Vi är ett par som har en passagerarbåt som trafikerar Vätterns norra skärgård med utgångspunkt från Askersund, när det inte går att köra båt eller hålla på med underhåll på grund av sveriges kalla klimat vintertid brukar vi packa våra ryggsäckar och dra till Asien
hemstad Askersund, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
2 - 8 mars
söndag 8 mars 2020 - Bangkok, Thailand

2 marsThe same procedure as every morning, kaffe, motorsyckeln till 7-eleven för att handla ris och kyckling, hem och fixa gröt med färsk frukt, läsa tidningar, paxa solstol, promenad på stranden, bada, lyssna bok, lunch, bara, lyssna bok, duscha, vila lite och sedan in till stamrestaurangen

24 februari - 1 mars
måndag 2 mars 2020 -

24 februari påKaffe och en banan på altanen, sedan blev det till gröt med mango, passionsfrukt och banan, sedan lyssnade vi på bok för att sedan ta en långpromenad till Boap och Joe för att äta lite lunch, Joe mötte vi på vägen åkandes på motorcykleln, han hade en lång lista med sig

17-23 februari
söndag 23 februari 2020 -

17-23 februariKaffe och frukost, sedan en promenad på stranden, ut och leta efter någon som sålde ris så vi kunde ha det till resterna från i går, (revbensspjällen) sedan lite kaffe på det.Vid 13:30 gick Marita till tandläkaren, jag satt kvar på altanen och lyssnade bok straxt före 17

10-16 februari
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

10 februariGröt med passionsfrukt och banan och så en kopp kaffe på det, kan det bli mycket bättre frukost. Lite boklyssnande ännu mera kaffe och sedan motorcykeln till stranden för den dagliga strandpromenaden. Vi började på den södra änden av den södra västra stranden. När vi fått

3-9 februari
söndag 9 februari 2020 -

3 februariI dag blev det en liten sväng med motorcykeln i närområdet, vi åkte till Surin beach och tog oss en promenad på stranden, fattar inte att folk vill vara på denna strand, det var så skräpigt, det låg plastflaskor, fiskeredskap mm. överallt, vi såg en kille med en håv av

26 januari -2 februari
söndag 2 februari 2020 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

27 januariIdag har vi varit på emigration och skaffat ytterligare 30 dagar, så då klarar vi oss hela semestern.Vi var också tvungna att anmäla oss som inneboende hos Örjan och Thida. Ja det här lät ju jobbigt eller hur? Trötta efter förmiddagen äventyr så var vi ju tvungna att äta lite

20-26 januari
söndag 26 januari 2020 - Prasat District, Surin, Thailand

20 januariJa då var vi på rull igen, denna gång blir det i våra mått mätt en liten sväng till Asien för att samla krafter inför stundande säsong med våra fartyg.Klockan 08:45 punktlig som SJ ;)) blev vi hämtade av våran Wasim som sedan körde oss till Örebro där vi sedan tog bussen

Vecka 13
måndag 11 mars 2019 - Hammar, Örebro län, Sverige

Måndag 4 marsUppe med tuppen, ner till restaurangen för att äta lite frukost (ris och omelett) och sedan ut på stan, han tunnelbanan till Sukhumvit tunnelbanestation och så leta reda på vår optiker, han hade bytt lokal till en mindre då han renoverade den gamla, som tur var så hade han

Vecka 9
söndag 10 februari 2019 - Koh Jum, Krabi, Thailand

Måndag 4 februariSedvanliga morgonrutiner och en promenad på stranden, magen är i sitt rätta jag efter mirakel pillret igår det blev en moppesväng till grannön Lanta noi där stannade vi utefter vägkanten och köpte oss varsin cha yen (thai te med mjölk) lite mer kaffe och sedan var det

Vecka 12
söndag 3 mars 2019 - Bangkok, Thailand

Måndag 25 februariUpp till kröken vid 7-eleven för att handla ris och kyckling, hem och kolla kaffe, koka gröt och sedan en promenad på stranden, ligga i solstolen, tjata lite med folk, bada äta lunch på verandan ännu mera som och bad och så åka in till khao Lak på favorit restaurangen,

50 dagar bättre än inga alls

50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Resa 2018-2019

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa