Nu åker vi hem
lördag 21 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Så har dagen kommit då det är dags att åka hem efter 3 härliga veckor i USA. Har idag hunnit med en fin runda i en Redwoodpark utanför Oakland och nu sitter vi i launchen och äter och dricker i väntan på flyget.Bilderna i de andra dagböckerna är nu uppdaterade.Kram Anneli o Jörgen

Snabb omgruppering pga brand.
fredag 20 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Vaknade i morse av att det luktade rök i rummet och utanför var det tjockt så vi tog ett snabbt beslut om att avbryta och åka där ifrån. Vi tog sikte på Oakland för att vara nära flygplatsen inför imorgon. Vi hittade ett hotell som var billigt och låg vettigt nära stranden. Väl här

Varmt som i h...etet
onsdag 18 juli 2018 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi lämnade hotellet tidigt på morgonen för att starta dagen med ännu en outlet och tro det eller ej det blev en hel del nya fynd bland annat en massa skor. När vi var nöjda så började vi resan mot Death Valley och vårt hotell. När vi åkte från Las Vegas var det ca 40 grader och under

Det började ju bra i alla fall....
torsdag 19 juli 2018 - El Portal, Kalifornien, USA

Kanske lite trötta efter god mat och dricka i går kväll men ner till frukosten och därefter iväg mot Yosemite. Temperaturen stod på +44 grader redan klockan 10 men i dag såg vi fram emot att få se mätaren falla ner till 25. Först ca 10 mil i ett dött landskap där man bara hoppades att

Dag 3 i Las Vegas
tisdag 17 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Fortsätter att vara över 40 grader här så vi gick direkt ner till poolen en stund innan det blev en Starbucksfrukost. Blev kvar vid poolen hela dagen då det kändes ännu varmare idag. Tog oss ut en runda på kvällen för att se vulkanutbrottet på Mirage och därefter blev det middag inne

Las Vegas dag 2 en lat dag
måndag 16 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

I dag hade vi beslutat oss för en dag vid poolen och bara lata oss. Var över 40 grader direkt på morgonen så man fick bada ofta. Efter lunch var våra platser i skuggan och med hjälp av en del öl så var detta absolut perfekt. Vi tog en runda ut på kvällen och kollade på deras fantastiska

Los Angeles dag 2
lördag 7 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen startade med att vi såg fotbollen som tyvärr inte gick som vi ville. Därefter åt vi frukost, bagels som Gail hade fixat. Då dagen såg ut att bli lika varm som igår så bestämde vi oss att ta bilen ner till Santa Monica beach och sola och bada vilket visade sig vara ett klokt beslut.

Grand Canyon-Mäktigt vilka vyer!
lördag 14 juli 2018 - Tusayan, Arizona, USA

Redan vid halv 9 var det över 40 grader varmt när vi lämnade hotellet. GPS:en stod på Grand Canyon. Vi fasade lite för att det skulle vara ännu varmare när vi kom dit men vi hade fel. Ju längre vi körde desto mer sjönk temperaturen. Med en bit kvar körde vi in i världens åskoväder och

Kontrasternas dag
söndag 15 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Tidig väckning imorse för att vara på helikopterplattan redan 07.15. Efter invägning och säkerhetsgenomgång så bar det iväg mot Grand Canyon klockan 08.00. Blev en fin färd över stora delar av dalen men en liten besvikelse då vi inte flög ner nära Coloradofloden. Efter flygturen åkte

Resans mest spännande etapp
fredag 13 juli 2018 - Lake Havasu City, Arizona, USA

Vi startade tidigt från San Diego då vi hade 50 mil framför oss. Kom snabbt ut ur staden för att ge oss upp i bergen och vilka vyer vi fick se, vi vände som högst på 4400 fot med en fantastisk utsikt.Därefter bar det nedför och det blev öken och raka vägar. Vi körde rakt i flera mil

Team 50 i Kalifornien

Team 50 i Kalifornien

29 juni 2018 - 22 juli 2018

En rundresa i Kalifornien för att fira våra 50-årsdagar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jörgen uppdaterar sin resa