fredag 23 februari 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Efter att besökt ett antal städer och stränder längs kusten är vi tillbaks i Auckland. Efter att vi kom ut i Ohope beach med bra stränder ,häftiga vågor. Hade vi några övernattningar på grattis campings längs kusten upp. Häftigt att bara stanna till och bada och natta över där man

Ekstrand Sol o bad
torsdag 15 februari 2018 - Ohope, Nya Zeeland

Äntligen har vädret vänt . Efter att vi besökt Hobbiton i Matamata, och sett fantastiska små hobbit hål och läskat oss på The Greendragon. Sett vulkaner och geisrar i Rotorua. Har vi äntligen kommit ut till kusten igen. Efter en kanon dag på beachen och i poolen idag åker vi vidare till

Ekstrandarna i auckland
lördag 10 februari 2018 - Orewa Beach, Auckland, Nya Zeeland

Är nu i Orewa Beach.vi har återvänt från norr och besökt Rawena Beach med sand som bakpulver, Cape Reinga med två hav som möts, häftiga natur krafter. Tane Mahuta , ett träd som är minst 1500år häftigt att det stod där när knappt våra vikingar fanns . Har haft bra väder tills igår

måndag 5 februari 2018 - Russell, Northland, Nya Zeeland

Idag var vi på delfinsafari. Kolla in vattnet bakom kidsen. Är i Russel, northland Nya Zeeland. Helskön dag på sjön. Vi såg flera grupper med delfiner. Hoppande hammarhajar. Trodde inte hajar kunde hoppa som delfiner men det kan dom. Vi fick dessutom chansen att simma med delfinerna , jag

Ekstrand i kiwiland
söndag 4 februari 2018 - Russell, Northland, Nya Zeeland

Hej är i Russel northland. Efter att vi lämnade Sandy beach och körde norrut. Hade vi en gratis  övernattning i Matapouri direkt på stranden körde man ner bilen. Perfekt att vakna på stranden . Vi stannar med jämna mellanrum för att bada i vågorna på ibland helt öde stränder. Och

Auckland nästa
söndag 28 januari 2018 - Blentarp, Skåne län, Sverige

Då lämnar vi kalla norden Doha och sedan Auckland nästa

23 februari 2018 - 23 februari 2018

Ekstrand i Ohope beach

Ekstrand i Ohope beach

15 februari 2018 - 15 februari 2018

Äntligen är det fina vädret tillbaks. Har haft en underbar dag. På beachen och i poolen idag . Efter vi besökt Hobbiton i Matamata och vulkaner och geisrar i Rotorua . Har vi äntligen återvänt till kusten. Och tänker så fortsätta.

Ekstrand i auckland

Ekstrand i auckland

10 februari 2018 - 10 februari 2018

Nu är vi tillbaka i Orewa beach efter att vi varit uppe i cape Reinga och vänt. Sett jätte trädet Tane Mahuta 1500 år gammalt och badat i Rarawa beach , strand som är som potatis mjöl.

Ekstrand i Kiwiland

Ekstrand i Kiwiland

9 februari 2018 - 9 februari 2018

Tillbaks till Auckland

5 februari 2018 - 5 februari 2018

Ekstrand på resa

Ekstrand på resa

4 februari 2018 - 4 februari 2018

Lämnade Sandy beach i morse( Northland). Grattis camping på stranden. Bad i 2 meters vågor. Riktigt kanon. Inatt kom det in en storm och massa regn. Tur vi bor i husbil. Stackarna som tälta sidan om oss. Har kört kustvägen upp till Russel . Fantastiskt vacker vägsträcka. stannade och badade på vägen. Är nu på en Topp 10 camping i Russel. 27 grader och kanon väder. Ska ner i byn och äta seafood. Imorgon blir det bad och båttur. Varma hälsningar till alla där hemma. Familjen Ekstrand

Ekstrands on tour

Ekstrands on tour

2 februari 2018 - 2 februari 2018

Nu är vi i whangarei (northland) Nya Zeeland. 26gr o idag kanon väder. Badade i morse. Fina vågor i Pakiri beach. Nästan 1,5 höga. Imorgon Kör vi norrut kanske Russell om vi inte fastnar på vägen. Skönt att inte ha några måsten. Bara leva i nuet. Grille på kvällarna och bad och djungel vandringar på dagarna. Vi ska vandra upp och kolla in ett vattenfall i morgon bitti. Besöka ett Kiwi centra med skyddade fåglar. Hälsningar Ronny Jonna Tintin & Jac

Nya zeeland

Nya zeeland

28 januari 2018 - 28 januari 2018

Nu åker vi snart. Auckland nästa

Nya Zeeland

Nya Zeeland

29 januari 2018 - 29 januari 2018

Familje resa till Nya Zeeland med en husbil. Måndag bär det av. Ska bli skönt med lite värme. Hoppas detta funkar, provar mest resedagboken, för våra följare

Ekstrand on tour

Ekstrand on tour

26 januari 2018 - 26 januari 2018

Vi räknar ner ,åker på måndag, down under

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ekstrand uppdaterar sin resa