunch på Halal food, lyssna bok på altanen, lite mera kaffe en promenad till, denna gång norrut på stranden och efter ca. 1 timma så hade vi plockat upp ca. 1 kilo glasskärvor som

Vecka 7
söndag 27 januari 2019 - Karon, Phuket, Thailand

Ytterligare en veckla har gått och det är dags för vårat sjunde resebrev, hoppas att ni inte tycker de är för många, men det är ju så mycket vi upplever som vi vill dela med oss av  Måndag 21 januari Idag när vi vakna så blev det den obligatoriska koppen med kaffe, sedan gick vi ner

Vecka 8
söndag 3 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Måndag 28 januariOj, oj, oj vilken dag, efter de sedvanliga morgonbestyren så tog vi moppen mot immigration för att förlänga vårt visum, vi stannade först vid en fotoaffär och tog passfoto för att sedan fortsätta mot vårat mål immigration . Utanför ingången var det kontor där man

Vecka 6
söndag 20 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Så har det gått en vecka igen och det är dags för ett nytt resebrev hem till nära och kära. Måndag 14 januariEfter våra morgonbestyr så laddar vi vattenflaskorna och snörar på oss gympaskorna, det stod långpromenad på agendan i dag, promenaden varade i ca 4 timmar och var 1 mil lång,

Vecka 5
söndag 13 januari 2019 - Sakhon Nakhon, Sakon Nakhon, Thailand

Måndag 7 januariSedvanliga morgonrutiner men denna morgonen hade vi 2,5 passionsfrukt var i gröten, snudd på slöseri med det var gott. Efter frukost blev det till att packa, vi har ju resdag i dag. Vi var nere i receptionen vid 9 blecket och beställde en taxi till busstationen. När vi kom dit

Vecka 4
söndag 6 januari 2019 - Ubon Ratchathani, Thailand

Måndag 31 decemberGröt med passionsfrukt, mango och banan vad mer kan man önska till frukost sista dagen på året, ja lite kaffe förstås och det blev det naturligtvis. Vi tog sedan moppen till närmsta tempel för att koll om det var några festligheter där till kvällen, när vi kom dit så

Resa 2018-2019

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa