Hej! Vi är ett par som älskar att resa. Vi kan bara inte få nog av det och av varandra.
hemstad Solna, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Killing fields mm
tisdag 30 november 2010 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Hyrde en tuk tuk idag och vår förare hette Clay som till en början tog oss till killing fields en bit utanför stan. Det är ett av de ställen där Pol pot och hans kumpaner utförde hemska massmord på det kambodjanska folket på 70 talet. Vandrade runt området och fick veta en hel del om vad

Kuala Lumpur

Hej Alla! Här är det varmt och skönt, vi har cirka 26-30 grader på dagarna. Kvällarna är lite svalare. Gårdagen ägnade vi åt att landa runt 6.30 tiden, tog sen deras svar på Arlanda express in till stationen i Kuala Lumpur city. Letade reda på rätt tunnelbana som tog oss närmast

Varm snorkling i Raz Mohammed. Naama bay och svin kall sol uppgång på Moses berget
söndag 7 februari 2010 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Hej på er! Nu har det gått några dagar här nere. Vi har varit på en liten stads tur i Naama bay, det var inget för oss alls. Direkt så var försäljare på oss och skulle pracka på massa skit. Så vi blev så matta så vi satte oss inne på Hard rock cafe och tog oss en nachos tallrik och

Sol och varme
onsdag 3 februari 2010 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Snart har vi vart har i ett dygn och det kanns ok. Solen lyser och det ar val sakert cirka 24 grader ute, klart battre an hemma. Idag har vi snorklat i vattnet nere vid vart hotell, sett lite fina fiskar. Har bokat en snorkeltur med ving imorgon, da vi aker ut med en bat till Raz Mohamed, en

Snart bär det av....
måndag 1 februari 2010 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Nu är det färdig packat, vi har hållt på hela dagen. Nävars det tog en kvart för Jörgen och en halvtimme för Maria. Det e så mycket lättare å packe till varmare bredd grader än svinkalla. Nu är det bare och hålle tummarna för att det inte snöer där nere mää. Fy fan va illa det

Impulsresa till Oslo
lördag 11 juli 2009 - Oslo, Norge

Åkte till Helene och Peters landstælle i strægnæs i fredags, grillade god mat och bara mos i solen/molnen. Vaknade sen imorse och beslot oss for att ta en tur till bilbegravningsplatsen i Tøcksfors, Værmland. Kollade pa en massa gamla bilvrak som bara ligger utplacerade mitt uti skogen.

Sista dagen
tisdag 7 juli 2009 - Ljubljana, Slovenien

Ja da har vi kommit till sista dagen pa festivalen. Kan val saga sissahar att vi kommer nog inte aka hit nagot mer. Men man far val saga att det skulle har varit en helt okej festival bara det inte regna, for det ar nara till allt...affarer och mat stallen och sa. Vi var i Tolminska corita i

Vi simmar i gegga
söndag 5 juli 2009 - Ljubljana, Slovenien

Inne nu pa den tredje dagen nu pa festivalen och man har nastan borjat vanja sig over all ler valling....(inte maria). Men det ar tur att man tog med sig gummi stovlar (inte jorgen som fick kopa sig ett par). Jo det har regnat lite mera an vi trodde. Men forsta dagens line up slog det

Varmt och gott och klibbigt varre
torsdag 2 juli 2009 - Ljubljana, Slovenien

Nu har vi kommit till ljubljana och det e ju lite varmare har i gemfort mid island. Vi kom ju hit igar, sa vi har hunnit traska runt har i staden. Det ar en jatte fin stad. Blandat med riktigt gamla hus och riktigt ner ganget pa vissa stallen. Och nya byggen. Kanns lite som Prag. Maria har till och

Sista natten
söndag 28 juni 2009 - Reykjanesbær, Suðurnes, Island

Japp da var det dags att bege sig hemat igen da, men det ska bli skont att komma till varmen :) 250 mil har satt sina spar i rumpan ska ni veta :) men det har vart sa himla mysigt har och vackert. det har ju inte bara regnat och vart kallt inte, igar hade vi cirka 15 grader och sol. Men inte

2010 2011 Love ride Continue

2010 2011 Love ride Continue

1 januari 2010 - 31 december 2011

Vart bär det av nu då? Hoppas det blir till nått varmt ställe :D

Love ride

Love ride

1 januari 1985 - 31 december 2009

Vi vill inte att denna kärleks resa ska sluta...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jörgen Och Maria uppdaterar sin resa